Henrie Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 een speaker moet je nooit tegen de muur zetten , gaat ten koste van het stereobeeld Hangt dat niet van de speaker af ? noem mij eens een speaker (zonder correctie) die goed klinkt als hij tegen de muur staat?? Een willekeurige In-Wall speaker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 de goldmund apologue klinkt fenomenaal tegen de muur. echter nog beter van de muur af. maar hij klinkt dus goed tegen de muur Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 de goldmund apologue klinkt fenomenaal tegen de muur. echter nog beter van de muur af. maar hij klinkt dus goed tegen de muur ik zal van het weekend gaan meten , kijken wat het doet met de freq kar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 noem mij eens een speaker (zonder correctie) die goed klinkt als hij tegen de muur staat?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 de wilson duette, mr alco heeft ook de poort aan de achterzijde , en is dan ook gemaakt om ook oa als boekenplank speaker tefungeren , ik weet niet of wilson audio je iets zegt , hun hebben ook de mogelijkheid om iets in het filter te corrigeren, dus een beetje voorbarig Ik zei daarom ook:"In de meeste gevallen". Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn, zoals de Wilson. Ik heb alleen de Wilson Grand Slamm een keer mogen beluisteren, op een Krell set. noem mij eens een speaker (zonder correctie) die goed klinkt als hij tegen de muur staat?? "beetje voorbarig", mr. Andromedaaudiodesign Er zijn luidsprekers die speciaal ontworpen zijn voor plaatsing dicht op de muur. M'n hudige Rogers zijn er een voorbeeld van, de Linn Kan een 2e, de meeste Naim speakers een 3e, en zo zijn er meer. (uiteraard zijn ze in de minderheid, maar ze zijn er wel degelijk) Deze speakers kunnen fantastisch klinken, met als enige (logische) nadeel dat je inderdaad minder diepte in je geluidsbeeld krijgt. (jammer, maar er zijn ergere dingen, vind ik) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 12 juli 2007 Author Report Share Posted 12 juli 2007 Een korte update: Ik heb de JMLAB vergeleken met de 804s (803 was toch wat te groot). Het middengebied van de JMLab was wat mooier dan de 804s, maar de bas van de 804s vond ik persoonlijk iets strakker dan de JMLabs. Vlak daarna kon ik tweedehands een paar 804s speakers op de kop tikken, en dit scheelde toch behoorlijk in prijs tov het oorspronkelijke budget. Van de rest van het budget heb ik een Sonos soundsysteem met een 500 Gb NAS gekocht. Al mijn CD's zijn nu in een handomdraai af te spelen. De 804s zijn een duidelijke verbetering tov de 716s die ik eerst had, ik ben erg tevreden. Dank voor het meedenken Cornelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 Een merk die je absoluut een kans moet geven in deze prijsklasse is Sonus Faber. In alle opzichten mooi vind ik. http://www.sonusfaber.com/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts