Jump to content

in de branche werken

cerwinvega
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik ben 28 en heb een nieuwe liefde, hifi. Ben er dus eigenlijk zeer onervaren in, maar zou zo graag professioneel actief willen zijn in de branche. Heb ook geen achtergrond/ opleiding wat dat betreft, ben gewoon gek erop. Maar waar en hoe te beginnen, en vooral wat zijn de kansen, want mn vriendin wacht al zo lang dat ik eindelijk ergens goed aan de slag kan gaan met enige zekerheid. Moet ik toch maar een andere carriere bedenken, of zijn er wel goede mogelijkheden voor mij?

Iemand hier die werkt in de branche en wat feedback kan geven?

in ieder geval bedankt.

Hallo, ik ben 28 en heb een nieuwe liefde, hifi. Ben er dus eigenlijk zeer onervaren in, maar zou zo graag professioneel actief willen zijn in de branche. Heb ook geen achtergrond/ opleiding wat dat betreft, ben gewoon gek erop. Maar waar en hoe te beginnen, en vooral wat zijn de kansen, want mn vriendin wacht al zo lang dat ik eindelijk ergens goed aan de slag kan gaan met enige zekerheid. Moet ik toch maar een andere carriere bedenken, of zijn er wel goede mogelijkheden voor mij?

in ieder geval bedankt.

Probeer origineel te zijn. Niemand zit te wachten op weer zo'n dertien-in-een-dozijnwinkeltje of zelfuitgeroepenimporteurschapje...

Doe iets oorspronkelijks, en/of doe iets uitgemolkens op een manier die niemand anders zo doet en als je dat op een eerlijke manier doet en oprecht streeft naar win-win, dan zou het kunnen dat het lukt als je bovendien ook nog voldoende geduld, energie en vertrouwen hebt.

Succes niet verzekerd... ;)

Toine.

in ieder geval bedankt.

andere carriere beginnen, ;)

HIFI (en de techniek erachter) begint op je 10e jaar,

-als je je eerste radio uit elkaar schroeft om te kijken hoe die werkt,

-als je je eerste speaker sloopt en erachter komt dat een luidspreker meer bas geeft als je hem in een kissie douwt,

-als je drie nachten jezelf suf ligt te prakkezeren waarom je speakers ineens minder bas geven, en er eindelijk achter komt dat plus en min wel degelijk uitmaakt bij wisselspanning.

-als je ontdekt dat .............

audiofielen/hifitechneuten worden geboren. ;)

Hallo, ik ben 28 en heb een nieuwe liefde, hifi. Ben er dus eigenlijk zeer onervaren in, maar zou zo graag professioneel actief willen zijn in de branche. Heb ook geen achtergrond/ opleiding wat dat betreft, ben gewoon gek erop. Maar waar en hoe te beginnen, en vooral wat zijn de kansen, want mn vriendin wacht al zo lang dat ik eindelijk ergens goed aan de slag kan gaan met enige zekerheid. Moet ik toch maar een andere carriere bedenken, of zijn er wel goede mogelijkheden voor mij? (...)

Begin een winkeltje in dure platenspelers! Er is vrijwel geen concurrentie in die niche, niemand heeft er

in ieder geval bedankt.

Iets met zeepsteen gaan doen vanuit een van de verste uithoeken van het land wil ook weleens lukken ;)

Zeepsteen onderleggers voor apparatuur

Zeepsteen plateaus voor draaitafels

Zeepsteen klankschaaltjes voor akoestiek

Zeepsteen diffuserpanelen ontwerpen

Het kan allemaal.

Guest Kraus vonBentinck

Hallo, ik ben 28 en heb een nieuwe liefde, hifi. Ben er dus eigenlijk zeer onervaren in, maar zou zo graag professioneel actief willen zijn in de branche. Heb ook geen achtergrond/ opleiding wat dat betreft, ben gewoon gek erop. Maar waar en hoe te beginnen, en vooral wat zijn de kansen, want mn vriendin wacht al zo lang dat ik eindelijk ergens goed aan de slag kan gaan met enige zekerheid. Moet ik toch maar een andere carriere bedenken, of zijn er wel goede mogelijkheden voor mij? (...)

Begin een winkeltje in dure platenspelers! Er is vrijwel geen concurrentie in die niche, niemand heeft er

Jaaaaaaa Hooooooooor :blink: wat een adviezen <_< als iemand met 0% kennis en knowhow van de Hifi branche en 0% kennis van apparatuur en 0% ervaring in verkopen en bedrijfsvoering een winkeltje gaat beginnen in dure platenspelers of iets dergelijks dan is hij zo failliet en klanten prikken er echt wel doorheen als je geen idee hebt waarover je praat. :huh:

Ik denk dat je beter onderaan kan beginnen:

-Eerst een paar jaar alles lezen wat er maar is over deze hobby.

-En probeer vooral zo veel mogelijk apparatuur uit, en expirimenteer met met accoustiek.

-Ook een paar jaar wat zelfbouw doen, daar leer je heel veel van.

-Dan misschien eens solliciteren bij een audiozaak als manusje van alles.

-Dan kan je proberen je omhoog te werken door elke dag meer en meer te leren.

Kevin

Ten eerste denk ik dat je met alles geld kan verdienen als je het maar goed doet. Het feit dat andere mislukken betekent niet dat jij geen kansen hebt.

Om het goed te doen moet je er in ieder geval een beetje verstand van hebben, dus niet alleen een commerciele blah, blah maar ook echt wat achtergrond. Dat betekent dus studeren. Om in de branche te komen kan je eerst bij een profesioneel bedrijf (kan ook een importeur zijn) gaan werken desnoods voor wat minder en/of alleen op zaterdag en op koopzondag. Ik ken mensen die er zo zijn ingerold.

Je hebt kennelijk een vriendin waar je mee door wilt gaan. Ik zou dan zeker met haar afspraken maken hoe je je werkende leven invult. Bespreek de werkende alternatieven met haar. Als jullie samen besluiten dat de hifi branche wat voor je is, spreek dan bijvoorbeeld af hoeveel tijd je dit idee gunt.

Overigens is hifi als hobby ook leuk.

• Members
Hou het eerst maar eens een tijdje je hobby. Dat is nog moeilijk genoeg als je je gaat mengen met al die zuurpruimen hier.

Kijk er eens aan, en om tot deze conclusie te komen heeft'ie maar 29 berichten nodig gehad. Het heeft mij er meer gekost...

O ja, voor wat het waard is, het voorlopig maar bij de hobby houden, dat zou ook mijn advies zijn...

Guest Kraus vonBentinck

(...) je vervalt voortdurend in herhaling. (...)

Beste Kraus,

Ja, dat is zo vervelend aan de waarheid: die verandert nooit!

Dat het dom is om tegen de wind in te zeiken, dat is ook een waarheid waarvan je steeds weer zult merken hoe vervelend die is!

Ik denk dat hier wel markt voor is in een nederlandse vorm.

Mischien in combinatie met wat chinees spul en een wat aantrekkelijker site ontwerp....

Er wordt meer en meer via het net gekocht en ik denk dat als je je onderscheidt door service, kennis en aanbod ( zoals het een ouderwets winkeltje betaamd ) dan kom je een heel eind...