m44 Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 heren ik heb een marantz pm17mk2 versterker die een paar century golds aanstuurt (jbl) nu zit ik veelvuldig te twijfelen om mijn versterker te ruil aan te bieden voor iets dat net wat meer vermogen heeft. In mijn beleving is de laagweergave niet geheel onder controlle. Het geeft mij niet het idee dat de versterker de speakers echt helemaal in zijn macht heeft. Qua geluid vind ik de combi van een neutraal/warme marantz en een paar dynamische felle rakkers als de jbl's wel prettig. Zijn er wellicht mensen die tips hebben over versterkers in dezelfde prijsklasse die meer vermogen hebben en niet al te koud klinken of in ieder geval welke merken ik me in zou kunnen verdiepen. ik denk voor de marantz zo'n 500 te kunnen krijgen met een beetje mazzel. het mag dus ook een 2e hands wat oudere versterker zijn. alle tips zijn welkom ook als die zijn dat ik rare vragen stel Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 heren ik heb een marantz pm17mk2 versterker die een paar century golds aanstuurt (jbl)nu zit ik veelvuldig te twijfelen om mijn versterker te ruil aan te bieden voor iets dat net wat meer vermogen heeft. In mijn beleving is de laagweergave niet geheel onder controlle. Het geeft mij niet het idee dat de versterker de speakers echt helemaal in zijn macht heeft. Qua geluid vind ik de combi van een neutraal/warme marantz en een paar dynamische felle rakkers als de jbl's wel prettig. Zijn er wellicht mensen die tips hebben over versterkers in dezelfde prijsklasse die meer vermogen hebben en niet al te koud klinken of in ieder geval welke merken ik me in zou kunnen verdiepen. ik denk voor de marantz zo'n 500 te kunnen krijgen met een beetje mazzel. het mag dus ook een 2e hands wat oudere versterker zijn. alle tips zijn welkom ook als die zijn dat ik rare vragen stel Is het mogelijk om biwiring toe te passen op je JBL's? Ikzelf heb goede ervaringen gehad met de combi PM17/SM17, vermogen nam toe en het laag van de (in mijn geval) Infinity's had ik nog niet eerder zo mooi gehoord! gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Ik vind die Marantz helaas uitblinken in een ongecontroleerd laag. Het maakt niet uit welke speaker er aan hangt, het klinkt steeds wollig en muf. Sorry, maar de PM17Mk2 (en de voor- en nagangers) zijn niet geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 heren ik heb een marantz pm17mk2 versterker die een paar century golds aanstuurt (jbl)nu zit ik veelvuldig te twijfelen om mijn versterker te ruil aan te bieden voor iets dat net wat meer vermogen heeft. In mijn beleving is de laagweergave niet geheel onder controlle. Het geeft mij niet het idee dat de versterker de speakers echt helemaal in zijn macht heeft. Qua geluid vind ik de combi van een neutraal/warme marantz en een paar dynamische felle rakkers als de jbl's wel prettig. Zijn er wellicht mensen die tips hebben over versterkers in dezelfde prijsklasse die meer vermogen hebben en niet al te koud klinken of in ieder geval welke merken ik me in zou kunnen verdiepen. ik denk voor de marantz zo'n 500 te kunnen krijgen met een beetje mazzel. het mag dus ook een 2e hands wat oudere versterker zijn. alle tips zijn welkom ook als die zijn dat ik rare vragen stel Gezien je een vintage freak bent net als ik. Eindversterkers heb ik meer ervaring mee dan integraal. Audiolab m480 (wacht ik nog op) powerbeest van een eindversterker. (3 a 400euri ziet ze niet veel) Mcintosh mc2105 (tegen de 700 heb je die wel) Pioneer m90 elite ev (350 a 400) vincent sp331 hybride (4 a 450euri) Bryston 4b Synthese stond een mooike tekoop !! helaas al weg Ik draai zelf met buis, maar of het op de jbl goed gaat geen idee. Die gold is geen makkelijke mag wel wat power achter. Marantz is veel oldies van tevinden. Helaas betaal je hoofdprijzen voor dergelijke amps (vind ik tenminste voor wat je kijgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 ik begrijp het commentaar op de pm17mk2 wat het laag betreft. verder vind ik het een zeer muzikale versterker. zijn dat allemaal eind bakken die je opnoemt? Muziekfreak. ik heb eigenlijk niet echt de financien om er weer geld aan te gaan besteden. De sm 17 vind ik zowie zo erg prijzig. wat dat vintage betreft klopt helemaal. eigenlijk hoop ik een amerikaanse oudere versterker te vinden. Bose heeft ook hele mooie gemaakt, het type nr weet ik niet meer maar ik dacht iets van de 1805 of zo. gewoon een geintegreerde versterker met een joekel van een trafo erin veel VA. ik heb in ieder geval de mazzel dat een heel goede vriend van mij electronica gek is dus reparaties zijn uit te voeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 wat weet iemand hiervan bijv ik heb nog nooit een revox versterker gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Mijn ervaring met vintage spul is dat het klankkarakter van die tijd (20-30 jaar geleden) wezenlijk verschilt met die van nu. Nu wordt er gestreeft naar een strak, droog laag. Toen was het veelal wollig, met weinig contouren. Het verschil tussen mijn huidige Bryston 4B-ST en mijn vorige ouwe 4B is navenant. Als je van dat wollige laag houdt, dan kan ik je keuze voor de Marantz goed begrijpen. Maar ik proef wat anders, gezien de openingspost. Ik denk dat je dan niet meer in het echte vintagehoekje moet gaan zoeken. Ik heb in een andere set een Revox B252 spelen. Die klinkt al redelijk strak, maar die heeft ook nog altijd dat "warme" in zich. De B700-serie doet daar, als voorganger van de B200-serie, nog een schep bovenop. Prima spul, maar met een typisch seventies Duitse klank (ondanks dat het Zwitsers is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 februari 2007 Report Share Posted 25 februari 2007 Wat dat je hiervan 1. dubbel mono opgebouwd, 1 ringkerntrafo per kanaal Versterker van Xindak http://www.eastwestaudioshop.nl/index.php?...amp;product=325 Of als je nog meer power wilt een Dussun V6I 2. Of indien je een meer vertrouwd merk wil met veel power, aansluitmogelijkheden en toonregeling is een NAD C372 het beste alternatief, Deze heb ik al nieuw gezien voor 800 Euro Ik denk niet dat je nieuw m.b.t. prijs/kwaliteitsverhouding iets beter zult aantreffen, tenzij je 2E-hands gaat shoppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 februari 2007 Report Share Posted 25 februari 2007 dit is misschien iets te duur voor je maar als ik alles overnieuw mocht doen op budget kocht ik de ML 29 , wadia met vol reg (ouwetje), en evt een oude ARC voortrap . Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 februari 2007 Author Report Share Posted 25 februari 2007 2e hands was ik zeker van plan. ik weet niet of ik ooit nog wat nieuws zal kopen. ik vind het erg leuk om via 2e hands site's te ruilen evt met een kleine bijbetaling. zo doe je erg veel ervaring op met verschillende merken. En ik heb zoals ik al zei een electro maatje voor het geval ik iets koop met gebreken. die revox komt dus uit de jaren 70? hmm ik had ze wel wat jonger verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts