Jump to content

Spikes en een houten vloer???

ronboo
 Share

Recommended Posts

over een paar jaar komt zo,n magneet systeem op de markt voor een paar 100 euro per setje.

Dus patent aanvragen anders sla je jezelf voor de kop. :D

Het is jammer dat ik hier geen foto's van me zelf kan posten. Mijn vader heeft hier een werkstuk van hem liggen dat ook nog een optie zou kunnen zijn. Twee gevreesde pijpjes van metaal die om en om zijn verbonden met een buigzame stalen ring. Hierdoor kunnen de pijpjes verticaal veren zonder frictie maar zijn ze horizontaal stabiel. Was oorspronkelijk ontworpen om lengte spanningen van een as te halen geloof ik. Als je de stalen ring in het midden zou varieren van dikte kun je voor elke gewenste speaker een ontkoppeling maken.

Trouwens stenen zijn inderdaad het makkelijkst. Heb ik zelf ook. Laten maken bij de locale interieur/badkamer zaak. Let wel op het loond heel erg om een beetje prijs te vergelijken. De prijzen verschillen tussen de verschillende steenzagers enerom soms wel 3 voudig.

over een paar jaar komt zo,n magneet systeem op de markt voor een paar 100 euro per setje.

Dus patent aanvragen anders sla je jezelf voor de kop. :D

Je bent al te laat, zoiets is al een paar jaar op de markt.

Het is ook een waardeloos concept met de magneten. Zo snel een van de twee magneten in beweging komen door trillen veranderd je hele installatie in een dynamo. Omdat er zich dan kabels door de magnetische flux bewegen. :P

:confused: verklaar. welke kabels

Om het briljante antwoord dat Ome henk zelf geeft maar op te volgen :D

kan ik je zeggen dat hout voor mijn gevoel te licht is om als onderzetter te gebruiken. ik gebruik het liefst iets dat zwaar en dood is (geen grapjes over mijn schoonmoeder he).

ja wellicht een houten frame dat gevuld kan worden met loodkorrels of zand.