Guest UKSub Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Hoi, hier en daar merk ik dat er versterkers zijn, vooral die met buizen of hybride, die de mogelijkheid geven om zowel op 4 Ohm of 8 Ohm aan te sluiten. kVeronderstel dat 4 Ohm meer power levert. Wat zijn de verschillen in sound tussen de 2 mogelijkheden? zijn er voordelen en of nadelen waarmee je rekening moet houden? je amp zelf, luidsprekers enz. gR stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Ook de transistor-versterkers van McIntosh hebben 8, 4 en 2 Ohm aansluitingen. Deze zijn er niet voor meer vermogen, maar om er met behulp van een uitgangstrafo voor te zorgen dat de versterker altijd dezelfde impedantie ziet, ongeacht of er nu 2, 4 of 8 Ohm luidsprekers aan hangen. Ik geloof dat McIntosh hiervoor als reden geeft dat de versterker altijd met de optimale impedantie kan werkt, ongeacht welke luidspreker aangesloten wordt. Dergelijke transformatoren zijn ook los te koop. ( http://www.zeroimpedance.com/products.html ). Jammer dat er (in mijn ogen) bespottelijke bedragen voor gevraagd worden, want het is in ieder geval een tweak die Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Jammer dat er (in mijn ogen) bespottelijke bedragen voor gevraagd worden, want het is in ieder geval een tweak die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Wat zijn de voordelen of nadelen ervan? Wat kan er fout gaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts