james bond Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Ik vroeg het me ineens af wat zijn goede rca cinch conectoren voor achterop b.v een versterker, ik heb er nu verschillende gezien. deze of deze deze kan natuurlijk ook maar waarschijnlijk ben ik dan failliet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Ik ben gevallen voor deze: Neutrik NF2D-2. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 of deze En waar heb je deze gezien? Is wel een mooie variant zo zonder "moerprofiel" aan de buitenkant. Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 7 maart 2007 Author Report Share Posted 7 maart 2007 CONRAD Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 Ik gebruik deze al tijden, en ze bevallen goed. Ik heb ze bij de conrad vandaan, ik geloof dat ze ook van neutrik zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 7 maart 2007 Report Share Posted 7 maart 2007 ik vind de onderste de handigste solderen omdat je die niet eerst vast hoeft te zetten in het gat. Er zijn allerlei klonen van die een stuk goedkoper zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 8 maart 2007 Report Share Posted 8 maart 2007 zorg in elk geval voor een soldeer aansluiting en een variant met borg in de isolatie, zodat-ie niet meedraait als je een kabel met klemsluiting hebt. Moerprofiel aan de buitenkant is misschien minder mooi, maar het zet wel beter vast (en het is de achterkant). Gewoon bij de elctronicahandel voor 2,50 het stuk. WBT is leuk, maar alleen zinvol op termijn van een paar jaar en herhaaldelijk hergebruik. Klankmatig vind ik het lastig. Op een schaal van 1 tot 10 zijn die lullige blikjes ongeveer 3, standaard chassis delen ongeveer een 8 en de WBT misschien een 9. Er zijn ook WBT-achtigen te koop, dat scheelt een factor 3 met het origineel en klinkt bij mij net zo goed (dat wil zeggen: ik hoor geen verschil). Je kunt ook de belangrijkste aansluiting (CD?) in WBT doen, en de rest in kopie of std. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 maart 2007 Author Report Share Posted 8 maart 2007 Ik heb inderdaad gekozen voor een moerprofiel aan de buitenkant, ik ben 4 uren bezig geweest, met dit pokke werkje. Het enige nadeel is dat als de versterker gerepareerd moet worden dat ze ook lang bezig zijn dit weer te verwijderen, maar ach die lui kunnen waarschijn lijk toch veel sneller dan ik kan. Ik heb er twaalf moeten vervangen, en dat is best veel werk, voordat ik de versterker uitelkaar had, was ik al minstens een uur verder, dus twee uren bezig geweest met monteren, en weer een uur bezig om de hele shit weer in elkaar te krijgen. Het gaat dus om deze versterker. De speaker aansluitingen zijn door sound evolution intussen vervangen door wbt's en ik had twee ingangen ook al door hem laten doen. (had ik dit geweten dan had ie ze allemaal mogen doen) verder heeft ie nog wat modificaties gedaan, weet zo uit het hoofd niet meer wat, maar er was een enorme vooruitgang geboekt. Ik heb ze nu vervangen omdat de nog niet vervangen aansluitingen uitelkaar vielen. Het waren trouwens deze en ze zijn vervangen door deze k'heb helaas geen plaatje hoe het er nu uitziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 9 maart 2007 Report Share Posted 9 maart 2007 zorg in elk geval voor een soldeer aansluiting en een variant met borg in de isolatie, zodat-ie niet meedraait als je een kabel met klemsluiting hebt. Moerprofiel aan de buitenkant is misschien minder mooi, maar het zet wel beter vast (en het is de achterkant). Ik heb wel eens geprobeerd om alle moerprofieltjes dezelfde kant op te laten wijzen. Pffff, wat een gedoe... daarom leek het mij wel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 9 maart 2007 Author Report Share Posted 9 maart 2007 Daar heb ik niet naar gekeken, tenslote zie je de achterkant toch niet, het klinkt wel een stuk mooier,net of er een gordijn is weggetrokken of is dat sugestie.. Die krengen die eruitkwamen waren gewoon zwart, ipv goudkleurig, en daarmee bedoel ik waar de hete pool ingaat zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts