Jump to content

De Dekselse Concerto

Geerdie
 Share

Recommended Posts

Ik had enkel wat moeite met de hoogweergave. Lekker sprankelend en open, dat wel,

maar voor mij wat te fel (s-jes) en op de langere duur vermoeiend..

Divers vinyl passeerde de revue. Ondanks het verschil in de opnames bleef het sprankelende, heldere karakter van de SF

Leuk, weer een recentie...

Mooi verhaal Geerdie... maar hebben jullie alleen met de draaitafel gedraaid..??

Wanneer ik zo het verhaal lees, zou ik kiezen voor "de bel" de andere kabels laten toch wat liggen vrees ik.

Het is ook mogelijk de speakers iets uit te draaien. Hierdoor wordt het hoog meestal ook minder fel.

:)

Leuk, weer een recentie...

Mooi verhaal Geerdie... maar hebben jullie alleen met de draaitafel gedraaid..??

Wanneer ik zo het verhaal lees, zou ik kiezen voor "de bel" de andere kabels laten toch wat liggen vrees ik.

Het is ook mogelijk de speakers iets uit te draaien. Hierdoor wordt het hoog meestal ook minder fel.

:)

Neeee hoor. We hebben ook

Hallo Geerdie en Audiofreak,

Een ervaring als die van van jullie met de kabels had ik vorige week ook.

Ik heb een setje zelfbouwkabels met zilver als geleiders en katoen als isolatie.

Een kennis van mij wilde deze kabels wel eens vergelijken met een setje hele "mooie" (en dure) blauwe interlinks van Nederlandse bodem. (Type weet ik niet; de een na beste uit hun collectie) Zo gezegd zo gedaan.

De blauwe gaven een vol geluid dat los van de speakers kwam en flink breed in de ruimte hing. Ik vond wel dat er om elk instrument een soort "Halo" hing en bovendien was er iets scherpte.

Over op mijn zelfbouw:

Het eerste dat opviel was dat het beeld niet meer zo ver buiten de speakers kwam. De halo's waren ook verdwenen en de afzonderlijke instrumenten waren duidelijker aan te wijzen. Het geheel straalde gewoon meer rust uit en ernaar luisteren was aangenamer. Toch was het duidelijk dat er aan informatie niets verloren was gegaan; laag en hoog waren er beiden nog volop, alleen leek alles beter op zijn plek te zijn gevallen. Dat vond de kennis ook trouwens en die had nog wel een flink bedrag voor zijn kabel uitgegeven. Dus van vooringenomenheid geen sprake. (Bij mij misschien wel een beetje, maar ik ben tamelijk kritisch met "resultaten", dus dat valt wel mee.)

Om even op de opmerking van Hans terug te komen: Ik zou niet voor de "Bel" kiezen, maar voor scherp omlijnde plaatsing en rust. Maar ieder zijn keuze hoor!

Groet,

Leobus

Hallo Geerdie en Audiofreak,

Een ervaring als die van van jullie met de kabels had ik vorige week ook.

Ik heb een setje zelfbouwkabels met zilver als geleiders en katoen als isolatie.

Een kennis van mij wilde deze kabels wel eens vergelijken met een setje hele "mooie" (en dure) blauwe interlinks van Nederlandse bodem. (Type weet ik niet; de een na beste uit hun collectie) Zo gezegd zo gedaan.

De blauwe gaven een vol geluid dat los van de speakers kwam en flink breed in de ruimte hing. Ik vond wel dat er om elk instrument een soort "Halo" hing en bovendien was er iets scherpte.

Over op mijn zelfbouw:

Het eerste dat opviel was dat het beeld niet meer zo ver buiten de speakers kwam. De halo's waren ook verdwenen en de afzonderlijke instrumenten waren duidelijker aan te wijzen. Het geheel straalde gewoon meer rust uit en ernaar luisteren was aangenamer. Toch was het duidelijk dat er aan informatie niets verloren was gegaan; laag en hoog waren er beiden nog volop, alleen leek alles beter op zijn plek te zijn gevallen. Dat vond de kennis ook trouwens en die had nog wel een flink bedrag voor zijn kabel uitgegeven. Dus van vooringenomenheid geen sprake. (Bij mij misschien wel een beetje, maar ik ben tamelijk kritisch met "resultaten", dus dat valt wel mee.)

Om even op de opmerking van Hans terug te komen: Ik zou niet voor de "Bel" kiezen, maar voor scherp omlijnde plaatsing en rust. Maar ieder zijn keuze hoor!

Groet,

Leobus

Hallo Leobus,

Da's sinds Veldhoven dat we mekaar gesproken hebben. :D

Vraagje: Waar had je jouw twee kandidaten tussen hangen?

Tussen een bron en preamp of tussen preamp en poweramp?

Toch raar dat kabels geen verschil maken... volgens sommigen hear. :blink::);)

Die hier werd gebruikt was nog niet ingespeeld. :P:lol:

Groeten...

Geloof ik niet zo in, dat inspelen. <_<

Nieuwe speakers, Ok.

Maar kabels?????

Dat is me in de loop van de tijd nog niet opgevallen in ieder geval.

Ik zal wel te nuchter zijn. ;)

(s-jes)

Geerdie, mag ik even in deze leuke recentie en draad inbreken, over s-jes,

twee ervaringen, een vergadering met voornamelijk engelse dames, een stuk of zes, wat hoor ik, s-jes, heel scherp. 'K ben bewust uit de ruimte gewandeld en heb de deur open laten staan, het gepraat was niet meer verstaanbaar maar de s-jes waren zeer sterk hoorbaar, scherp boven alles uit.

De tweede soortgelijke ervaring was in een vergadering met voornamelijk duitse dames. Daar viel me dezelfde scherpte op en wat me nog meer opviel is dat je dat veel minder hoort als er nederlands gesproken wordt. De nederlandse taal/uitspraak heeft denk ik een veel minder scherpe s dan een aantal van de ons omringende talen.

Welk s-je is goed?

(s-jes)

twee ervaringen, een vergadering met voornamelijk engelse dames, een stuk of zes, wat hoor ik, s-jes, heel scherp. 'K ben bewust uit de ruimte gewandeld en heb de deur open laten staan, het gepraat was niet meer verstaanbaar maar de s-jes waren zeer sterk hoorbaar, scherp boven alles uit.

De tweede soortgelijke ervaring was in een vergadering met voornamelijk duitse dames. Daar viel me dezelfde scherpte op en wat me nog meer opviel is dat je dat veel minder hoort als er nederlands gesproken wordt. De nederlandse taal/uitspraak heeft denk ik een veel minder scherpe s dan een aantal van de ons omringende talen.

Welk s-je is goed?

Geen van beide. :D

Dat geslis viel me op bij de stem van Eric Clapton. :o

Die heeft nou niet bepaald een falset-stemmetje... :D

Maar laten we het in de juiste verhouding blijven zien.

Audiofreak is nog druk bezig met zijn set te optimaliseren en dit is een momentopname. Over een tijd ziet zijn set er misschien heel anders uit.

Ook hij heeft dit gehoord en misschien vindt hij het helemaal niet erg.

(s-jes)

Welk s-je is goed?

Geen van beide. :D

Dat geslis viel me op bij de stem van Eric Clapton. :o

Die heeft nou niet bepaald een falset-stemmetje... :D

Maar laten we het in de juiste verhouding blijven zien.

Audiofreak is nog druk bezig met zijn set te optimaliseren en dit is een momentopname. Over een tijd ziet zijn set er misschien heel anders uit.

Ook hij heeft dit gehoord en misschien vindt hij het helemaal niet erg.

Hoi Geerdie,

Clapton draaide we als eerste lp en was de boel nog niet echt warm bovendien. Ben ik ook vergeten mee te eindigen,want dat doe ikzelf wel altijd. Met het muziekstuk waarmee ik begin eindig ik ook mee.

groet,

:cool2:

Ik heb bij audiofreak i.d.d. vernomen dat de set tijd nodig heeft om op te warmen, de eerste klanken zijn i.d.d. dun in het hoog. Verder een mooie set die ik graag binnenkort wat uitgebreider wil horen audiofreak..ik zal dan mijn sonneteer phonotrap meenemen om eens te kijken wat die met de JA doet.

Groet Frans

Hallo Geerdie,

Ik heb de interlinks vergeleken tussen CD speler en de voorversterker.

Ikzelf heb twee van deze interlink sets; een tussen CD speler en voorversterker en een tussen voorversterker en mono eindblokken.

Ook bij mijzelf een zeer fraaie fijn geplaatste stereoafbeelding en gedetailleerd maar rustig geluidsbeeld.

Zelf niet direct vergeleken met dure blauwe kabels, wel met andere eigen ontwikkelingen.

Groet,

Leobus

Hallo Geerdie,

Ik heb de interlinks vergeleken tussen CD speler en de voorversterker.

Ikzelf heb twee van deze interlink sets; een tussen CD speler en voorversterker en een tussen voorversterker en mono eindblokken.

Ook bij mijzelf een zeer fraaie fijn geplaatste stereoafbeelding en gedetailleerd maar rustig geluidsbeeld.

Zelf niet direct vergeleken met dure blauwe kabels, wel met andere eigen ontwikkelingen.

Groet,

Leobus

Hoi Leobus,

Heb je het nu over de JVG interlink?

groet,

:cool2:

(s-jes)

Welk s-je is goed?

Grappig. Ik ga nog effe verder off-topic :P Toen ik in Antwerpen woonde viel mij de ontzettend scherpe 's' daar op. Ze slissen nog n

(s-jes)

Welk s-je is goed?

Grappig. Ik ga nog effe verder off-topic :P Toen ik in Antwerpen woonde viel mij de ontzettend scherpe 's' daar op. Ze slissen nog n

Hallo Audiofreak,

Ik heb het niet over JVG kabels. Die heb ik nog nooit gehoord of gezien. Zijn die blauw?

Met blauw bedoel ik gewoon Siltech.

Groet,

Leobus

JvG's zijn zwart. Met witte krimpkous bij de pluggen.

Wat je met blauw bedoelde snapte ik meteen. Ben niet voor 't eerst hier. ;):D

Wat de prijs van de Siltechs betreft: dat is voor een ieder persoonlijk. De

Hallo Audiofreak,

Ik heb het niet over JVG kabels. Die heb ik nog nooit gehoord of gezien. Zijn die blauw?

Met blauw bedoel ik gewoon Siltech.

Groet,

Leobus

:blink: Tja dat dacht ik ook begrepen te hebben gisteren in je posting en kennelijk heb ik off-day vandaag, want teruglezend begrijp ik zelf niet waarom ik deze vraag stelde. :o

groet, ;)

(s-jes)

Welk s-je is goed?