Jump to content

Yamaha CDX 400

Henrie
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Henrie:

Das toevallig... Welke studie doe jij? Ik doe elektrotechniek... tenminste, ik doe soms een poging...     ;)

Electrotechniek, nou dan :)

Valt er toch heel wat zelf te bouwen voor electrotechnicus :)

Ik doe Kunst & Techniek.

Sorry voor dit offtopic ;)

Geplaatst door Henrie:

Kent iemand deze cd-speler? Ik kan er namelijk nergens iets over vinden (met Google gezocht, op Yamaha.com gezocht; niks gevonden). Wat ik er wat van zou willen weten is vooral de leeftijd en natuurlijk de kwaliteit... Ik zag er net 1 op internet staat voor maar

Geplaatst door Haudio:

Beste Henry,

Henrie  :)

Laat dat ding maar mooi staan.

Ik heb er jammer genoeg heel veel van verkocht en ook heel veel problemen mee gehad !

De leeftijd is ook niet al te jong 1984 !!

Dan hoef ik 'm inderdaad niet...

Of vroeger.

Dan al helemaal niet  :)

Vooral de laser en laadmechanisme gaf veel problemen.

De duurdere waren wel goed.

Alleen je moet er van houden qua klank,ze klinken nl ...fel....schel....of hoe je het ook wilt noemen ,maar niet helder.

Ook piano

Goed, de CDX400 wordt het dus niet (aangezien hij van midden jaren 80 is en das toch wel wat aan de oude kant).

Maar, hebben jullie dan misschien suggesties t.a.v. 2e hands cd-spelers. Een beetje duurder dan deze CDX400 mag overigens wel hoor :) Maar het moet ook weer niet te veel worden he... Zeg maar... tot zo'n €100...

Tips??? Marantz? NAD? Sony (of ZoNie voor de liefhebbers :))? Yamaha?)...

Oh ja, de nieuwere types 'ken' ik wel redelijk... Maar de oudere (van bijvoorbeeld Marantz) kan ik maar moeilijk uit elkaar halen. Dan weer is een hoger nummer in de typeaanduiding beter en dan weer niet...

Geplaatst door Henrie:

Goed, de CDX400 wordt het dus niet (aangezien hij van midden jaren 80 is en das toch wel wat aan de oude kant).

Maar, hebben jullie dan misschien suggesties t.a.v. 2e hands cd-spelers. Een beetje duurder dan deze CDX400 mag overigens wel hoor    :) Maar het moet ook weer niet te veel worden he... Zeg maar... tot zo'n

Geplaatst door Haudio:

Ik heb nog wel een Technics staan,die mag je gratis hebben.

De klank is in de richting van een Yamaha...

En er zit geen garantie op   :D

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Als ie het doet... Graag! Weggooien kan altijd nog :P

Geplaatst door Henrie:

Als ie het doet...ja hij doet het..... Graag!.....Oke..... Weggooien kan altijd nog   :P

Alleen hij staat in Sneek.

MvG,

Haudio

Geplaatst door Haudio:

Alleen hij staat in Sneek.

MvG,

Haudio

Jij komt vast wel eens in Enschede bij Ir Bos :) En aangezien hij op de UT werkt kun je dan wel ff bij mij langskomen. Ik woon namelijk op de campus :)mad.gif

Maar eehhh... we raken een beetje off-topic. Noem ff wat goede types die niet al te duur (hoeven te) zijn... :)

Geplaatst door Sebastiaan:

Jaja wat gaan we weer kort door de bocht. Alle Yamaha's klinken hetzelfde.......alle Sony's zijn scherp. kom op zeg!

Groeten,

Bas

Ach, wat maakt het uit. Mijn JBL's laten toch alleen maar bas horen... toch? En dan kan ik van dat hoge tonen gekwetter nooit last hebben... :rolleyes:

Geplaatst door Henrie:

Ach, wat maakt het uit. Mijn JBL's laten toch alleen maar bas horen... toch? En dan kan ik van dat hoge tonen gekwetter nooit last hebben...     :rolleyes:

Achja, alle vooroordelen komen hier wel weer langsvliegen :rolleyes:

Japans = schel

Engels = wollig

Amerikaans = Boomy

Komaakomaar :D

Geplaatst door JSA:

Achja, alle vooroordelen komen hier wel weer langsvliegen   :rolleyes:

Japans = schel

Engels = wollig

Amerikaans = Boomy

Komaakomaar   :D

Wat is een combinatie van Marantz en JBL dan? Schelle boemerigheid of zo..? Vreeeemd... :)

Geplaatst door Sodejuu:

[QB]Zo, ik heb de site weer gevonden: http://www2.yamaha.co.jp/manual/english/index.html.

Helaas staat er geen CDX-400 meer tussen maar wel een CDX-410U. Ook dit is al een wat ouder beestje (1987???).

Hallo,

Dat zal dan het toestel zijn dat ik nu heb en ga vervangen. Die was uit 1988 of 89 (in duitsland gekocht).

Inderdaad een licht beestje met een te goedkoop volledig plastiek loopwerk en schuif, dat zoals in mijn eerdere reactie bijna vanaf het begin mankeerde.

De laser doet het nog goed, maar begon onlangs toch eventjes te mankeren (na 14 jaar, valt dat dus wel mee).

Hij heeft wel problemen om CD-R (copies met de PC gemaakt)vanaf het eerste nummer af te spelen. Ik moet eerst naar het 3e of 4e nummer skippen, dan start ie, en daarna kan ik terug naar het 1e nummer. Niet zo handig dus.

Ik heb wel geen klagen over de weergave.

29€ is inderdaad niet veel, maar ik zou ook aanraden een iets recenter toestel te kopen.

Veel mensen doen hun CDspeler weg om een DVD of SACD of DVD audio te kopen (of gewoon omdat ze te veel geld hebben ;)

En veel kan men voor een commercieel massaprodukt tweedehands niet meer vragen.

Ik moet wel zeggen, bij ons op het werk stond bij de telefoon een CD speler (merk ontsnapt mij) dag en nacht te spelen.

2 jaar heeft ie dat gedaan en nu skipt de lazer als gek. Niks meer mee te doen. En dat is dan een recent toestel.

Probeer dat in ieder geval met een CDtje en dan vooral ergens op het midden van de CD.(niet in het begin).

groeten Geert.

[Offtopic]

Beste PD,

Wat wil je nu eigelijk? Gelijk hebben? Je baas aka 'Audio adviseur' beschermen?

Ik vraag me eigelijk af of je zijn reactie wel hebt gelezen aangezien je nu pas reageert en hij zijn eigen reactie heeft weggehaald. Dat zegt wel iets over het feit dat zijn reactie niet door de beugel kon. Zeker niet als je ook nog eens een audio winkel runt.

Goed, ik zal je argumenten stuk voor stuk weerleggen, waar ik eigelijk helemaal geen zin en tijd voor heb.

Ik heb gezegd dat ik bepaalde B&W modellen niet erg fraai vond ik het hoog, maar ik heb er expliciet bij vermeld dat dit sterk afhankelijk is van de aansturing. Zeker als je dus met metal-dome units werkt hetgeen daar erg gevoelig voor zijn. Classe en B&W is geen heilige combinatie naar mijn idee, maar vanwege de importeur wordt dit vaak samen neergezet.

Nogmaals, dit is gewoon mijn bescheiden mening en ik ga er helemaal niet vanuit dat iedereen er zo over denkt, en daar heb ik respect voor.

Vervolgens het Magnat verhaal. We zaten op de VAD met 6 verschillende mensen die overigens precies hetzelfde dachten. Ik zal hier geen namen noemen maar de bekende leden van het forum zaten daar tussen.

Mijn reactie over Magnat was nog steeds mijn eigen mening, en dat ik zeker gezien de prijs van 20.000 euro zeer terecht vond. En er waren mensen die wegliepen hoor, na het bedrag gehoord te hebben.

Je zal wel denken dat mijn mening visueel tot stand gekomen is, aluminium conusjes, ah metaal klinkende bij geluidjes. Maar dat is hij zeker niet, eerder uit ervaring van zelfbouw. Ik ben bovendien erg gecharmeerd van de W AL 14 en W 210 NAL van Seas.

De Magnat heeft wat ontwerp foutjes wat niet alleen bij Magnat is gebeurd maar ook bij andere onbetaalbare luidsprekers. En ik vind, dat als je daar zo'n bedrag voor moet neertellen, je daar best heel kritisch naar mag kijken.

Ik ben verder zeer neutraal en makkelijk, sacd, cd, LP het maakt me niet uit.

Ik weet van Haudio dat hij een enorm analoog liefhebber is, dus een cdspeler zal er al helemaal moeilijk in gaan bij hem.

Zijn reactie kwam niet over als zijn mening. Hij bracht het als een feit, dat alles van Yamaha schel klinkt en ik kan me daarom de reactie van Sebastiaan erg goed begrijpen. Je kunt een merk gewoon niet over een kam schuiven, al helemaal niet zonder onderbouwing.

Nu houd ik er over op, Henk graaft hiermee alleen maar zijn eigen graf, wat ik niet op me geweten wil hebben.

Even goede vrienden, PD :)

Groeten, Jasper

* die nog steeds met volle tevredenheid met gemodiceerde Yamaha apparatuur draait, wat ook nooit meer de deur uitgaat.

* en die ook net zoveel mogelijkheden heeft.

[/offtopic]

Even goede vrienden, Jasper. Geluid blijft gewoon persoonlijk, en iedereen heeft vaak zijn eigen mening. Haudio is inderdaad "audio-adviseur" en hij adviseert Yamaha dus niet aan. Problemen? Nee, gewoon een uitgesproken mening. Het komt op het zelfde neer als jou meningen over Magnat en B&W bijvoorbeeld. Ik laat jou ook helemaal in je recht over jou uitspraken. Alleen vondt ik de omschrijving die je deed een beetje vaag. :D

Beste,

tuurlijk iedereen zijn eigen mening. en daar hebben we allemaal (zouden we moeten hebben) respect voor. Echter wat bij mij verkeerd valt is alle producten van een bepaald merk over een kam scheren. Ok ik maak me er gemakzuchtig ook weleens schuldig aan, maar het is niet juist. Zo vond ik bijv. Rotel vroeger ook scherp in het hoog, d klank beviel me helemaal niet. Maar toch als ik een nieuw product van rotel zie, dan stel ik me daar open en positief tegenover. ik lusiter naar alles wat los en vast zit. raad eens. ik heb nu twee RB1090's staan.

Yamaha als voorbeeld heeft prachtige producten gemaakt, en mindere. Ik heb best wel veel Yamaha componenten gehoord. de een klonk scherp, de ander donkerbruin, en iets wollig. Je begrijpt wel wat ik hiermee wil aangeven.

BTW. B&W nautilus metal dome achtig? dacht het niet! :) misschien speelt het mee dat je weet dat er een metal dome in zit.

Goeten,

Bas

Ff weer ontopic (nou ja, bijna ontopic dan): Er staat nu bij 2e hands een CDX390 te koop (€50, 4 jaar oud). Hij is iig nieuwer dan de CDX400 maar is het ook wat?

En dan nog iets: hoe moet ik reageren op een advertentie? Ik kan klikken op 'reageren op advertentie', maar dan? Gaat die reactie naar de plaatser van de advertentie? Er staat namelijk geen mail adres van de verkoper bij...

DIT is de advertentie...

Mail is verzonden...

Weet je trouwens nog iets over deze cd-speler (de cdx390 dus)? Als ik die Technics neem, is het niet zo belangrijk meer uiteraard, maar toch... :)

Ik zag (in een van je vorige posts) dat ie het idd nog doet... Dus die vraag hoef je niet meer te beantwoorden (via de mail).

Hmm... ik lijk eerder dan 'gewenst' een cd-speler te moeten kopen/krijgen... De mijne begint ineens kuren te vertonen: hij heeft moeite met een cd lezen (hij gooit 'm soms er meteen weer uit) en begint nu ook al over te slaan. De lens heb ik een tijdje (paar maanden) geleden nog schoongemaakt dus dat kan het haast niet zijn. De cd is ook niet vies... Klote Akai ;) Ach hij heeft meer dan 7 jaar trouwe dienst gedaan en dat voor een midisetje van nog geen 500 gulden...