Hans van Liempd Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Heren geleerden... Ik lees hier dat een aardlekschakelaar een differentiaalschakelaar is. Zonder aarde werkt die dus ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Een echte audiofiel neemt zijn stroom voor de voor de de kwh meter weg. die meter verziekt je hele geluid en daarbij waarom is die meter nodig? voor dat geld kan je beter cd's kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Een echte audiofiel heeft zijn echte elektrischiteitscentrale , hetzij kolengestookt, waterkracht....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Heren geleerden... Ik lees hier dat een aardlekschakelaar een differentiaalschakelaar is. Zonder aarde werkt die dus ook. Ehm... ja, dus? Dat was HIER ook al genoemd. En het klopt ook, dat een aardlekschakelaar zonder aardedraad (PE-leiding) werkt. Maar wat wil je daar mee zeggen? Een PE geeft nog wat extra veiligheid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Een echte audiofiel heeft zijn echte elektrischiteitscentrale ....... ;-) Wat maakt het uit, het gaat toch om het luisteren. Veilig of niet, het maakt geen moer uit hoe je die stroom krijgt, als je hem maar krijgt. Voor het geluid maakt geen 1ne moer uit...uuh ja gelijkspanning verder niet. http://www.platformlichthinder.nl/home.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Een echte audiofiel heeft zijn echte elektrischiteitscentrale ....... ;-) Wat maakt het uit, het gaat toch om het luisteren. Veilig of niet, het maakt geen moer uit hoe je die stroom krijgt, als je hem maar krijgt. Voor het geluid maakt geen 1ne moer uit...uuh ja gelijkspanning verder niet. http://www.platformlichthinder.nl/home.html Hoe bedoel je werkt je stereo op gelijkspanning, leg eens uit , ik denk niet dat er veel geluid uit je speaker komt met gelijkspanning..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Wat maakt het uit, het gaat toch om het luisteren. Yeahhh, dead or alive .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Een echte audiofiel heeft zijn echte elektrischiteitscentrale , hetzij kolengestookt, waterkracht....... Tja, zo heeft Dan D'Agostino van Krell dus een directe leiding van de energiecentrale naar zijn huis (hifi installatie) laten leggen. (las ik in een interview met de beste man) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofa Posted 22 februari 2007 Author Report Share Posted 22 februari 2007 Beste C J, Ik stel mij gewoon de vraag. Waarom zou je de de stereo niet achter je aardbeveiliger hangen? Heb je daar een speciale reden voor? groetjes, Sofa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Een echte audiofiel heeft zijn echte elektrischiteitscentrale , hetzij kolengestookt, waterkracht....... Tja, zo heeft Dan D'Agostino van Krell dus een directe leiding van de energiecentrale naar zijn huis (hifi installatie) laten leggen. (las ik in een interview met de beste man) Dus hij krijgt 6 of 10kV z'n huis binnen? Ik geloof niet dat er daarvoor al aardlekschakelaars ontwikkeld zijn. Of heeft ie z'n eigen middenspannigstrafo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofa Posted 22 februari 2007 Author Report Share Posted 22 februari 2007 Wat de veiligheid betreft die een aardlekschakelaar kan bieden, lijkt me een dubbelblindtest met een representatieve testgroep van audiofielen dringend nodig!Om er zeker van te zijn dat iedere deelnemer van de groep dezelfde stroomervaring ondergaat, dienen de groepsleden stevig in te haken. De buitenste van de groep aan de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Wat de veiligheid betreft die een aardlekschakelaar kan bieden, lijkt me een dubbelblindtest met een representatieve testgroep van audiofielen dringend nodig! Om er zeker van te zijn dat iedere deelnemer van de groep dezelfde stroomervaring ondergaat, dienen de groepsleden stevig in te haken. De buitenste van de groep aan de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofa Posted 22 februari 2007 Author Report Share Posted 22 februari 2007 Tja, zo'n schakelaar moet ook inspelen he... Ik verkies de 30mA. Die geeft mij het meeste diepte aan de muziek. Bij de 300mA was het hoog te scherp, en de 10mA gaf veel te weinig laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Tja, zo'n schakelaar moet ook inspelen he... Ik verkies de 30mA. Die geeft mij het meeste diepte aan de muziek. Bij de 300mA was het hoog te scherp, en de 10mA gaf veel te weinig laag. Ik verkies de 500mA, nog meer resolutie... Wie volgt met nog een goede grap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Tja, zo'n schakelaar moet ook inspelen he... Ik verkies de 30mA. Die geeft mij het meeste diepte aan de muziek. Bij de 300mA was het hoog te scherp, en de 10mA gaf veel te weinig laag. Hoe kan dat nou? Ze zijn alle drie even groot ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Om het hele spannings gebeuren nog verder te perfectioneren , zouden de leidingen vanaf de centrale en de diverse trafos voor audiofielen uit puur zilver kunnen worden gemaakt , aangezien zilver 7% beter geleid als koper, dit wordt dan uiteraard verder zo doorgevoerd in de huisinstallatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Tja, zo'n schakelaar moet ook inspelen he... Ik verkies de 30mA. Die geeft mij het meeste diepte aan de muziek. Bij de 300mA was het hoog te scherp, en de 10mA gaf veel te weinig laag. Hoe kan dat nou? Ze zijn alle drie even groot ... Dat ligt eraan hoeveel polig ze zijn... Een 4-polige Alasco is toch echt kleiner dan een 1-polige+N Alamat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Nou het mag ook koper zijn als de kabels maar in buizen liggen die gevuld zijn met vloeibare stikstof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Wat de veiligheid betreft die een aardlekschakelaar kan bieden, lijkt me een dubbelblindtest met een representatieve testgroep van audiofielen dringend nodig!Om er zeker van te zijn dat iedere deelnemer van de groep dezelfde stroomervaring ondergaat, dienen de groepsleden stevig in te haken. Komt toch een duister trekje van je naar boven. Haken? Onze oosterburen hielden zo'n 65 jaar geleden ook al van deze proefjes. De wetenschap hoeveel een mens aan stroom en spanning kan hebben weten we 'dankzij' deze inspanningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Beste Richard, Jawohl... maar zij hadden nog geen aardlekschakelaars! Bovendien zaten de proefpersonen in een bad met een salpeterzuuroplossing, waren zij naakt en met koperdraad stevig aan elkaar gebonden. Zoals je ziet, stel ik een aanmerkelijk mensvriendelijker experiment voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Beste C J, Ik stel mij gewoon de vraag. Waarom zou je de de stereo niet achter je aardbeveiliger hangen? Heb je daar een speciale reden voor? groetjes, Sofa. Die vraag begrijp ik niet helemaal; achter de aardbeveiliger? Stel je vraag nog eens wat beter? Maar... ik wil nog wel even antwoord geven op het fenomeen aardlekschakelaar. Ik heb gistermiddag even de bedrading van de audiogroep zodang aangesloten dat de aardlek ook hem weer meepakt. Daarna ben ik gaan luisteren en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat er nu iets scherps in het geluidsbeeld is te bekennen, wat er daarvoor niet was. Dus... de audiogroep wordt weer aardlekloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Een aardlekschakelaar is hoorbaar. Wat met name voor een betere klank zorgt is een echt schone aarde. Domme vraag van mij, zou je een aarde als nul kunnen gebruiken? Moet geen probleem opleveren lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shibata Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Een echte audiofiel heeft zijn echte elektrischiteitscentrale ....... ;-) Wat maakt het uit, het gaat toch om het luisteren. Veilig of niet, het maakt geen moer uit hoe je die stroom krijgt, als je hem maar krijgt. Voor het geluid maakt geen 1ne moer uit...uuh ja gelijkspanning verder niet. http://www.platformlichthinder.nl/home.html Hoe bedoel je werkt je stereo op gelijkspanning, leg eens uit , ik denk niet dat er veel geluid uit je speaker komt met gelijkspanning..... Lach maar in een auto komt er toch ook wel geluid uit je speakers? daar veranderd de voeding niks an Ik ben iets van 10 jaar terug eens bij een man in Zuidwolde geweest die een volledig zelf gebouwde audio instalatie had welke op een hele partij heftruuk accus werkte (gelijkspanning dus ) De accus werden snachts geladen en als hij ging luisteren ging de lader er af. Spectaculairdere zelfbouw set hab ik nog niet weer gezien Kevin Een aardlekschakelaar is hoorbaar. Wat met name voor een betere klank zorgt is een echt schone aarde. Kijk weer zo`n goeie grap Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts