Guest C J Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Je kunt ook overdrijven. Als de rest van je huis via een aardlekschakelaar loopt, je hebt een goede aarde en zekeringen, wat moet er dan nog gebeuren? aarde heb je voor een stereo installatie eigenlijk niet nodig. mijn bleunote phono I trap heeft een aparte aardedraad die verbonden is met de aarde van het netsnoer. Met of zonder aarde vanuit de meterkast geen enkel verschil waarneembaar in meer of minder brom o.i.d. Dus aarde niet aangesloten. Ik heb wel een aparte groep voor mijn stereo maar ik heb dat alleen maar gedaan om spetters/tikjes van het aan- en uitslaan van de koelkast/wasmachine/straalkachel tegen te gaan. En inderdaad die zijn niet meer te horen bij een volledig geopende volumeknop. Staat wel stoer zo'n aparte goep. Ik heb wel een bromprobleem met m'n Denon surround reciever door de bleunote. De pre-outs van de denon staan op een aux ingang van m'n rotel versterker. Alles staat op dezelfde stroomgroep. Als ik de denon aanzet en de bleunote staat ook op het net aangesloten dan volgt er een hevige bron in alle luidsprekers. Koppel ik de bluenote van het net af of sluit ik de kabel tussen de pre-outs en de rotel niet aan, dan is de brom foetsie. Robin Dan moet je denken aan het plaatsen van een mantelstroomfilter en het probleem is opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Ik heb een nog leuker probleem met mijn phono 1 ook van bluenote, als ik mijn volumeknop op max zet dan hoor ik een radiozender, zeer irritant, maar zodra er een plaat opstaat heb ik daar geen last meer van, en dan heb ik natuurlijk de volumeknop al terug gedraaid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Ik heb een nog leuker probleem met mijn phono 1 ook van bluenote, als ik mijn volumeknop op max zet dan hoor ik een radiozender, zeer irritant, maar zodra er een plaat opstaat heb ik daar geen last meer van, en dan heb ik natuurlijk de volumeknop al terug gedraaid Groot kans dat je dat ook oplost met zo'n filter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts