erik klijnsmit Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 Ja, van harte gelukgewenst! Nu hopen we dat alles goed zal verlopen. P.S. Ga nog maar even lekker hard platen draaien... nu het nog m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 Ja, van harte gelukgewenst! Nu hopen we dat alles goed zal verlopen. P.S. Ga nog maar even lekker hard platen draaien... nu het nog m Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 kun je dat niet rechttrekken met een mooie ultracurve?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 kun je dat niet rechttrekken met een mooie ultracurve?? Nee, je moet de frequenties omlaag brengen, want de geluidssnelheid in water is hoger dan in lucht. 1484 m/s in plaats van 343m/s (uitgaande van een temperatuur van 20 graden Celsius). Dat scheelt een factor 4,3. Je zult dan ook speakers moeten hebben die een factor 4,3 lager kunnen weergeven dan normaal. Dus muziek die tot 16Hz gaat (Erik's orgels bijvoorbeeld), moet nu naar 3,7Hz. Worden flinke speakers dus... Toelichting: f=v/λ Met f = frequentie (Hz), v = geluidssnelheid (m/s) en λ = golflengte (m) Als v toeneemt, moet λ ook toenemen om f constant te houden... ...en nu begin ik te twijfelen of dit wel klopt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 ...en nu begin ik te twijfelen of dit wel klopt... De frequentie veranderd toch niet? Alleen de geluidsnelheid en golflengte veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 ...en nu begin ik te twijfelen of dit wel klopt... De frequentie veranderd toch niet? Alleen de geluidsnelheid en golflengte veranderen. Ja, vandaar mijn twijfel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 maart 2007 Report Share Posted 23 maart 2007 (...) er is onderzocht en bewezen dat kinderen in de baarmoeder al geluiden kunnen horen (...) ...dan mogen sommige mensen wel oppassen met wat ze zeggen, waar die kleine bij is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 maart 2007 Report Share Posted 23 maart 2007 (...) er is onderzocht en bewezen dat kinderen in de baarmoeder al geluiden kunnen horen (...) ...dan mogen sommige mensen wel oppassen met wat ze zeggen, waar die kleine bij is! beste Spido, tussen horen en verstaan ligt een wereld van verschil (en dat kun je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 Maar moet dan de zwangere vrouw geblindoekt zijn of moet het ongeboren kind een blinddoek om? En wanneer ga je de test uitvoeren om te achterhalen of de baby iets gehoord heeft of dat we van verstaan moeten spreken? Voor of na de kleuterschool? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts