Jump to content

Meest effectieve upgrade

frieslander
 Share

Recommended Posts

Mijn eerste walkman liet me voor het eerst een duidelijk waarneembaar stereo-effect horen. :)
Oei ja, daar zeg je zoiets, mijn eerste walkman.. Daarvoor alleen 'ghettoblasters' gebruikt. Ja, dat weet ik nog wel, toen ontdekte ik dat er bekkens gebruikt worden :o Hoge tonen!! :P

Ja, leuk he? Die goeie ouwe jeugdherinneringen.

:)

Mijn eerste walkman liet me voor het eerst een duidelijk waarneembaar stereo-effect horen. :)
Oei ja, daar zeg je zoiets, mijn eerste walkman.. Daarvoor alleen 'ghettoblasters' gebruikt. Ja, dat weet ik nog wel, toen ontdekte ik dat er bekkens gebruikt worden :o Hoge tonen!! :P

Ja, leuk he? Die goeie ouwe jeugdherinneringen.

:)

Ik heb laatst 4us van Doe Maar op vinyl aangeschaft: dat was het eerste album wat ik kreeg, ik schat dat ik toen 11 was, op cassette uiteraard. Duizenden keren naar geluisterd. Toen kreeg ik de LP.. :blink: Daar stond veel meer op dan ik me herinnerde. Zit goed in elkaar, die muziek! B)

Supertweak: stuk Gamma wasmachine dempingsmat onder CD speler!

Ik heb wel een goede tweak en goedkoop , als je net snoeren tenminste lang genoeg zijn , rol ze zover mogelijk op en bind ze vast met een tie rap , 3 slagen erin klinkt het beste , voor luidsprekers ongeveer 2 slagen , succes , laat me je bevindingen weten?

Je luidsprekerkabels oprollen? Maak je er dan geen spoel van -die als filter werkt?? :unsure:

nee joh , is gewoon flauwekul, ik zat maar een beetje kutten :lol::rolleyes:B)

Dat was inmiddels wel duidelijk, geeft niet echt veel vertrouwen in de speakers, waarvan je eigenlijk ook alleen de vorm maar als sterk punt weet aan te geven :(

Mijn meest effectieve upgrade van de afgelopen periode was het verkopen van de hi-end luidsprekers en het terugplaatsen van li-fi LUIDsprekers.

m.a.w.

De Infinity IRS luidsprekers hebben plaats gemaakt voor Klipsch.

De beleving van muziek is weer terug........

gr. Marcel

vibraties dempen: ribben zitten binnenin bij dit ding. verfhoutje op de kopse kant van de vinnen plakken met dotjes montagekit, stripje loodbituum erop.

Even visueel gemaakt, zo dus, want ik heb het ook gedaan ;)

Loodbitumen%20Koelribben%20EV.jpg

Gewoon doen. En je gaat het horen. En het kost niets :P Ik heb er dus 2 per kant op geplakt. Als je er

Mijn meest effectieve upgrade van de afgelopen periode was het verkopen van de hi-end luidsprekers en het terugplaatsen van li-fi LUIDsprekers.

m.a.w.

De Infinity IRS luidsprekers hebben plaats gemaakt voor Klipsch.

De beleving van muziek is weer terug........

gr. Marcel

Mijn Klipschjes staan er nog, natuurlijk, maar wel zulk een ervaring gehad de afgelopen weken, uitgebreid geluisterd naar Living Voice speakers, engels, hoogrendement - 94 dB - fraai gebouwd zeker het model met de externe superfilters, laten echt wel alles horen, maar het pakt niet, het blijft zo vreselijk ver van een live ervaring, geen idee waaraan dit nu te wijten is.

NB ook de nieuwe klipsch speakers vertonen dit soort verschijnselen, zou het alleen te wijten zijn aan die kleine woofertjes en de te kleine kasten ?

:(

Nooit willen geloven dat bepaalde tweaks echt ook zouden helpen.

Bijvoorbeeld het polariseren van stekkers van mijn apparatuur.

Ik moet eerlijk bekennen , het werkt .

Inderdaad een heel open en rustig stereo beeld.

En dat na 30 jaar.

Ap de