Jump to content

het oude b&w speakertopic!!!

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

hallo.

sommigen hebben mij vast wel op zoek gezien naar kennis over de dm series van b en w.

ik zou graag iedereen willen oproepen alles wat ze van welke speaker dan ook uit de b en w serie weten, hier op te schrijven.

ik heb nu de 110's maar weet dat er in de jaren 70 en 80, een aantal speakeres zijn gemaakt die deze speakers ver overtreffen.

daaronder zijn de dm7, mk1/2 de dm16, de dm14 de dm6 en ga zo maar door.

bij de back catalog en de manuals op bwspeakers.com is veel over deze speakers te vinden.

de originele prijzen waren:

dm7 mk1 en mk2: 499 pounds.

dm 16 : 599 pounds.

dm22 199 pounds.

een medewerker van bwspeakers vertelde me dat deze prijzen wel iets zeiden over de onderlinge prestatieverschillen. maar het leek mij wel handig om hier eens de onderling verschillen uit te vinden gebaseerd op ieders ervaringen met welke van de dm-serie dan ook.

bedankt game

cool.gifcool.gif:D

dankjewel,

misschien moet ik erbij vertellen dat ik me niet veel meer dan 300, kan veroorloven.

dus zo'n matrix 3 se zit er denk ik niet in.

ik vermoed nu wel dat de dm7, de dm16 en de dm14 in elk geval meer in het topsegment zitten. de dm22 was indertijd meer een budgetspeaker.

groeten game

de dm1 !?

als je het zo op brengt zal het vast en zeker een goede luidspreker zijn, maar ik kan haast niet geloven dat in de jaren na de dm1 de ontwikkelingen de dm 7 en 16 niet tot een veel beter presterende weergever hebben gebracht.

dankjewel game

Geplaatst door Ome Henk:

Voordat je met interlinks gaat knoeien, kun je er ook een betere versterker aan knopen     :rolleyes:

Ahum, deze set bestaat uit o.a. een Krell Krc/HR pre met losse voeding, 2 fpb250 monoblokken en de wat minder mooie (tijdelijke) interlinks ;)

Een betere versterker zou inderdaad kunnen, maar in dit geval waren de interlinks toch echt de underdogs :D

Greetinx

Andr

Recensie in Luister (Jan Kool): ...."Het is in feite niet zo zeer het wijde bereik dat indruk maakte, het is bovenal de mauwkeurigheid en de uiterst duidelijke definitie. We zijn daar al aan gewend in midden en hoog, waarbij de 801, 802 en DM7 al het voorbeeld gaven, maar de 16 brengt die kwaliteit ook in de laagste octaven"......

ik kreeg bovendien te horen van b&w dat de dm 7mk2 superieur moet zijn aan de dm7 en dat de dm 16 na beide modellen werdt ontworpen in de zelfde klasse en dus de beste is van de drie

:D:D:D:D

ok Andre, de FPB600, oud model, hangt eraan, nu begrijp ik sebastiaan :)

Ruil de 300S maar vast in :D

Shit heeeeeeeej dit is dus LIVE music in your room hehehe ... zonder speciale audiofiele kabeltjes (kots) hahaha, maar

met echte professionele studio bekabeling...Bas ;)

Matrix 800 is de beste wat ik ooit van B&W heb gehoord, ongelooflijk...eigenlijk 1 van de beste speakers tw.

Nu nog de FPB 250Mono's op het midden en hoog en het geweld is niet meer te stoppen ...

Groetjes Rene :P

• 3 weeks later...

hallo iedereen...

ik weet niet of mijn vraag hier zo gepast is..maar heb echt geen idee bij wie ik er anders voor terecht kan.

mijn probleem is het volgende: ik bezit twee dm220 speakers van b&w, en ben toch nog steeds redelijk tevreden over die boxen. Nu is

als je het perse wilt weten: nee!

het gaat om spekers van voor 1990.

of zijn ze dat?

de dm serie wordt bestwel veel aangeboden en het leek mij wel handig daar een soort van rangorde in te maken.

de dm7 en dm16 aijn de beste maar de dm7 die ik nu heb klinken voor geen meter, er is dus of iets aan stuk of ze worden ernstig overschat...

game.

maar vertel maar wat je van de cm4 vindt...

het beste is als ze worden vergeleken met andere speakers.... ;)