parker700 Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Hallo allemaal, Wie kan mij in gewoon Nederlands uitleggen wat het probleem is van een RF van 6 . Dit moet volgens de deskundige tussen 9 en 12 liggen. Ittok / Frog combinatie geeft een RF van 6, maar klinkt gewwon lekker. Wat is er dan mis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Je bedoelt Fr, (niet Rf), ofwel Fres, oftewel F-resonantie De frequentie waarop arm/element-combinatie resoneert. 6 Hz. is inderdaad wel laag. Ik dacht dat optimaal was tussen 12 en 16 Hz. Maar ja, als het goed klinkt... Je kunt het trouwens niet veranderen. D.w.z. niet zonder een nieuw element, met een stuggere ophanging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 maart 2007 Report Share Posted 2 maart 2007 Je bedoelt Fr, (niet Rf), ofwel Fres, oftewelF-resonantie De frequentie waarop arm/element-combinatie resoneert. 6 Hz. is inderdaad wel laag. Ik dacht dat optimaal was tussen 12 en 16 Hz. Maar ja, als het goed klinkt... Je kunt het trouwens niet veranderen. D.w.z. niet zonder een nieuw element, met een stuggere ophanging. Ik denk niet dat je antwoord door de vragensteller gelezen wordt, The Ark. Nieuwe leden zijn welkom. Antwoorden op hun vragen ook. Die kunnen ook voor andere leden leerzaam zijn. Maar er zijn af en toe nieuwe leden die blijkbaar alleen maar uit zijn op een antwoord op een brandende vraag. En het liefst snel. Anders zijn ze zo weer weg. Deze Parker700 stelde zijn vraag op 24 februari, om 22.04 uur. Zijn laatste bezoekje aan dit forum dateert van een uur later.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 maart 2007 Report Share Posted 2 maart 2007 Kennelijk heeft ie zijn antwoord. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
parker700 Posted 5 maart 2007 Author Report Share Posted 5 maart 2007 Ark, Dank je voor je reactie, ik heb inderdaad ook al veel antwoorden gekregen op een ander forum. Manus: prima "positieve" instelling richting nieuwe leden "leuk" ga zo door! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 maart 2007 Report Share Posted 5 maart 2007 Ark, Dank je voor je reactie, ik heb inderdaad ook al veel antwoorden gekregen op een ander forum. Manus: prima "positieve" instelling richting nieuwe leden "leuk" ga zo door! Wanneer je niet eens kijkt of er forumleden moeite voor je gedaan hebben, kun je zo'n reactie verwachten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
parker700 Posted 5 maart 2007 Author Report Share Posted 5 maart 2007 Hans, Ik heb het een paar dagen gevolgd maar er kwam geen reactie (zie data). Ik vind het een nogal onvriendelijke manier van reageren als ik er een paar dagen tussen uit ben geweest. Als dit de manier van communiceren op dit forum is, ga ik graag naar ander forum. Groet, Wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 maart 2007 Report Share Posted 5 maart 2007 Hans, Ik heb het een paar dagen gevolgd maar er kwam geen reactie (zie data). Ik vind het een nogal onvriendelijke manier van reageren als ik er een paar dagen tussen uit ben geweest. Als dit de manier van communiceren op dit forum is, ga ik graag naar ander forum. Groet, Wim Beste Parker 700, Dat kan ik mij geheel indenken en het is ook onvriendelijk,maar wellicht bedoelde de desbetreffende poster het niet zo en het is ook niet de gebruikelijke manier van communiceren hier. En het is zeker niet de bedoeling om met zulke reacties je ook gelijk als nieuw lid weer weg te jagen van het forum. Helaas kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag, maar ik denk andere leden zoals Haudio zeker wel. PB anders Haudio even. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
parker700 Posted 5 maart 2007 Author Report Share Posted 5 maart 2007 Dag Audiofreak, Leuk om toch nog positief te worden benaderd. Haudio heeft samen met andere leden op het andere forum al antwoord gegeven op mijn vraag Vriendelijke groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 5 maart 2007 Report Share Posted 5 maart 2007 Beste Parker 700, Het klinkt gek maar, misschien was ik wat te voorbarig met mijn denkwijze, omdat ik het iemand uit de buurt van Zwolle het uitgelegd heb. Maar inderdaad kun jij geheel iemand anders zijn , mijn excuus daarvoor. Als de Fr in de buurt van 6 Hz zit is dat inderdaad aan de lage kant , het beste is het tussen 8 en 12 Hz met een optimum van 10 Hz. Indien niet mogelijk is het beter boven de 12 Hz dan beneden de 8 Hz. Maar als je tevreden bent en het klinkt goed, gewoon doorgaan met genieten en je nergens aan storen. Tegen de tijd dat de naald is versleten zou je aan iets anders kunnen denken, wat beter bij je arm past. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 6 maart 2007 Report Share Posted 6 maart 2007 Hans, Ik heb het een paar dagen gevolgd maar er kwam geen reactie (zie data). Ik vind het een nogal onvriendelijke manier van reageren als ik er een paar dagen tussen uit ben geweest. Als dit de manier van communiceren op dit forum is, ga ik graag naar ander forum. Groet, Wim Parker700, Dit is zeker niet mijn gebruikelijke manier van communiceren. Het viel me echter op, dat je je kort na het stellen van je vraag niet meer hebt laten zien op dit forum. Ik bedoelde met mijn opmerking alleen maar te zeggen dat het geregeld voorkomt op dit forum (en andere) dat nieuwe leden een vraag stellen en dan vervolgens: of niet meer reageren als ze een antwoord hebben gekregen, of boos reageren als ze geen antwoord krijgen, of een eventueel antwoord zelfs niet meer afwachten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daardoor vaak de kat uit de boom kijk en meestal niet snel meer reageer (al gaat die vlieger in dit geval niet op, ik snapte de vraag niet en wist het antwoord dus ook niet). Daarom alsnog een welgemeend welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
parker700 Posted 6 maart 2007 Author Report Share Posted 6 maart 2007 Manus, Dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts