Jump to content

netsnoer vervangen?

Manus
 Share

Recommended Posts

Hi,

Ik ben tevreden met het geluid van mijn Harman Kardon AVR5500 receiver. Toch vraag ik mij af er er nog enige winst te behalen valt als ik het netsnoer vervang. Dit is namelijk een veredelde dropveter. Punt is alleen dat het netsnoer niet zomaar los te koppelen is, het zit vast.

Dus: is het raadzaam het netsnoer te vervangen? En zo ja, is dit voor een relatieve leek als ik ben goed zelf te doen?

Geplaatst door manus:

Hi,

Ik ben tevreden met het geluid van mijn Harman Kardon AVR5500 receiver. Toch vraag ik mij af er er nog enige winst te behalen valt als ik het netsnoer vervang. Dit is namelijk een veredelde dropveter. Punt is alleen dat het netsnoer niet zomaar los te koppelen is, het zit vast.

Dus: is het raadzaam het netsnoer te vervangen? En zo ja, is dit voor een relatieve leek als ik ben goed zelf te doen?

hoi manus.

ja dat is zelf tedoen op deze ( site) kun je er wat over vinden.

dan moet je kijken bij projects.

• 2 weeks later...

Heeft iemand ook ervaring met b.v. een low budget cd speler om het netsnoer te upgraden ?????? Of heeft dit meestal alleen zin bij de duurdere (lees betere apparaten)?

Ik draai vaak nog met een Technics speler en die heeft het netsnoer aan twee kanten aangegoten. Ook aan de kant van de speler zit een twee polige aansluiting waar de kabel de speler in gaat, kun je deze ook wijzigen ???

groetjes ;)

Geplaatst door kyra:

Heeft iemand ook ervaring met b.v. een low budget cd speler om het netsnoer te upgraden ?????? Of heeft dit meestal alleen zin bij de duurdere (lees betere apparaten)?

Ik draai vaak nog met een Technics speler en die heeft het netsnoer aan twee kanten aangegoten. Ook aan de kant van de speler zit een twee polige aansluiting waar de kabel de speler in gaat, kun je deze ook wijzigen ???

groetjes    ;)

Hoi J.

Die Technics ombouwen is geen probleem. Ik heb een gatenpons thuis waarmee je exact de maat van een IEC chassideel eruit haalt. Ik breng wel eens mee, of je neemt 'm mee als je bij mij komt luisteren :D;)

En ja, het heeft ook nut bij goedkopere spelers. cool.gif

Geplaatst door Sodejuu:

Hoi J.

Die Technics ombouwen is geen probleem. Ik heb een gatenpons thuis waarmee je exact de maat van een IEC chassideel eruit haalt. Ik breng wel eens mee, of je neemt 'm mee als je bij mij komt luisteren    :D     ;)

En ja, het heeft ook nut bij goedkopere spelers.   cool.gif

Sodejuu heeft gelijk: Ik denk zo ook bij de meeste apparaten, voor weinig geld (DIY) kun je mooie kabels in elkaar draaien met een prima resultaat. Kijk eens op www.platenspeler.com voor een paar leuke projecten cool.gif

Suc6 ermee

Bert :):):)

Geplaatst door Sodejuu:

Hoi J.

Die Technics ombouwen is geen probleem. Ik heb een gatenpons thuis waarmee je exact de maat van een IEC chassideel eruit haalt. Ik breng wel eens mee, of je neemt 'm mee als je bij mij komt luisteren    :D     ;)

En ja, het heeft ook nut bij goedkopere spelers.   cool.gif

Hallo R .

Je bent ook echt wel behelpzaam zeg, leuk van je ..... Mijn Technics heeft nu de interlink v.d. Hull De first aangekoppeld leuk he