ronboo Posted 2 maart 2007 Report Share Posted 2 maart 2007 De RCA connectors achterop mijn Accuphase E-206 versterker zien er een beetje geoxideerd uit. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 3 maart 2007 Report Share Posted 3 maart 2007 De RCA connectors achterop mijn Accuphase E-206 versterker zien er een beetje geoxideerd uit. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken? Oxidatie kun je niet schoonmaken (alleen verwijderen) Als het die van mij waren zou ik 1200 waterproef proberen en heel voorzichtig DROOG een laagje weg te schuren. Daarna zou ik het beschermen met een dun laagje vet. Maar nieuwe plaatsen is misschien een betere oplossing als dat mogelijk is ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 3 maart 2007 Report Share Posted 3 maart 2007 De RCA connectors achterop mijn Accuphase E-206 versterker zien er een beetje geoxideerd uit. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken? Oxidatie kun je niet schoonmaken (alleen verwijderen) Als het die van mij waren zou ik 1200 waterproef proberen en heel voorzichtig DROOG een laagje weg te schuren. Daarna zou ik het beschermen met een dun laagje vet. Maar nieuwe plaatsen is misschien een betere oplossing als dat mogelijk is ... Volgens mij moet je gewoon het oxidatielaagje eraf schuren voorzichtig ,ook binnenin (zal hij ook wel geoxideerd zijn ), met brillo of schuurpapier, maar geen vet want dat lijkt me geen goede geleider, of nieuwe plaatsen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 Waarom schuren? Daar vernaggel je de chassisdelen behoorlijk mee. Neem een doek met azijn en dan flink poetsen. Daarna "naspoelen" met demiwater. Vervolgens ProGold (DeOxit Gold) erop en klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 De RCA connectors achterop mijn Accuphase E-206 versterker zien er een beetje geoxideerd uit. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken? Gewoon vervangen die dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 Schuren? Lijkt me geen goed plan, je beschadigt het oppervlak met microscopische krassen. Flink poetsen met brasso of polijstpasta. Tandpasta is ook een prima polijstmiddel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 Schuren? Lijkt me geen goed plan, je beschadigt het oppervlak met microscopische krassen. Flink poetsen met brasso of polijstpasta. Tandpasta is ook een prima polijstmiddel. Precies... maar hoe de binnenkant...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 Schuren? Lijkt me geen goed plan, je beschadigt het oppervlak met microscopische krassen. Flink poetsen met brasso of polijstpasta. Tandpasta is ook een prima polijstmiddel. Precies... maar hoe de binnenkant...?? Flossen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 4 maart 2007 Author Report Share Posted 4 maart 2007 Boren?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 5 maart 2007 Report Share Posted 5 maart 2007 Boren?? Op welke mannier je het ook doet..schuren - tandpasta - Als het maar weer schoon is en je een goed contact hebt. Of toch overwegen om een 7 gaten zaag te gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 maart 2007 Report Share Posted 5 maart 2007 Schuren? Lijkt me geen goed plan, je beschadigt het oppervlak met microscopische krassen. Flink poetsen met brasso of polijstpasta. Tandpasta is ook een prima polijstmiddel. Precies... maar hoe de binnenkant...?? Pijpenragers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 6 maart 2007 Report Share Posted 6 maart 2007 Ik zou meteen van de gelegenheid gebruik maken om er betere op te zetten. Probeer de rhodium plated van Cardas maar eens: http://www.partsconnexion.com/catalog/connectors.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 maart 2007 Report Share Posted 6 maart 2007 Hoef je niet zo ver te halen http://www.hollandlink.nl/E_frame.html?htt...E_grp_12-1.html (natuurlijk niet die Furutechs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 De RCA connectors achterop mijn Accuphase E-206 versterker zien er een beetje geoxideerd uit. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken? Zijn die verguld of vernikkeld? Zijn ze verguld dan is er geen redden meer aan: Het goud is er dan simpelweg verdwenen. Zijn ze vernikkeld en het is een beetje: Dan gewoon een droog schuursponsje gebruiken (10 voor een euri bij de supermarkt). Is het ernstiger dan idd vervangen. Die van Hollandlink zijn prima, wel harsdstikke Chinese imitatie maar verder perfect. Gebruik die zelf ook. Zou mij overigens niet verbazen als die dure van Furutech ook uit China komen. Iig kan ik tussen de goedkope Chinese speakerterminals en die Furutechs geen spat verschil ontdekken, beide Rhodium plated. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Een van de duurste zaken bij het produceren van connectoren is de spuitgietmal, een fabrikant maakt er een bepaalde hoeveelheid mee en verkoopt dan de mal, uiteindelijk wordt hij teveel gebruikt en ontstaan er grote - wat heet - afwijkingen, met als gevolg slecht passende verbindingen. Ondanks een grote gelijkenis is er du wel degelijk een kwaliteitsverschil, alhoewel dit in eerste instantie wel kan meevallen. Je kunt dus mazzel hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Daar zal je bij een speaker terminal (als je gewoon klemt, kaal of met spade) weinig last van hebben. Heb laatst een 2e hands siltech kabeltje gekocht (MXT new york), omdat ik een wat korter kabeltje wilde hebben. Een van de rca pluggen van de siltech zit vrij los... Dat deden de WBT's die aan de Ixos zaten (die ik eerst gebruikte) beter (tennminste de buitenkant, hoe goed de hete pin contact maakt weet je natuurlijk nooit). Zijn er iets dikker female RCA's in omloop? Of toch maar een JvG nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronthierrystouthandel Posted 9 maart 2007 Report Share Posted 9 maart 2007 De connectors voor de line out en ingangen zijn niet verguld. Is het vervangen ervan zelf te doen, of moet dat door een technische dienst gedaan worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 9 maart 2007 Report Share Posted 9 maart 2007 het hangt er van af hoe het inelkaar zit, meestal moet de hele versterker op de schop, je moet dan wel weten wat je doet, maar als je goed opschrijft hoe alles zat dan kan er weinig mis gaan. en zet hem dusdanig inelkaar dat je eerst nog kan testen zonder dat hele ding helemaal in elkaar te zetten, als er dan toch iets fout gaat dan kan je het meteen verhelpen. Als je niet handig bent met een soldeerbout kan je hear misschien om hulp vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2007 Report Share Posted 9 maart 2007 De connectors voor de line out en ingangen zijn niet verguld.Is het vervangen ervan zelf te doen, of moet dat door een technische dienst gedaan worden? Twee user accounts aangemaakt? Zelf vervangen als je weinig ervaring hebt lijkt me best een klus. Je moet wel enige handigheid hebben en een beetje goed kunnen (de)solderen om het netjes te doen. Als je inderdaad een houdhandel hebt (en eentje met wat goede houtsoorten, goed advies en wellicht wat betere zaagwerk), dan kun je vast wel een dealtje maken met een diy speakerbouwer (die ook handig met electronica is).. Kijk desnoods op http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/ (daar zitten de meetse). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 9 maart 2007 Report Share Posted 9 maart 2007 het hangt er van af hoe het inelkaar zit, meestal moet de hele versterker op de schop, je moet dan wel weten wat je doet, maar als je goed opschrijft hoe alles zat dan kan er weinig mis gaan. en zet hem dusdanig inelkaar dat je eerst nog kan testen zonder dat hele ding helemaal in elkaar te zetten, als er dan toch iets fout gaat dan kan je het meteen verhelpen. Als je niet handig bent met een soldeerbout kan je hear misschien om hulp vragen. Als het losse RCA's zijn die met kabeltjes op de print zijn verbonden dan gaat het. Heb je een terminal die rechtstreeks op een print gesoldeerd is dan kan je het vergeten....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts