mordante Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 Ik heb bij mijn moeder weer eens mijn oude studio de schop monitor speaker van zolder gehaald. Deze heb ik aangesloten op het alles in 1 setje van mijn vriendin. Ben verbaasd hoe goed het klinkt, normaal heb ik mijn Driade 75/B daarop staan. Mischien klinken de monitoren wel beter. Had ik niet verwacht. kan iemand mij wat vertellen over studio de schop. Heb geen idee welk model ik heb, bestaat het nog? ect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 Studio de Schop is een ontwerp van Koos Nieuwenhuis. Deze is later overgenomen door Penhold waar ook Rick Paap van Dynamic Solutions bij betrokken is geweest evenals het merk Driade. Het model welke jij hebt is de Climax. Dit is het enige monitor model die De Schop gemaakt heeft Mail naar Dynamic Solutions voor meer info. Volgens mij bestaat de Schop niet meer. Muzikale groeten, Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 Als je ze ooit hebt gekocht, moet je toch wel iest over het type weten IS het het het driehoekige model "de Top" (met de punt naar beneden)? Heb nog wel ergens een review in Audio & Techniek denk ik (meen in een soort multi test) Zoals deze dus op Marktplaats http://audio-video.marktplaats.nl/luidspre...o-de-schop.html Maar deze hadden ze dus ook http://audio-video.marktplaats.nl/luidspre...p-speakers.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 februari 2007 Author Report Share Posted 18 februari 2007 Ik denk dat ik 16-18 was toen ik ze kocht ben nu 32. Maar het is inderdaad de climax, toen ik het las herkende ik de naam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 wat vond /vind je er eigenlijk zo goed aan. of viel het mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 februari 2007 Author Report Share Posted 19 februari 2007 De 'laag" weergave is mischien beter en het klinkt ook wat 'levendiger". Mischien dat de monitor wat dingen aandikt. Maar omdat de bron niet zo heel best is komt klinkt dat wel fijn. Denk dat de Driade waat detailrijker klinkt maar dat hoeft op een alles in 1 set niet echt een pre te zijn. dit is de bron Maar een echte A/B vergelijk heb ik nog niet gedaan het waren wat dingen die mij opvallen. gebruik de set als ik achter de PC zit en ik wil wat muziek horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts