Lestat Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Na veel te lange tijd eindelijk maar weer eens afgesproken met Gerald en Jasper, en op zaterdagavond maar de auto ingestapt en naar Almere afgereisd. Het was al weer veel te lang geleden, en ik was vergeten hoe goed Jasper kookt! Dan is het heel fijn als je wordt ontvangen met de mededeling dat Jasper al de hele middag heeft staan koken, en het eten ook nog eens heel erg lekker is. Ik ben vorig jaar voor het eerst bij ze langsgeweest en het heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Ha die Eric, Het was inderdaad weer erg gezellig en de tijd ging veel te snel. Ook altijd leuk om nieuwe muziek te ontdekken (alhoewel we veel LP's gezamelijk bezitten). Behalve rust in de muziek is ook bij mezelf de rust toegenomen vwb de behoefte om weer iets nieuws aan te schaffen. Tja, misschien nog een 2e KS1030 (2e-hands) of een KS1010/11 en binnenkort komt er een 3e Callas Soundboard (ditmaal onder de Bluenote S1). De set laat inderdaad (soms medogenloos) horen hoe het met de opname kwaliteit (en of de LP schoon is) van de LP's is gesteld. Met CD's valt dit wat minder op, maar goed opgenomen LP's kliken erg fraai vind ik. Er gebeurt gewoon meer. Je wordt hierdoor zeker bij de les gehouden. De akoestiek blijft een wat lastiger punt, maar door de absorbers en het koeienvel (ook favoriet bij Poes) zijn er mindere hinderlijke reflecties. Ook de veranderde opstelling zorgt voor een extra push in het laag. Het verschil tussen wel-en-niet wassen was best wel groot. Kom binnenkort maar weer eens langs met een flinke stapel LP's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 februari 2007 Author Report Share Posted 27 februari 2007 Tsja, het zijn nu nog maar relatief kleine upgrades... Om terug te komen op mijn verhaal: Het platenwassen werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Ben ook wel benieuwd nr de vooruitgangen van Gerald zn set Eric, de mat in combi met de CD-speler was een groot verschil To be continued stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 februari 2007 Author Report Share Posted 27 februari 2007 Yep, die mat werkt idd leuk! Ga hem zelf ook maar eens bestellen! Die verlanglijst wordt almaar langer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Mmmm, moet ook mijn "concept" afspraak maar eens omzetten naar een daadwerkelijke Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarten1970 Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Leuk verhaal. Ik heb zelf ook een OkkiNokki. Dat de muziek minder hard klinkt komt een beetje vreemd over op mij, ik heb die ervaring zelf in ieder geval niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Hoi Maarten, Ik zou het misschien ook niet omschrijven als minder hard, maar er was duidelijk een positief effect hoorbaar. Toen Eric de LP afspeelde voor de wasbeurt klonken de stemmen onaangenaam schel. Na de wasbeurt was het schelle nagenoeg verdwenen. Niet dat het opeens een superopname werd (hoewel de gitaren al voor de wasbeurt subliem klonken), maar de zang werd wel een stuk aangenamer om aan te horen. Het ging om een maagdelijk nieuwe LP die nog niet eerder was afgespeeld, dus mogelijk zorgden resten persvet voor de onaangename scherpe randjes in de stemmen. Ik moet er wel bijzeggen dat dit de eerste keer is dat het me zo opviel. Hoewel ik tegenwoordig standaard mijn platen altijd was voordat ik ze afspeel (en dus niet al te veel over het effect kan zeggen), heb ik in het verleden (toen ik nog speelde met Audio Technica OC9) wel eens een vergelijk gedaan tussen "voor" en "na" wasbeurt. Wat me toen opviel is dat de wasbeurt m.n. ten goede kwam van de transparantie en ruimtelijkheid van de opname (het klonk schoner zeg maar). Ik kan me voorstellen dat de Lyra Dorian gewoon nog duidelijker de verschillen bloot legt gezien het hoger oplossend vermogen t.o.v. de OC9. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 1 maart 2007 Author Report Share Posted 1 maart 2007 Klopt, de omschrijving klopte niet geheel. Dat krijg je als je stiekum tijdens het werk online zit... Ik sluit me volledig bij Gerald aan. Wel leuk om te vermelden is dat ik alleen maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts