Jump to content

Yamaha CDX 400

Henrie
 Share

Recommended Posts

Kent iemand deze cd-speler? Ik kan er namelijk nergens iets over vinden (met Google gezocht, op Yamaha.com gezocht; niks gevonden). Wat ik er wat van zou willen weten is vooral de leeftijd en natuurlijk de kwaliteit... Ik zag er net 1 op internet staat voor maar €29 namelijk. Niet dat ik me daar een buil aan kan vallen natuurlijk, maar ik geef toch liever geen geld uit aan een prutsaparaat. Ook al is het maar €29... :)

Oh en nog iets: combineert een Yamaha-cd-speler een beetje met een Marantz-versterker? Het moet natuurlijk wel een verbetering zijn t.o.v. wat ik nu heb. Al zal dat niet zo moeilijk zijn denk ik, want ik gebruik, zoals jullie misschien wel weten, mij oude midiset als cd-speler...

hallo,

De Yamaha CDX400 ken ik niet. Ik heb wel een yamaha CDX410.

Die heb ik sinds 1989 en is nu dringend aan vervanging toe.

In tegenstelling tot de pioneer CD speler van mijn zus, heb ik al heel vroeg problemen gekend met het lademechanisme. Dat spul schuift er nooit behoorlijk in of uit en hij heeft als gevolg daarvan al dikwijls opengelegen. Ondanks het feit dat ik hem nu al zo lang heb , ben ik er nooit echt tevreden mee geweest, en nu is de maat vol, er komt een nieuwe (SACD speler)

Ik weet weliswaar niet of alle spelers van toen met deze problemen kampen.

Groetjes

Geert

Bedankt gvy. Ik ga dinsdag (maandag zijn ze gesloten) wel ff naar de winkel om te kijken of ie nog goed is. Er staat trouwens in de advertentie dat ze er geen garantie opgeven. Ik weet niet of dit per se wil zeggen dat het eigenlijk niet meer zoveel soeps is,a maar het riekt er wel een beetje naar eigenlijk... Maar voor €29 mag je ook niet zoveel verwachten...

Maar goed, iig bedankt...

De reactie hierboven slaat werkelijk nergens op en is van bijzonder laag niveau.

Als je zo Yamaha over een kam scheert, wat ik hier aan op maak, lijkt me het beter om je zelf maar geen audio 'adviseur' meer te noemen, aangezien je dat zo niet rechtvaardigt.

Een typisch voorbeeld van iemand die bij voorbaat al piept als je een cd op zet met bekkens en ander slagwerk. Ow, oo, het doet pijn aan m'n 'audiofiele' oortjes. Ja, het moet pijn doen aan de oortjes, want zo is het live ook en Yamaha weet als geen ander hoe live moet klinken.

Geplaatst door JSA:

De reactie hierboven slaat werkelijk nergens op en is van bijzonder laag niveau.

Als je zo Yamaha over een kamp scheert, wat ik hier aan op maak, lijkt me het beter om je zelf maar geen audio 'adviseur' meer te noemen, aangezien je dat zo niet rechtvaardigt.

Een typisch voorbeeld van iemand die bij voorbaat al piept als je een cd op zet met bekkens en ander slagwerk. Ow, oo, het doet pijn aan m'n 'audiofiele' oortjes. Ja, het moet pijn doen aan de oortjes, want zo is het live ook en Yamaha weet als geen ander hoe live moet klinken.

Welke post? Die van Haudio? Daar is dan nu weinig meer van over...

Maar als ik het goed begrijp stond er iets van 'Yamaha klinkt scherp'? Tja, die ervaring heb ik zelf ook wel (met een versterker), maar het gaat er me niet zo zeer om hoe die CDX400 klinkt, maar meer of het kwalitatief wel wat is. En of ie niet heel erg oud is... Dat ga ik uiteraard morgen ook wel ff aan de winkelier vragen, amar als jullie het weten, dan is dat wel zo handig. Mocht ie heel erg oud zijn, dan denk ik niet dat ik 'm ga kopen namelijk...

Geplaatst door JazzLuva:

Ik heb op zolder een Yamaha CDX900 ofzo staan (was toendertijd FL1000,-) en die klinkt alles behalve scherp. Ik vind hem eigenlijk wel wat warm klinken als ik m vergelijk met de Sony CDP-X555ES die ik nu heb.

Hoe oud is die 900 van jou? En weet je toevallig ook hoe oud een 400 ongeveer is?

BvD...

ha, ik heb net ff gekeken maar die van mij is ook een CDX400 :) , hij is van midden 80er jaren. Als ik jou was zou ik toch uitkijken naar een iets recentere cdspeler want hij is best wel oud. Maargoed als die het nog goed doet kun je m natuurlijk wel kopen.

succes iig

JazzLuva.

Geplaatst door JazzLuva:

ha, ik heb net ff gekeken maar die van mij is ook een CDX400   :) , hij is van midden 80er jaren. Als ik jou was zou ik toch uitkijken naar een iets recentere cdspeler want hij is best wel oud. Maargoed als die het nog goed doet kun je m natuurlijk wel kopen.

succes iig

JazzLuva.

Ok, bedankt. Ik zal wel zien. Midden jaren 80 is idd wel wat oud... Maar ach, 29 eurootjes is ook niet zoveel :)

Geplaatst door Henrie:

Het moet iig een verbetering zijn t.o.v. mijn huidige speler: een AOpen 48x CD-ROM-speler...

Zou dat met zo'n oude speler lukken?   :)

Nou normaal gesproken wel , al moet ik wel zeggen dat de foutcorrectie van PC-CD spelers me helemaal niet tegenvalt. De kans bestaat toch dat met die Yamaha sommige oudere cd's zullen gaan skippen omdat de laser op z'n laatste benen loopt. Ik zou zo'n oude speler eigenlijk niet meer kopen, ben ook nooit echt kapot geweest van de bouwkwaliteit om eerlijk te zijn (veel plastic en hij weegt practies nix). Spaar dan ff door en koop een wat oudere Sony ES cd speler , zijn zeer degelijk gebouwd en hebben ook genoeg upgrade mogelijkheden. Maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is.

groeten

JazzLuva.

Geplaatst door JazzLuva:

Nou normaal gesproken wel , al moet ik wel zeggen dat de foutcorrectie van PC-CD spelers me helemaal niet tegenvalt. De kans bestaat toch dat met die Yamaha sommige oudere cd's zullen gaan skippen omdat de laser op z'n laatste benen loopt. Ik zou zo'n oude speler eigenlijk niet meer kopen, ben ook nooit echt kapot geweest van de bouwkwaliteit om eerlijk te zijn (veel plastic en hij weegt practies nix). Spaar dan ff door en koop een wat oudere Sony ES cd speler , zijn zeer degelijk gebouwd en hebben ook genoeg upgrade mogelijkheden. Maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is.

groeten

JazzLuva.

Vooral dat laatste is een probleem :(

Ik verdien namelijk geen rooie cent en ik moet dus leven van een studiefinanciering. Dat lukt opzich wel, maar sparen is er niet meer bij... Ik heb nog wel het een en ander staan, maar om dat nou (grotendeels) op te gaan maken aan een cd-speler... Vandaar dus dat ik deze speler op het oog heb zeg maar. Staat te koop bij een winkel in Enschede dus das vlak bij voor mij.

Het probleem is (voor mij) dat ik bijna geen oudere cd-spelers ken (van welk merk dan ook). Dus als ik een 'goedkoop' spelertje zie staan, dan weet ik nog niet of het wel wat is en (ook niet onbelangrijk) hoe oud hij is... Ik heb ook wel eens op marktplaats.nl rondgekeken, en dan kom je ook wel koopjes tegen, maar dan heb ik geen idee om wat voor cd-speler het gaat, dus dan laat ik dat maar voor wat het is... Maar bij deze speler is het makkelijker. Ik kan ff naar de winkel fietsen en kijken of het wat is. En dat ga ik morgen dus ook doen...

Geplaatst door Sodejuu:

Zo, ik heb de site weer gevonden: http://www2.yamaha.co.jp/manual/english/index.html.

Helaas staat er geen CDX-400 meer tussen maar wel een CDX-410U. Ook dit is al een wat ouder beestje (1987???).

€29 is natuurlijk niet veel, maar voor een dergelijke ouwe knar en zonder garantie toch wel veel geld (toch bijna ƒ65). Ik denk dat, als je wat geduld toont, je wel wat beters kan vinden voor niet veel meer.

Kijk maar eens opde Duitse ebay, daar staan er genoeg voor een schappelijke prijs en ook nog veel recentere apparatuur.

Daar heb ik ook al wel eens gekeken, maar mijn Duits is dermate slecht dat ik niet snap hoe ik daar iets kan bestellen... :(

En zoals ik in mijn vorige post ook al zei, ken ik niet zoveel verschillende, oudere cd-spelers dus weet ik niet wat voor vlees ik in de kuip heb. Bovendien weet je (volgens mij) nooit zeker of je een werkend apparaat hebt gekocht of niet..?

Nog bedankt voor de link trouwens... :)

Geplaatst door Henrie:

Daar heb ik ook al wel eens gekeken, maar mijn Duits is dermate slecht dat ik niet snap hoe ik daar iets kan bestellen...   :(

En zoals ik in mijn vorige post ook al zei, ken ik niet zoveel verschillende, oudere cd-spelers dus weet ik niet wat voor vlees ik in de kuip heb. Bovendien weet je (volgens mij) nooit zeker of je een werkend apparaat hebt gekocht of niet..?

Nog bedankt voor de link trouwens...   :)

Ik snap niet wat er zo lastig aan Duits is? Het is net als het Nederlands een Germaanse taal, dus veel verschillen zijn er niet? Tip: lees de woorden en let niet de gramatica.

Ik heb de ervaring dat het best goeie spullen zijn en als er iets aan de hand is, staat het er meestal wel bij, zo eerlijk zijn ze dan ook nog. De mijne was ook een "defecte". Ja, hij was "droog". Een goeie schoonmaakbeurt en wat nieuw vet op de gelijderstang en hij speelt weer als nieuw.

Zoek gewoon een model dat je aanstaat en als je vragen hebt, kunnen we je altijd wel helpen.

Nog iets over de klank, Yamaha klinkt wel wat feller, maar speelt levendiger en muzikaler dan bijv Denon. Ik heb al wat CD-spelers aan mogen horen, en feit blijft dat Yamaha met hun cd-spelers zo slecht nog niet zijn. Ze hebben in die klasse toch mijn voorkeur boven een ZoNie of Marantz. Helaas halen ze het niet tegen een NAD, maar daar is weer lastiger aan vervangend materiaal te komen.

Tja, opzich kan ik Duits wel redelijk volgen, maar ze hebben soms van die wazige woorden... Van die woorden die je in het Nederlands met 3 woorden vertaald of zo...

Ben trouewens nog weer ff op de Duitse Ebay aan het kijken; erg goedkoop soms, maar eehh... hoe krijg je een cd-speler in Nederland. Ik bedoel, er staat heel vaak 'Versand nur nach Deutschland'...???

En de betaling? Hoe gaat dat?

Als je aan internetbankieren doet is het betalen geen probleem en anders zou je ff naar je bank moeten gaan en daar de betaling regelen. Ook al staat er dat er alleen binne DTL vezonden wordt, is het toch meestal geen probleem het ding naar NL te sturen. Nadeel zijn echter de kosten. In NL wordt standaard niks verzekerd bij de post. In DTL is alles automatisch verzekerd toit een bedrag van

Geplaatst door Sodejuu:

Als je aan internetbankieren doet is het betalen geen probleem en anders zou je ff naar je bank moeten gaan en daar de betaling regelen. Ook al staat er dat er alleen binne DTL vezonden wordt, is het toch meestal geen probleem het ding naar NL te sturen. Nadeel zijn echter de kosten. In NL wordt standaard niks verzekerd bij de post. In DTL is alles automatisch verzekerd toit een bedrag van €10000. Het verzekerd verzenden kost in DTL niet meer dan het normaal versturen hiero (zo'n €6 - €8). Als je een dergelijk pakket naar NL stuur zijn er bijkomende kosten  en de verzendkosten kunnen oplopen naar €35. En weg is je winst   eek.gif

Nou heb ik begrepen dat je in Enschede op de TU zit. Daar zal toch ook wel iemand te vinden zijn die in DTL woont en als postadres wil fungeren. Daar kun je je winst terug halen.

Ik heb wel Girotel. Zou het daar ook mee kunnen?

En ik zit trouwens niet op de UT (niet de TU ;)) maar op de Hogeschool Enschede. Maar ik ken zo niemand in Duitsland of iemand met een Duits postadres... Verzenden voor €35 is wel een beetje veel idd. Dan toch maar in Nederland op zoek denk ik. Al zijn ze in Duitsland soms wel erg goedkoop trouwens (ik zag er cd-spelers bij staan voor €1-€5...).

Henrie , houd er wel rekening mee dat Ebay een VEILING site is , dus je zult moeten bieden. Het is niet zo dat de prijzen die daar staan de verkoop prijs is ,behalve als er SOFORT kaufen staat , dan kun je 'm voor de meestal wat hogere prijs direct kopen.

mazzel

JazzLuva