cerwinvega Posted 21 februari 2007 Report Share Posted 21 februari 2007 hallo, ik ben al een poos aan een nieuwe cd speler toe en heb een beperkt budget. Mn versterker is een NAd c 320 bee. Ik vind dat yamaha mooie (kwa uiterlijk) spelers maakt en de nieuwe lijn past wel goed bij mn titanium nad. Ik heb altijd het idee gehad dat yamaha heel degelijke apparatuur maakt, vooral qua techniek en duurzaamheid (waar dat idee op berust weet ik niet). Wat denken jullie van yamaha spelers? Ik luister zeer gevarieerde muziek waar pop en hardrock de kleinste rol spelen. Ik zoek een veelzijdige muzikale speler met een budget van ongeveer 200 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmh_audio Posted 6 maart 2007 Report Share Posted 6 maart 2007 Je hebt tegenwoordig geen dure CD speler meer nodig, het hangt er wel vanaf of de analoge of de digitale uitgang gebruikt wordt. Stabiele loopwerken is in principe niet meer nodig, omdat de audio data eerst in een buffergeheugen gedumpt wordt. Ik kan bij mijn CD speler als hij draait de CD 10 seconden stil houden en draait daarna flink snel om het even in te halen. Wat belangrijk is bij een CD speler is de foutcorrectie en ja, er wordt veel gemopperd over philips, maar op dat punt scoort hij het hoogst. Koop een tweede handse op de marktplaats, een Sony of Marantz of Philips en het is perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Je hebt tegenwoordig geen dure CD speler meer nodig, het hangt er wel vanaf of de analoge of de digitale uitgang gebruikt wordt. Stabiele loopwerken is in principe niet meer nodig, omdat de audio data eerst in een buffergeheugen gedumpt wordt. Ik kan bij mijn CD speler als hij draait de CD 10 seconden stil houden en draait daarna flink snel om het even in te halen. Wat belangrijk is bij een CD speler is de foutcorrectie en ja, er wordt veel gemopperd over philips, maar op dat punt scoort hij het hoogst. Koop een tweede handse op de marktplaats, een Sony of Marantz of Philips en het is perfect. Volgens mij hebben lang niet alle cd-spelers zo'n buffer. En een (oude) tweedehands Sony of Philips zeker niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Yamaha maakt inderdaad zelden "rommel". Hun muziekinstrumenten zijn zelfs vrij goed. Misschien is deze tweedehands speler wat (topmodel van een jaar of 5 geleden). http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55756.0 (Heb overigens geen belangen bij deze verkoop, ken de verkoper niet eens. Ik speelde een tijdje terug gewoon met het idee zo'n speler erbij te nemen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts