Jump to content

De duurste audio-speeltjes

Erjee
 Share

Recommended Posts

Lekker belangrijk, al die rompslomp eromheen die het wel erg duur maakt: carbon fibre kastjes (kost wat: ff zo'n mal daarvoor ontwikkelen), 15mm CNC gefreesd aluminium onderstel... Maar zo krijgen je producten wel reference uitstraling (en ach, daar is 't dan ook reference voor) :P Ik heb ook wel eens een goedkopere Transparent kabel van binnen gezien: de spoeltjes zaten met wat klodders lijm aan elkaar vast. Dat was geen reference uitstraling...

Het erge is dat men uberhaupt iets van 'reference' durt te plakken op actieve kabels (met spoeltjes e.d.).. Een grote giller in de Hifi wereld, nog maar NET gecompenseerd door de prijskaartjes.. :S

Maar je kan natuurlijk niet met een prima stukje 4mm^2 koper a 1 of 2 euro de meter aankomen en dat als 'reference' verkopen, dat KAN gewoon niet goed zijn.. :S

dit schijnt ook top te zijn , zie je vaak in hele dure sets http://www.dartzeel.com/ :rolleyes:B)

Ik kan er niet aan doen, maar hear ga ik dus steeds van kwijlen! Heb je de dikte van die printplaten gezien?

:P mvg RastaPhil

niet heel duur wel vaag. frontloaded dipole hornspeaker met bijzonder uiterlijk 7000 pond (of euro.)

Ferguson%20Hill%20FH001.JPG

ontwerper is fergie hill dacht ik.

niet heel duur wel vaag. frontloaded dipole hornspeaker met bijzonder uiterlijk 7000 pond (of euro.)

http://techdigestuk.typepad.com/tech_diges...ill%20FH001.JPG

Een dipole hoorn? Dan zou ik toch ook een toeter aan de achterkant verwachten

http://techdigestuk.typepad.com/tech_diges...ill%20FH001.JPG

Een dipole hoorn? Dan zou ik toch ook een toeter aan de achterkant verwachten

tja zoals ik al zei "vaag" de tekst is zo ongeveer wat er bij stond duzzz ik weet ook niet wat ze nu precies bedoelen.

ma3.jpg

Ook wel een prijzig stukje techniek. Maar ja , dan kun je ook elke luidspreker met buizen aansturen. :D

Uit welke duikboot hebben ze dit gesloopt :huh::confused::P:lol:;)

Het lijkt inderdaad uit een duikboot te komen. Maar ik heb ze een keertje mogen beluisteren op een paar Avalons, en het was het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Deze zoner hoop ik de kleinere 200 Watt klasse A versie aan te schaffen. Deze 400 Watters klasse A zijn wat te groot en te prijzig voor mij. Maar ik geniet nu ook nog steeds volop van de M60 met slechts 60Watt klasse A.

leuk om te zien, die fransman is echt maf maar heeft wel smaak.

French_guys_amps.jpg

:o:blink:

ma3.jpg

Ook wel een prijzig stukje techniek. Maar ja , dan kun je ook elke luidspreker met buizen aansturen. :D

Het lijkt inderdaad uit een duikboot te komen. Maar ik heb ze een keertje mogen beluisteren op een paar Avalons, en het was het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Deze zoner hoop ik de kleinere 200 Watt klasse A versie aan te schaffen. Deze 400 Watters klasse A zijn wat te groot en te prijzig voor mij. Maar ik geniet nu ook nog steeds volop van de M60 met slechts 60Watt klasse A.

Dat wordt een warme zomer..

• 2 weeks later...

Jongens ik snap jullie niet. Wat is jullie afkeer van kastjes in speaker kabels. Persoonlijk kan het me niks schelen wat er in die kastjes zit, wat mijn part boerenkool met worst zo lang ze maar goed klinken(oja en de worst moet natuurlijk niet gaan rotten want dat stinkt).

Oja buizenbart over die 50ct shanling heb je gelijk, beetje flashy

Jongens ik snap jullie niet. Wat is jullie afkeer van kastjes in speaker kabels. Persoonlijk kan het me niks schelen wat er in die kastjes zit, wat mijn part boerenkool met worst zo lang ze maar goed klinken(oja en de worst moet natuurlijk niet gaan rotten want dat stinkt).

Oja buizenbart over die 50ct shanling heb je gelijk, beetje flashy

Als een kabel 'klinkt', moet ie de kliko van Jacco in... :rolleyes:

en van spido.

als het aan hun ligt klinkt er helemaal niets en is de absolute audiofiele ervaring complete stilte.

• 3 weeks later...

ma3.jpg

Heeij paul, die blokken zijn leuk als je een lastige speaker hebt en dan zelfs zijn ze nog overdone. Voor minder haal jij dat geluid erook uit ;)

En je praat net alsof je 60watter een lullig gegeven is. Ook daar stuur je alles mee aan...Niemand van ons gebruiktnamelijk 60w klasse A volledig.

Wie dat wel doet nou wil ik dat graag meemaken.

En je praat net alsof je 60watter een lullig gegeven is. Ook daar stuur je alles mee aan...Niemand van ons gebruiktnamelijk 60w klasse A volledig.

Wie dat wel doet nou wil ik dat graag meemaken.

Kom eens langs zou ik zeggen :lol: