luxmanL81 Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 DUAL CS 5000 is da wa ? vlgns de verhalen wel ,maar ja er zullen heier toch ook wel kenners aanwezig zijn of toch de 500 of 700 serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 DUAL CS 5000 is da wa ? vlgns de verhalen wel ,maar ja er zullen heier toch ook wel kenners aanwezig zijn of toch de 500 of 700 serie Ik heb er al zeker 20 jaar een, die het ook al weer een paar jaar niet doet (1 kanaal valt weg), maar het ding heeft wel vele verhuizingen en andere mishandelingen overleeft. M.i. visueel veruit de mooiste Dual, met name de noten fineer uitvoering. Mooie OPS toonarm die niet zo licht is als velen denken, een top MM waard. Nadeel, VTA is niet instelbaar (kan wel met een speciale headshell, maar dat is gepruts). Zwak punt vind ik de slecht instelbare poten, waarbij ook nog wel eens de rode klipje af willen breken. Ik zit er over te denken om ze door een stel Delrin blokken te vervangen als ik het hele ding onder handen ga nemen. Aandrijving is stil, hoewel ik hier en daar ook wel eens verhalen over veel ruble lees. Schijnt exemplarisch te zijn. Goed gedempt plateau, mooie gladde rubberen mat. Kortom, zo'n beetje Duals topmodel en daarmee een goede middenklasser, kostte destijds meer dan Fl 800.- Link to comment Share on other sites More sharing options...
donic Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Bij onze Oosterburen zijn de technisch vergelijkbare Dual-broertjes (Golden One, Golden Stone en Golden 11) cult objecten. Hier wordt op Ebay vlot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 21 februari 2007 Report Share Posted 21 februari 2007 DUAL CS 5000 is da wa ? vlgns de verhalen wel ,maar ja er zullen heier toch ook wel kenners aanwezig zijn of toch de 500 of 700 serie Het is best een aardige draaitafel hoor. Tot voor een jaar geleden heb ik er mee gedraaid. Bij mij zat er wel een headshell met verstelbare VTA op, maar dat was veel te veel geknoei. Wat er wordt beweerd over slecht instelbare poten klopt ook wel. Voor het overige was ik er wel tevreden over. Ik heb er destijds (een paar jaar geleden) 200 euro voor betaald (zonder element) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts