Jump to content

aluminium cnc frezen

Snarf aka Frans
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Is er op het forum iemand die alu kan cnc frezen? Ik wil de ombouw/plinth van mijn logic dm101 draaitafel graag uit alu vervaardigd hebben.

http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_pic.php?pic_id=674

Blijkbaar kan ik de link naar het plaatje niet als foto in dit bericht plaatsen, dus dan maar even zo..

groet Frans

Guest Kraus vonBentinck

Zelf kan ik niks maar omdat ik vandaag of morgen ook iets van alumnium ga laten vervaardigen (dubbele toonarmbasis) heb ik wel een adres gevonden waar ze je zouden kunnen helpen.

constructa bv

Die maken enkele stuks ook in opdracht van particulieren; een cnc tekening is niet per se nodig.

Waarschijnlijk zit er bij jou in de buurt ook wel zoiets.

Ook een aardige link is deze:

frontpanelen

maar dat heeft er weinig mee te maken :)

Eigenlijk ben ik zelf nog op zoek naar iemand die voor mij zo'n cnc tekening zou kunnen maken.

Guest Kraus vonBentinck

FatBobdubbelboard.jpg

zoiets moet ik hebben en op een dikte van 11 mm. Daarvoor is het gelinkte programma niet geschikt volgens mij

Je kunt eens contact opnemen met

http://www.techgraphix.nl/

Op zelfbouwforum actief als Audiomanics.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/profile....ofile&u=647

Als je zoiets kan maken:

Framebinnenzijde.jpg

Gefreesd uit massief blok alu.

Lijkt moeilijker dan het is. Als je een tekening met alle maten hebt, maak je een programmaatje en de machine doet de rest. In de tijd van een paar koppen koffie is het klaar. :);)

Je kunt eens contact opnemen met

http://www.techgraphix.nl/

Op zelfbouwforum actief als Audiomanics.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/profile....ofile&u=647

Als je zoiets kan maken:

Framebinnenzijde.jpg

Gefreesd uit massief blok alu.

Lijkt moeilijker dan het is. Als je een tekening met alle maten hebt, maak je een programmaatje en de machine doet de rest. In de tijd van een paar koppen koffie is het klaar. :);)

Ja, maar goed, er is ook iemand die die machine heeft gemaakt (mechanisch, elektrisch, software). Dat is andere koek... ;) Gemak dient de mensch...

Ja, maar goed, er is ook iemand die die machine heeft gemaakt (mechanisch, elektrisch, software). Dat is andere koek... ;) Gemak dient de mensch...

Niet zo moeilijk Henrie, je koopt gewoon een versterkerchassisfreesmachine, gooit er een mud kolen in, steekt de stekker in het stopcontact, een blok aluminium er in en de machine freest helemaal vanzelf zo'n chassis. De vraag blijft natuurlijk: Klinkt zo'n chassis beter als de machine wel of niet via de aardlekschakelaar is aangesloten? :P:D;)

Niet zo moeilijk Henrie, je koopt gewoon een versterkerchassisfreesmachine, gooit er een mud kolen in, steekt de stekker in het stopcontact, een blok aluminium er in en de machine freest helemaal vanzelf zo'n chassis. De vraag blijft natuurlijk: Klinkt zo'n chassis beter als de machine wel of niet via de aardlekschakelaar is aangesloten? :P:D;)

Ah, das meer mijn afdeling ;):D

Het is natuurlijk zeer fraai om iets uit 1 blok aluminium te frezen maar echt efficient is het niet.. Prijzig zal het vast zijn. Als je er echt geld voor over hebt haal je een mooi werkstukje in huis. De vraag is echter of je met wat meer standaard materiaal en wat 'beugeltjes' effectief niet het zelfde kan bereiken..

Het is natuurlijk zeer fraai om iets uit 1 blok aluminium te frezen maar echt efficient is het niet.. Prijzig zal het vast zijn. Als je er echt geld voor over hebt haal je een mooi werkstukje in huis. De vraag is echter of je met wat meer standaard materiaal en wat 'beugeltjes' effectief niet het zelfde kan bereiken..

Hoe bedoel je??

@Spido, tja ik heb geen flauw idee of je een klanschaal creert, maar gezien de vele alu draaitafels die er op de markt zijn verwacht ik dit niet. Ken jij de logic dm101 spido? zou het zo kunnen zijn dat de vorm van de plinth/chassis al dusdanig onregelmatig is dat het effect waar jij voor waarschuwt te verwaarlozen is?

(...) @Spido, tja ik heb geen flauw idee of je een klanschaal creert, maar gezien de vele alu draaitafels die er op de markt zijn verwacht ik dit niet. Ken jij de logic dm101 spido? zou het zo kunnen zijn dat de vorm van de plinth/chassis al dusdanig onregelmatig is dat het effect waar jij voor waarschuwt te verwaarlozen is?

Beste Snarf,

Nee, die logic dm101 ken ik niet. De onregelmatige vorm van de schaal zal zeker gunstig zijn, en aluminium heeft een aardige inwendige demping. Veel beter dan staal, tenminste. Toch zou ik me kunnen voorstellen dat zo'n body nog "doder" kan worden gemaakt, bijvoorbeeld door een bitumineus huidje of car undersealing.

Maar ik heb er geen ervaring mee en ik ken ook geen publicaties over dit onderwerp. Dus kan ik ook niet weten of het nodig zou zijn.

Beste Erik,

Lijkt me leuk voor jou, om dat te gaan uitproberen!

Waarschijnlijk kun je 't beste eerst de zandvulling uittesten: als die niet bevalt, kun je die gemakkelijker er weer uit laten lopen.

Alternatief kan nog zijn: vloeibaar (warm) dakteer o.i.d. in de spouw laten lopen.

Wat de loodvulling betreft: een probleem kan zijn, dat tijdens het vullen zowel de binnen- als de buitenbak geheel boven de smelttemperatuur (> 600

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...