canth Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Zoals de header al zegt ben ik op zoek naar een andere set speakers. De huidige set is alsvolgt: Nad c542 CD speler Marantz TU4000 Philips MAC5 (voor de mp3's) Dussun V6i geintegreerde versterker Speakers: Focal/JMLab 716s De ruimte waarin gespeeld wordt is een hoek van 4 bij 4 in een kamer van 7 bij 4. De speakers staan redelijk dicht tegen de achtermuur, dus de basreflex poort (indien aanwezig) zou voor moeten zitten. De muziek die gespeeld wordt is een brede selectie (Drum & Bass, Dance, vocaal, rock, metal). Voorlopig lijstje: Thiel CS2.4 Focal/JMLab 1027BE Dynaudio contour s3.4 B&W 803S (of 804S) Zijn er ervaringen met deze luidsprekers? Mis ik nog merken in deze lijst? Luisteren is natuurlijk het beste, ik geloof dat RAF Hilversum dealer is van B&W/Dynaudio en Thiel. Hobo HIFI schijnt JMLabs te voeren. dank voor jullie input Cornelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 wat vind je van die pyramide ? die heeft de baspoort onder! www.andromeda-design.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 In principe allemaal mooie speakers (ik ken alleen de Dynaudio niet qua geluid). Kwestie van smaak denk ik... Ken ook je versterker niet. Is dat een buizenversterker? In dat geval zou ik de B&W's niet snel kiezen. Mijn persoonlijke voorkeur zou richting JM lab gaan...Thiel is ook mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 27 februari 2007 Author Report Share Posted 27 februari 2007 Ik neig op dit moment nog een beetje naar de 1027BE, gezien het feit dat ik nu ook al JMLab heb, waar ik eigenlijk best tevreden over ben. De 716S zijn wel ongehoord gekocht, maar met deze hoeveelheid geld ga ik zeker zelf luisteren (waarbij ik mijn versterker iig mee ga nemen). De Dussun is trouwens een chinese versterker die gebaseerd is op een Red Rose Affirmation (of andersom, daar zijn heel wat discussies over). Het is een transistor versterker met 2*150watt aan 8 ohm (300Watt/4ohm). Cornelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Hoi Canth, Een ruimte van 4 x 4 meter is natuurlijk niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 27 februari 2007 Author Report Share Posted 27 februari 2007 Hoi Canth, Een ruimte van 4 x 4 meter is natuurlijk niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Ik zo zeker ook het merk Audio Physics meenemen in je overwegen. Te verkrijgen bij de HOBO-dealers Verder Canton Triangel Revel enz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Nee, ik heb niet echt nagedacht over monitors. Ik prefereer de extra bas extensie van vloerstaande luidsprekers... Dan kan een monitor met ingebouwde subwoofer je misschien op andere gedachten brengen. Als je niet vies bent van bijzonder design is de Gallo Reference 3.1 ook serieus het overwegen waard. Deze speaker komt het best tot z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Dan kan een monitor met ingebouwde subwoofer je misschien op andere gedachten brengen. Als je niet vies bent van bijzonder design is de Gallo Reference 3.1 ook serieus het overwegen waard. Deze speaker komt het best tot z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan1970 Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Ik zou eens gaan luisteren naar een AVI Trio (gesloten 3-weg), zeer mooi stereobeeld, dynamisch en een strakke bas. En ook een ATC SCM40 is een heel mooie luidspreker, zowel de AVI als de ATC kunnen prima met een kleine ruimte overweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Er staat nog een hele mooie set Thiel CS-2.3 te koop op marktplaats. Is zeker niet minder dan de 2.4 (zelfde specs.), en je houd een boel centen in de zak. Door de passieve baspoort bijzonder geschikt om ook in een kleinere ruimte te gebruiken, zonder de soms nadelige effecten van een basreflexpoort. Succes met de zoektocht. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Vanwege jouw versterker (ik heb zelf de V8i) schoot me net nog iets te binnen! Volgens Red Rose moet je op hun Affirmation de Classic Ribbon Speaker van 8000 dollar aansluiten voor een geluid dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leitmotiv Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 Wellicht is een monitor/subwoofer combinatie zo gek nog niet. Het staat je in ieder geval toe de bas af te stemmen op ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 7 maart 2007 Author Report Share Posted 7 maart 2007 In ieder geval voor zaterdag een afspraak gemaakt bij HOBO in Amersfoort. Daar ga ik de Focal testen. Ze hebben er ook Dynaudio/Audio Physics, dus ik ben benieuwd. Zondag een verslagje mvg, Cornelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiokees Posted 10 maart 2007 Report Share Posted 10 maart 2007 Hallo Canth, Als ik je advies mag geven ?? Kijk naar de Audiophysic Tempo ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 maart 2007 Report Share Posted 10 maart 2007 Tenzij de Chinezen hebben zitten prutsen zou zo'n Dussun toch best redelijk moeten klinken. Beetje anders dan bv een Primare, maar niet noodzakelijk slechter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 maart 2007 Report Share Posted 10 maart 2007 Het eindversterker gedeelte van de Dussun(lees de v6) zit wel goed. Van het voorversterkergedeelte weet ik dat zo net nog niet. Van de V8 heb ik meerdere malen gelezen over problemen met de ringkerntrafo's. Uiteindelijk prefereerde ik een losse voor/eind. Dan heb je de uiteindelijke klank helemaal zelf in de hand. We dwalen wel een beetje af van het topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 maart 2007 Report Share Posted 11 maart 2007 Hooi canth hoe dicht staan je speakers tegen de muur , een baspoort heeft maar 10cm nodig volgens mij , vanaf de muur gerekend, dus dat zal wel gaan , veel belangrijker is de kar. vd woofer , en filtering vd woofer , die bepalen oa ook de strakheid vh laag , wat wel waarschijnlijk zou moeten gebeuren , is dat het hoog wat aangepast zal moeten worden , is die monitor niks voor je , van mij , mag je vrijblijvend thuis uitproberen , als je er voorzichtig mee bent , hij ziet er misschien wat saai uit ,maar is gemaakt van echt essenhout, en zit vol met topspul, probeer ze gerust eens uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 maart 2007 Report Share Posted 11 maart 2007 Hooi canth hoe dicht staan je speakers tegen de muur , een baspoort heeft maar 10cm nodig volgens mij , vanaf de muur gerekend, dus dat zal wel gaan , veel belangrijker is de kar. vd woofer , en filtering vd woofer , die bepalen oa ook de strakheid vh laag , wat wel waarschijnlijk zou moeten gebeuren , is dat het hoog wat extra gedempt zal moeten worden , is die monitor niks voor je , van mij , mag je vrijblijvend thuis uitproberen , als je er voorzichtig mee bent , hij ziet er misschien wat saai uit ,maar is gemaakt van echt essenhout, en zit vol met topspul, probeer ze gerust eens uit. Zo... dat is een lange zin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 maart 2007 Report Share Posted 11 maart 2007 haha merk je ook hoe je jezelf dan door zo'n zin heen haast. punt voor henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 Nee, ik heb niet echt nagedacht over monitors. Ik prefereer de extra bas extensie van vloerstaande luidsprekers... Dan kan een monitor met ingebouwde subwoofer je misschien op andere gedachten brengen. Als je niet vies bent van bijzonder design is de Gallo Reference 3.1 ook serieus het overwegen waard. Deze speaker komt het best tot z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 een baspoort heeft maar 10cm nodig volgens mij , vanaf de muur gerekend, dus dat zal wel gaan Zelfs voor een gesloten kast zou 10cm vanaf de muur al vrij weinig zijn, maar voor een kast met een basreflex poort aan de achterzijde is 10cm in de meeste gevallen ongetwijfeld te weinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 een baspoort heeft maar 10cm nodig volgens mij , vanaf de muur gerekend, dus dat zal wel gaan Zelfs voor een gesloten kast zou 10cm vanaf de muur al vrij weinig zijn, maar voor een kast met een basreflex poort aan de achterzijde is 10cm in de meeste gevallen ongetwijfeld te weinig. een speaker moet je nooit tegen de muur zetten , gaat ten koste van het stereobeeld , maar het is wel op telossen , door het filter enigzins aan te passen, ik zal van het weekend eens nameten , waar het mis gaat! de wilson duette, mr alco heeft ook de poort aan de achterzijde , en is dan ook gemaakt om ook oa als boekenplank speaker tefungeren , ik weet niet of wilson audio je iets zegt , hun hebben ook de mogelijkheid om iets in het filter te corrigeren, dus een beetje voorbarig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 een speaker moet je nooit tegen de muur zetten , gaat ten koste van het stereobeeld Hangt dat niet van de speaker af ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 een speaker moet je nooit tegen de muur zetten , gaat ten koste van het stereobeeld Hangt dat niet van de speaker af ? noem mij eens een speaker (zonder correctie) die goed klinkt als hij tegen de muur staat?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts