K Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 Na enkele jaren met tevredenheid naar mijn Harman/Kardon HK1400 geluisterd te hebben begint er bij mij behoefte te ontstaan om een nieuwe versterker te kopen. Na enig speur- en luisterwerk kom terecht bij twee versterkers die mij wel raken: De Accuphase E213 en de Densen B-150. Nu het dillemma: De Accuphase: Warm en beheerst geluid (mijn smaak) en een optionele module voor digitale input. (Lijkt mij ideaal i.c.m. mijn Squeezebox). Dit is exact wat ik wil. Een versterker met een goede reputatie, maar wat moet ik met de grote VU-meters, toonregeling en, ....loudness (echt waar!) Kan ik door het weglaten van de toeters-en-bellen meer kwaliteit voor mijn geld krijgen? Densen: Wat strakker in sound, en ditto uiterlijk. Maar dan wil ik een externe DAC erbij kopen. Per saldo ben ik dan duurder uit, Krijg ik dan later spijt dat ik toch niet voor de warmere Accuphase gekozen heb? Tell me what to do! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofa Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 Beste Kafer, Ik heb die accuphase (en heb indertijd ook een Harman-Kardon gehad) en heb er helemaal geen spijt van. Ik heb die Harman-Kardon nog steeds en als ik ze vergelijk, is die ook goed, maar de accuphase is toch een hele stap hoger. Niet zozeer alleen naar klank, maar het totaalbeeld. Hij zal NOOIT een steek laten vallen. Niet in't hoog. Niet in't laag. Niet in't laag-laag, niet als hij nog koud is, .... Ik heb niet zo gemakkelijke luidsprekers (Chario) om aan te sturen, maar de accuphase doet het wel. Dit integenstelling tot de Harman-Kardon (of mijn vorige Luxman). En die knopjes? Met de VU-meters ben je niets, tenzij dat je dan bewust wordt dat 10W een hels kabaal is De loudness gebruik ik wel en vaak. Ik heb een aantal opnames, die rustig gespeeld dat wel kunnen gebruiken. Bass en treble gebruik ik heel zelden (bij slechte opnames). De Densen ken ik niet. Groeten, Sofa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 maart 2007 Report Share Posted 4 maart 2007 Zo'n keus is altijd lastig (en zul je toch zelf moeten maken). Een goede integrated met dac dan zou ik ook aan deze denken http://www.soundstage.com/revequip/bryston_b100sst.htm Of wellicht de nieuwe Naim http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=38473 Maar de Bryston spreekt mij het meeste aan kwa no nonsense degelijkheid en kwaliteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
K Posted 5 maart 2007 Author Report Share Posted 5 maart 2007 Beste Kafer, Ik heb die accuphase (en heb indertijd ook een Harman-Kardon gehad) en heb er helemaal geen spijt van. Ik heb die Harman-Kardon nog steeds en als ik ze vergelijk, is die ook goed, maar de accuphase is toch een hele stap hoger. Niet zozeer alleen naar klank, maar het totaalbeeld. Hij zal NOOIT een steek laten vallen. Niet in't hoog. Niet in't laag. Niet in't laag-laag, niet als hij nog koud is, .... Ik heb niet zo gemakkelijke luidsprekers (Chario) om aan te sturen, maar de accuphase doet het wel. Dit integenstelling tot de Harman-Kardon (of mijn vorige Luxman). En die knopjes? Met de VU-meters ben je niets, tenzij dat je dan bewust wordt dat 10W een hels kabaal is De loudness gebruik ik wel en vaak. Ik heb een aantal opnames, die rustig gespeeld dat wel kunnen gebruiken. Bass en treble gebruik ik heel zelden (bij slechte opnames). De Densen ken ik niet. Groeten, Sofa. Hoi Sofa, Aardig om te horen dat een andere Harman/Kardon bezitter eveneens tercht komt bij een Accuphase. ;-)Klaarblijkelijk ligt de sound dus in een vergelijkbare lijn. Groet. Zo'n keus is altijd lastig (en zul je toch zelf moeten maken). Jep, weet ik. Dank voor de tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 6 maart 2007 Report Share Posted 6 maart 2007 Mijn smaak zou waarschijnlijk de Naim SuperNAIT zijn. Waarom waarschijnlijk? Omdat ik die nog niet gehoord heb, a.s. weekend in Antwerpen op de show eens checken. Waarom beveel ik die dan toch aan? Omdat alle Naim versterkers mij tot nu toe zeer aanspreken. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
K Posted 6 maart 2007 Author Report Share Posted 6 maart 2007 Mijn smaak zou waarschijnlijk de Naim SuperNAIT zijn.Waarom waarschijnlijk? Omdat ik die nog niet gehoord heb, a.s. weekend in Antwerpen op de show eens checken. Waarom beveel ik die dan toch aan? Omdat alle Naim versterkers mij tot nu toe zeer aanspreken. Hans Ben benieuwd. laat je impressie maar eens horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 maart 2007 Report Share Posted 6 maart 2007 Een Superneet gaat zo'n 2350 pond kosten lees ik net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 6 maart 2007 Report Share Posted 6 maart 2007 [quote name='K Link to comment Share on other sites More sharing options...
K Posted 6 maart 2007 Author Report Share Posted 6 maart 2007 Bij Accuphase zijn deze deze 'toeters-en-bellen' bovendien in uitstekende handen. Oeps, wat een slew-rate. Heb ik een Accuphase aanhanger op zijn eindtrapje getrapt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 6 maart 2007 Report Share Posted 6 maart 2007 [quote name='K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 10 maart 2007 Report Share Posted 10 maart 2007 [quote name='K Link to comment Share on other sites More sharing options...
K Posted 11 maart 2007 Author Report Share Posted 11 maart 2007 al eens gedacht aan een Rotel RA1062??? Zeer soepele en relatief goedkope versterker die moeilijke speakers met gemak de baas kan. En tevens een subtiele toonregeling in de vorm van een contourschakeling (uitschakelbaar) en natuurlijk een AB. Robin Ziet er strak uit. Zowel uiterlijk als de specs, alleen ik denk dat ik er dan niet echt wezenlijk op vooruit ga. Mijn gedachten gaat uit naar een net een klasse hoger. (Pak 'em beet 3000 euro) Niet dat ik geld teveel heb maar als ik een investering doe wil ik er wel iets wezenlijks mee opschieten. Toch neem ik de moeite om er eens naar te luisteren en zet de Rotel om mijn voorkeurslijstje, het gaat er immers om hoe hij klinkt. Ook neem ik in overweging om alleen een eindversterker aan te schaffen (zie thread elders), Wellicht de Rotel RB1092? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 maart 2007 Report Share Posted 12 maart 2007 al eens gedacht aan een Rotel RA1062??? Zeer soepele en relatief goedkope versterker die moeilijke speakers met gemak de baas kan. En tevens een subtiele toonregeling in de vorm van een contourschakeling (uitschakelbaar) en natuurlijk een AB. Robin Geef me dan de Accuphase maar hoor, en aanzienlijk waardevaster dan een Rotel. Rotel lijkt in niks qua klank op een Accuphase. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts