m44 Posted 8 maart 2007 Report Share Posted 8 maart 2007 over een paar jaar komt zo,n magneet systeem op de markt voor een paar 100 euro per setje. Dus patent aanvragen anders sla je jezelf voor de kop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronthierrystouthandel Posted 9 maart 2007 Report Share Posted 9 maart 2007 Ik begrijp dat een (mooie) tegel onder mijn speakers nog wel de meest voor de hand liggende optie is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 9 maart 2007 Report Share Posted 9 maart 2007 Het is jammer dat ik hier geen foto's van me zelf kan posten. Mijn vader heeft hier een werkstuk van hem liggen dat ook nog een optie zou kunnen zijn. Twee gevreesde pijpjes van metaal die om en om zijn verbonden met een buigzame stalen ring. Hierdoor kunnen de pijpjes verticaal veren zonder frictie maar zijn ze horizontaal stabiel. Was oorspronkelijk ontworpen om lengte spanningen van een as te halen geloof ik. Als je de stalen ring in het midden zou varieren van dikte kun je voor elke gewenste speaker een ontkoppeling maken. Trouwens stenen zijn inderdaad het makkelijkst. Heb ik zelf ook. Laten maken bij de locale interieur/badkamer zaak. Let wel op het loond heel erg om een beetje prijs te vergelijken. De prijzen verschillen tussen de verschillende steenzagers enerom soms wel 3 voudig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 10 maart 2007 Report Share Posted 10 maart 2007 over een paar jaar komt zo,n magneet systeem op de markt voor een paar 100 euro per setje.Dus patent aanvragen anders sla je jezelf voor de kop. Je bent al te laat, zoiets is al een paar jaar op de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 10 maart 2007 Report Share Posted 10 maart 2007 Het is ook een waardeloos concept met de magneten. Zo snel een van de twee magneten in beweging komen door trillen veranderd je hele installatie in een dynamo. Omdat er zich dan kabels door de magnetische flux bewegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 maart 2007 Report Share Posted 11 maart 2007 Het is ook een waardeloos concept met de magneten. Zo snel een van de twee magneten in beweging komen door trillen veranderd je hele installatie in een dynamo. Omdat er zich dan kabels door de magnetische flux bewegen. verklaar. welke kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 maart 2007 Report Share Posted 11 maart 2007 Om het briljante antwoord dat Ome henk zelf geeft maar op te volgen kan ik je zeggen dat hout voor mijn gevoel te licht is om als onderzetter te gebruiken. ik gebruik het liefst iets dat zwaar en dood is (geen grapjes over mijn schoonmoeder he). Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 maart 2007 Report Share Posted 11 maart 2007 ja wellicht een houten frame dat gevuld kan worden met loodkorrels of zand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 zo iets dus?? http://www.corefurniture.com/ampframes.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 zo iets dus?? http://www.corefurniture.com/ampframes.htm leuke site thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts