Jump to content

Betrouwbaarheid & kwaliteit Vakrecensies

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Maar als je een blinde test nodig hebt om een verschil aan te tonen, ben je op weg het pad te verlaten. Objectiviteit is er niet meer, het zal altijd een mengeling blijven van subjectief, gokken en objectief. De verhouding kun je misschien wat aanpassen, maar dan heb je het ook wel gehad.

Groet,

Jacco

Ik denk toch dat hier jouw misrekening zit. Een blinde test is niet nodig voor de mensen die verschillen horen, maar juist voor de mensen die ze NIET horen.

De verschillen zijn er overduidelijk. Alleen tijdens een blinde test ben je gespannen en bovendien hoor je verschillen als ruimte, diepte en natuurlijkheid pas na 'n tijdje. Elke A-B test blind of niet, is daarom gedoemd te mislukken.

Koop als voorbeeld maar eens 'n paar speakers uit zo'n "muur" met schakelkast. Gegarandeerd dat je met de verkeerde speakers thuis komt.

:)

Gespannen tijdens een blinde test? Nou, dat moet je helemaal niet doen. Is niet goed voor de rikketik.

Een blinde test zie ik als een antwoord op een impasseprobleem: overduidelijk verschillen horen versus geen verschil te meten. Wat we zaterdag gaan doen heeft mi nog niets met een dergelijke impasse te maken, omdat er nog niet gemeten is. Wel met iets anders dat minstens zo interessant is: Erik daagt uit. Daar zal hij zijn redenen voor hebben en we zullen het wel zien.

Groet,

Jacco

Maar als je een blinde test nodig hebt om een verschil aan te tonen, ben je op weg het pad te verlaten. Objectiviteit is er niet meer, het zal altijd een mengeling blijven van subjectief, gokken en objectief. De verhouding kun je misschien wat aanpassen, maar dan heb je het ook wel gehad.

Groet,

Jacco

Ik denk toch dat hier jouw misrekening zit. Een blinde test is niet nodig voor de mensen die verschillen horen, maar juist voor de mensen die ze NIET horen.

De verschillen zijn er overduidelijk. Alleen tijdens een blinde test ben je gespannen en bovendien hoor je verschillen als ruimte, diepte en natuurlijkheid pas na 'n tijdje. Elke A-B test blind of niet, is daarom gedoemd te mislukken.

Koop als voorbeeld maar eens 'n paar speakers uit zo'n "muur" met schakelkast. Gegarandeerd dat je met de verkeerde speakers thuis komt.

:)

Gespannen tijdens een blinde test? Nou, dat moet je helemaal niet doen. Is niet goed voor de rikketik.

Een blinde test zie ik als een antwoord op een impasseprobleem: overduidelijk verschillen horen versus geen verschil te meten. Wat we zaterdag gaan doen heeft mi nog niets met een dergelijke impasse te maken, omdat er nog niet gemeten is. Wel met iets anders dat minstens zo interessant is: Erik daagt uit. Daar zal hij zijn redenen voor hebben en we zullen het wel zien.

Groet,

Jacco

En zo kwam ik ooit als jong broekie thuis met een spitzenklasse

Beste Allemaal,

Zaterdag heb ik iemand verteld dat ik niet op zijn voorstel in ging.

De man had namelijk een recensie gelezen dat een bepaalde Denon AV receiver goed uit de bus kwam en zat ook in zijn prijsklasse.

Maar of ik hem dan maar even wilde aansluiten dan kon hij de Receiver uitvoerig beluisteren, tja jammer dan maar ik had hem niet op voorraad, dus kon ik hem niet aansluiten.

Of ik hem dan maar even wilde bestellen, voor het beluisteren, daarna kon hij hem dan in Amerika bestellen, want dat was volgens hem vast goedkoper.

Dit is een niet op zich alleen staand feit.

MvG,

Haudio

WAT EEN LEF HEBBEN SOMMIGEN ZEG <_<

Wat heb je gedaan Henk? heb je een plateau van een transrotor gerukt en zijn kop ingeslagen <_<:blink::D:P:lol::ph34r:;)

Kevin

Als mijn vader voor elke proefrit ook een auto had verkocht, dan was hij nu miljonair geweest.

Bij het vak verkopen hoort nu eenmaal dat niet elk schot raak is.

Beste Maarten,

Ook dat overkomt mij vaak , maar dat is een ander verhaal.

Deze man vertelde van tevoren dat hij in Amerika zou gaan kopen.

Maar omdat ik hem niet in voorraad had en hem niet kon demonstreren vroeg hij of ik hem wilde bestellen zodat hij hem bij mij kon beluisteren, zodat hij hem dan in Amerika kon bestellen.

Dat ga ik dus niet doen,dat hem ik hem ook gezegd , zijn Moeder die bij hem was vond dat heel normaal en gaf mij dus gelijk.

Misschien dat het zo duidelijker is.

MvG,

Haudio

Beste Haudio,

het gaat niet om wat je vandaag kan verkopen, maar waar je de klant in de toekomst mee kan verblijden. Een stuk service geeft klantenbinding en zal je nooit windeieren leggen.

Jouw insteek is wat kortzichtig en geeft meer een frustratie weer over de huidige markt dan een verkoopvisie. Vandaar mijn eerdere opmerking dat verkopen een vak is.

Wellicht is het anders, vooral genuanceerder, maar dat weet ik niet. Was er niet bij tenslotte.

Wel vind ik dat je ervaring niet in dit topic of dit forum thuishoort. Het lokt een padstelling uit en je zal mede-lezers toch nooit van je gelijk kunnen overtuigen. Mij niet in ieder geval en mij stoort het om de stellingen keer op keer te moeten lezen.

Goede verkopen, Marcel

Ja maar als Henk toch voor elke gek die maar binnen komt wandelen allerlij dingen moet gaan inkopen terwijl duidelijk is dat ze het toch niet kopen dan heeft Henk groot gelijk, zou mooi worden, weet je wel wat voorraad op jaarbasis een ondernemer kost aan rente? :blink:

Kevin