Jump to content

Andere netvoeding - andere klank

Sofa
 Share

Recommended Posts

Beste vrienden en vriendinnen,

Ik heb een maand geleden mijn volledige zekeringkast vervangen. De oude smeltveiligheden eruit en 'echte' automaten er in. Dikke bruggen. Mooi verspreid over 3 fasen. Goede aarding aangesloten. EN last but not least ... een volledige nieuwe kabel naar nieuwe stopcontacten die ik exclusief gereserveerd had voor mijn installatie. Polariteit natuurlijk ook gechekt.

Daarna luisteren natuurlijk. En nog eens luisteren. En nog eens. En ......

We zijn nu een maand verder. En nee. Er is geen bal veranderd aan de klank. Niks meer ruimtelijkheid. Niet meer diepte. Ook niet minder. Alles is net hetzelfde.

Ben ik nu echt ziek in mijn hoofd? Zijn mijn oren totaal niet in staat om dergelijke grote aanpassingen te kunnen horen.

Help mij ... :D

Sofa.

Je bent volledig gezond. Gefeliciteerd! :D

Ps. lijkt me wel lachen: laat hifi.nl eens een vergelijk houden tussen Eaton/Holec-automaten en automaten van ABB. Welke klinken er beter? En heeft een aardlekbeveiliging ook invloed op de klank? :P

Je bent volledig gezond. Gefeliciteerd! :D

Ps. lijkt me wel lachen: laat hifi.nl eens een vergelijk houden tussen Eaton/Holec-automaten en automaten van ABB. Welke klinken er beter? En heeft een aardlekbeveiliging ook invloed op de klank? :P

De leverancier van de energie zou toch ook invloed kunnen hebben? Nu is er toch vrije energiemarkt...

Mooie nieuwe recensie voor hifi.nl! Ren

Ik laat mijn stoppenkast binnenkort ook vervangen. Enige wat ik absoluut wil is een nieuwe geslagen aarde alleen voor hifi en geen aardlekschakelaar ertussen. Omdat de hele boel op de schop gaat is dit makkelijk te realiseren. De installateur keek ook totaal niet gek op. Hij had al tig van dat soort gevallen gehad. Vooral mensen die met beeldweergave bezig waren. Zonder aardlekschakelaar is volledig voor eigen risico, dat heeft hij mij wel even duidelijk gemaakt.

In ieder geval niet van Oxio, want die is te goedkoop en levert niet altijd dezelfde stroom :blink::D

Hoezo ik ben pas overgestapt, Het enige wat ik wil is gewoon constant 220 volt , ik zit verdomme toch niet in een ontwikkelingsland, PLEASE!!!!!!

Nou, wees gerust: Oxxio heeft geen enkele invloed op de geleverde spanning. Die komt van een (of meerdere) centrale(s). En die heeft Oxxio niet. Oxxio is slechts van naam de leverancier, niet in de praktijk...

[...]

Zijn mijn oren totaal niet in staat om dergelijke grote aanpassingen te kunnen horen.

[...]

Wat bedoel je met grote aanpassingen? Wat is het grootste verschil tussen de 230 V sinus die je voor de verbouwing had en die je nu hebt?

Groet,

Jacco

In ieder geval niet van Oxxio, want die is te goedkoop en levert niet altijd dezelfde stroom :blink::D

Hoezo ik ben pas overgestapt, Het enige wat ik wil is gewoon constant 220 volt , ik zit verdomme toch niet in een ontwikkelingsland, PLEASE!!!!!!

Nou, wees gerust: Oxxio heeft geen enkele invloed op de geleverde spanning. Die komt van een (of meerdere) centrale(s). En die heeft Oxxio niet. Oxxio is slechts van naam de leverancier, niet in de praktijk...

Nog preciezer: Oxxio koopt stroom in van de goedkoopste aanbieder. Dat kan Essent of Nuon, maar ook RWE, Eon of misschien wel een Franse leverancier zijn. Het kan dus verschillen.

P.S.: is maar en geintje ;)

BTW, ik vraag me wel af of er mensen zijn die verschil horen tussen groene, grijze of nucleair opgewekte stroom :blink::rolleyes::D

Ik heb een maand geleden mijn volledige zekeringkast vervangen. De oude smeltveiligheden eruit en 'echte' automaten er in. Dikke bruggen. Mooi verspreid over 3 fasen. Goede aarding aangesloten. EN last but not least ... een volledige nieuwe kabel naar nieuwe stopcontacten die ik exclusief gereserveerd had voor mijn installatie. Polariteit natuurlijk ook gechekt.

We zijn nu een maand verder. En nee. Er is geen bal veranderd aan de klank. Niks meer ruimtelijkheid. Niet meer diepte. Ook niet minder. Alles is net hetzelfde.

Ben ik nu echt ziek in mijn hoofd? Zijn mijn oren totaal niet in staat om dergelijke grote aanpassingen te kunnen horen.

Sofa.

beste,

jouw set is niet goed genoeg om dergelijke verschillen te laten horen.......... :P;)

Sofa.

beste,

jouw set is niet goed genoeg om dergelijke verschillen te laten horen.......... :P;)

LOL :lol:

Sofa.

Ja, je bent behoorlijk ziek :blink: het enige wat nu nog helpt is een spuitje om je uit je lijden te verlossen :unsure::blink::P:D:lol::ph34r:

Kevin

Ik laat mijn stoppenkast binnenkort ook vervangen. Enige wat ik absoluut wil is een nieuwe geslagen aarde alleen voor hifi en geen aardlekschakelaar ertussen. Omdat de hele boel op de schop gaat is dit makkelijk te realiseren. De installateur keek ook totaal niet gek op. Hij had al tig van dat soort gevallen gehad. Vooral mensen die met beeldweergave bezig waren. Zonder aardlekschakelaar is volledig voor eigen risico, dat heeft hij mij wel even duidelijk gemaakt.

Uiterst gevaarlijk om g

Uiterst gevaarlijk om g

Er zijn idd 2 soorten beveiligeng in een electrische installatie. De eerste is een max. stroombeveiliging dmv een zekering cq automaat. De ander is in geval van een lekstroom naar aarde, als het om een geaard systeem gaat. En daar moet een aardlekschakelaar voor zorgen.

Voor een derde gevaar zijn er niet veel oplossingen. Menselijke lompheid is lastig te ondervangen (zie regel 3 in mijn sig) :rolleyes:;)

Tja, ik zou ook niet zonder aardlekschakelaar willen hoor. Het voorkomt niet alleen elektrocutie, maar kan ook brand voorkomen. Relatief kleine lekstromen naar aarde, kunnen namelijk wel veel warmte ontwikkelen.

Stel je hebt een stroomkabel onder de vloerbedekking liggen waar regelmatig overheen gelopen wordt. Beetje dom natuurlijk, maar het gebeurt... Na verloop van tijd is de isolatie van de kabel redelijk aan gort getrapt en kan de fase in aanraking komen met de vloerbedekking. Vloerbedekking geleidt niet best, maar vast wel een beetje. Stel dat de weerstand naar aarde 250 Ohm is. De stroom die dan gaat lopen is 'slechts' 920mA. Niet veel, zou je denken. Maar er wordt ondertussen wel 212W verstookt in de vloerbedekking (op een relatief klein stukje vloerbedekking ook nog eens).

Je overstroom/korstluistroombeveiliging wordt er letterlijk niet warm van. Maar je vloerbedekking wel. En die vliegt vast een keer in de fik. Zeker als het contact met de fase nog wat beter wordt, nadat er nog weer eens overheen gelopen wordt...

Let wel dat een 16A automaat pas bij 18.08A (1,13x In) een keertje gaat reageren op overstroom. En dan op z'n vroegst pas na een uur (eerder MAG NIET). Reken maar dat je huis dan al afgefikt is...