Jump to content

De cd-speler vergelijking

Recommended Posts

Nou... laat ik in de eerste plaats zeggen dat ik het super vind van Jacco dat hij bereid is zijn tijd hier in te steken en, dat ik zijn integriteit niet in twijfel trek. :) Ik hoop dan ook oprecht dat hij de bereidheid voor dit soort zaken blijft houden. Maar desondanks heb en had ik al eerder mijn twijfel over het luisteren via deze buffers. Dit kan volgens mij, ondanks dat ik op dit gebied niet technisch ben, niet goed gaan. Daarom ook houd ik mijn twijfels over en, de manier en de uitkomst van de test. ;)

Precies!

Jacco stopt er tijd in, krijgt op voorhand weinig mee waar hij rekening mee kan houden en kan daarna nog verklaringen afleggen ook. Hopelijk werkt Jacco ook aan een evt. vervolg mee, en dan SAMEN met de critici.

Maar wellicht is het voor de mensen hear niet mogelijk om concencis over de testopzet te hebben en zal een evt. uitslag dan ook nooit geaccepteerd worden.

Complimenten voor degene die er energie en tijd ingestoken hebben.

ik ga dan parallel netfilters in en uit het stopcontact halen , en jij luistert!

ik ga twee cd-spelers laten horen , en jij luistert!

ik ga twee verschillende netsnoeren laten horen , en jij luistert.

:D Bach rules! :lol:

men is niet in staat om verschillen op te merken tussen een cd-speler van

Dit is ook mijn mening: een test uitvoeren met 10 seconden fragmenten, leidt tot niets! :blink:<_<

Er zit 9900 euro verschil tussen de twee spelers. Een factor honderd verschil. Je gaat me toch niet vertellen dat je zo'n verschil niet in een paar seconden hoort, en dat je daar 'langer' voor moet luisteren?

Beste s000884,

Wat ik storend vind is dat jij beslist niet op de sessie wilde komen. Nu denk ik te weten waarom niet, maar goed. ;) Maar nadien hier wel weer vol vuur hetzelfde evangelie zit te verkondigen als voorheen. <_<

Euhhh... nee, ik was er ook niet, omdat ik andere verplichtingen had, anders had ik graag een poging gewaagd. Maar voor jou had, denk ik, iemand anders graag zijn plaats afgestaan, al was het alleen al om anderen eindelijk eens de gelegenheid te geven het gezicht van de persoon zien die hear toch redelijk wat irritatie teweeg brengt. :rolleyes:;)

ik ga dan parallel netfilters in en uit het stopcontact halen , en jij luistert!

Toch knap van Jacco dat 'ie met simpele variabele weerstanden zodanige correcties kan bewerkstelligen dat per cdspeler de klank wordt geneutraliseerd. Chapeau!

Thanxs, er zit heel veel voorbereiding in. Je zou het misschien niet zeggen omdat het slechts een weerstand is, maar ik heb er veel tijd aan besteed.

Maarruh, hebt

Ik geloof in mijn oren, verder moet ieder nieuw item zich bij mij in huis eerst bewijzen,

ik heb te veel hobby's om goed gelovig te zijn.

Ik geloof dus niet, ik weet wat ik hoor.

:D:D:D

schitterend,

Beste pietje:

jij was toch degene die oude adaptertjes ombouwde, ze weer in het stopcontact stopte en daarna vol overtuiging dacht dat je set beter ging klinken? :lol:

jij bent Hear toch de grootste fantast die werkelijk alle tweaks die er zijn positief beoordeeld?

man hou op!!

bewijs jezelf eens tijden een blinde test.

(reken maar dat je op je bek gaat) ;)

Voor zover mijn electrokennis reikt hebben regelbare weerstanden een hoorbare invloed op geluidsweergave.

klopt!

je kunt er je set mee harder en zachter zetten. ;)

word heel handig gebruik van gemaakt bij voorversterkers

Mail even hoe laat je begint met de test,

mail ik wel terug of ik wat hoor.

Ik geloof in mijn oren, verder moet ieder nieuw item zich bij mij in huis eerst bewijzen,

schitterend,

Beste pietje:

jij was toch degene die oude adaptertjes ombouwde, ze weer in het stopcontact stopte en daarna vol overtuiging dacht dat je set beter ging klinken? :lol:

jij bent Hear toch de grootste fantast die werkelijk alle tweaks die er zijn positief beoordeeld?

man hou op!!

Voor zover mijn electrokennis reikt hebben regelbare weerstanden een hoorbare invloed op geluidsweergave.

klopt!

Beste pietje,

vraag jezelf eens af of je posting iets toevoegd of alleen maar nekharen overeind zet.

gr. Marcel

heren,

jacco hoorde wel verschil tussen voedingskabels en niet tussen cd-spelers? tijd om eens goed na te denken over de test-situatie.

groet

:confused: Wanneer hoorde ik dat?

Groet,

Jacco

schitterend,

Beste pietje:

man hou op!!

klopt!

Beste pietje,

vraag jezelf eens af of je posting iets toevoegd of alleen maar nekharen overeind zet.

gr. Marcel

Hoezo , beetje gezelig leuteren over audio, daar gaat het op dit forum toch om?

zolang er niemand loopt te schelden. :)

wellicht ben ik inmiddels erg in de war .... toen je een tijd terug ook hebt zitten meten aan voedingskabels?

groet

Ik heb nog nooit serieus gemeten aan voedingskabels. Wel eens gekeken naar de invloed van een stofzuiger, maar meer ook niet. Ik denk dat je in de war bent met iemand anders.

Groet,

Jacco

Ik bagatelliseer niets, maar geef alleen een volgorde aan. Als je een definiteve keus moest maken, wat zou je kiezen: topklasse speakers met een middenklasse versterker of middenklasse speakers met een topklasse versterker?

Ik denk dat ik het weet :)

Dat zou inderdaad de ultieme test zijn: componenten samenvoegen waarvan in goede blinde tests is vastgesteld dat ze geen significante invloed op de klank uitoefenen, daarvan willekeurige combinaties maken en vervolgens weer blind gaan testen. Wat je eigenlijk zegt is dat er wel degelijk kleine verschillen zijn, dat die verschillen in een blinde test niet significant zijn, maar dat als er meerdere niet-significante verschillen worden opgeteld, het resultaat toch significant kan zijn.

Dat is in ieder geval mijn ervaring, ja. In de praktijk betekent het dat bij een nieuw component de aanpalende kabels ook gevarieerd worden tot het resultaat op het gehoor optimaal is. Een krankzinnige actie voor mensen die vinden dat kabels allemaal identiek klinken. :) Met een andere cd-speler krijg je dan toch een ander totaal-geluid.

Mijn inschatting is dat de werkelijk significante verschillen in de luidsprekers zitten, en dat secundair de versterker daarop van invloed is.

Dat geloof ik ook. Speakers kies ik altijd als eerste. Meestal wordt de rest daarna stapje voor stapje aangepast totdat ik de illusie heb dat het 'een stapje hoger' is. Er zijn nu eenmaal combinaties die niet goed werken. Ik heb bijvoorbeeld oneindig moeten vari

Ik bagatelliseer niets, maar geef alleen een volgorde aan. Als je een definiteve keus moest maken, wat zou je kiezen: topklasse speakers met een middenklasse versterker of middenklasse speakers met een topklasse versterker?

Ik ook.... maar het hangt af van welke middenklassers... ;)

Maar ik heb liever een schoon geluid met wat minder laag dan een heftig vervormd laag doordat de versterker die topklasse speaker niet kan aansturen.

p.s. topklasse speakers gaan bij mij tot 20 Hz...

:)

@Hans; ik zou graag eens naar je installatie luisteren om er een beeld van te krijgen.

Je bent welkom...

:)

Dus waardelose voedingen,ontzetend foute elco's in de uitgang en al niet meer kan volgens jou niets fout doen met het ielige kleine signaaltje voor het de speler verlaat?

Inderdaad, die kunnen daar niets verkeerds mee doen, als de ontwerper hiermee rekening houdt. Dat laatste doen de fabrikanten van de allergoedkoopste spelers al. Dat is echter niet hetgeen de audiofabrikanten jou willen laten geloven. Een systematische propaganda van de afgelopen decennia heeft geleid tot dit soort onzinverhalen (net zoals bij SACD). Waarom propaganda? Omdat je zelf niet meer denkt en mensen voor jou laat denken. Ga nu zelf eens denken:

1 Wat is een waardeloze elco? Wat doet die waardeloze elco?

2. Wat is er nu eigenlijk fout aan een goedkope voeding?

Wat ik ook vooral mis in jouw stelling is dat het audiosignaal helemaal niet ielig is. Het is juist een zeer robuust signaal, dat zich zeer makkelijk zonder aantasting laat bewerken en transporteren.

Ik denk dat er (voorlopig) bewezen is door deze test dat je zo'n dure CD speler er niet uithaalt.Wat ik door deze test bevestigd zie is, dat als ik weer toe ben aan een nieuwe CD speler, ik kies voor een met een heel goed loopwerk. Ik heb gewoon de pest aan dingen die kapotgaan en zo'n speler van 100 euro heb ik mechanisch weinig vertrouwen in.

Als ik zelf weer eens op zoek ben zal ik echter langer gaan luisteren en ben dan benieuwd of ik de mening deel.

Ik ook.... maar het hangt af van welke middenklassers... ;)

Maar ik heb liever een schoon geluid met wat minder laag dan een heftig vervormd laag doordat de versterker die topklasse speaker niet kan aansturen.

Waarom zou een topklasse speaker (per se?) moeilijker aan te sturen zijn dan een middenklasse speaker? Een Von Schweikert, of een Klipsch is belachelijk makkelijk aan te sturen. Speakers die bergen vermogen nodig hebben, zijn m.i. achterhaald...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...