Jump to content

De cd-speler vergelijking

Recommended Posts

Vergeet niet dat wie 'audiofiel' wordt genoemd, en dit is al gauw iemand die 1 keer aangeeft een verschil op te merken, niet per se van mening is dat die verschillen er altijd zijn of altijd 'duidelijk' blijken of van waarde zijn.

Dat op waarde schatten van verschillen is nu juist iets dat audiofielen niet kunnen. Met name het op waarde schatten van niet-bestaande maar wel waargenomen verschillen. Dus inderdaad, iemand die eens een verschil hoort is zeker nog geen audiofiel. Dat heb ik dan ook nooit gezegd. Maar zodra je zegt dat wat je waargenomen hebt komt door bijv. een modificatie of andere CD speler of andere kabel..........

Vergeet niet dat wie 'audiofiel' wordt genoemd, en dit is al gauw iemand die 1 keer aangeeft een verschil op te merken, niet per se van mening is dat die verschillen er altijd zijn of altijd 'duidelijk' blijken of van waarde zijn.

Dat op waarde schatten van verschillen is nu juist iets dat audiofielen niet kunnen. Met name het op waarde schatten van niet-bestaande maar wel waargenomen verschillen. Dus inderdaad, iemand die eens een verschil hoort is zeker nog geen audiofiel. Dat heb ik dan ook nooit gezegd. Maar zodra je zegt dat wat je waargenomen hebt komt door bijv. een modificatie of andere CD speler of andere kabel..........

Mag ik jou een vraag stellen, s0000884? Geloof jij dat elke set, natuurlijk voldoend aan redelijke eisen en buiten de speakers, identiek klinkt? Zo niet, waar zitten dan w

Dat heb ik dan ook nooit gezegd. Maar zodra je zegt dat wat je waargenomen hebt komt door bijv. een modificatie of andere CD speler of andere kabel......

Een goede vriend van mij had ooit dezelfde CD-speler als ik.

Hij heeft 'm inmiddels al zo'n 16 jaar, en is nauwelijks met HiFi bezig.

Ik heb destijds een keer mijn CD-speler (Nakamichi CDP2) intern voorzien van loodbitumen.

Daarna hebben we een blind-test gedaan.

Keer op keer op keer haalde ik mijn gemodificeerde speler er uit. Op 'n gegeven moment was hij er flauw van, omdat 't steeds klopte. B)

............ dan is het waar totdat de moeder aller blindtesten zal zeggen dat het onmogelijk is, of

............ dan is het niet waar totdat die zelfde moeder zegt dat dat wel mogelijk is. Wordt hopelijk vervolgd.

In mijn waardeloze visie is een goede modificatie een onverslaanbaare verbetering. Zelfs als bijv. CJ het tegendeel zou beweren. :D

Keer op keer op keer haalde ik mijn gemodificeerde speler er uit. Op 'n gegeven moment was hij er flauw van, omdat 't steeds klopte. B)

Waren ze gecalibreerd voor de niveau-verschillen? :cool2:

s0000884, vergeet mijn vraag niet:

'Mag ik jou een vraag stellen, s0000884? Geloof jij dat elke set, natuurlijk voldoend aan redelijke eisen en buiten de speakers, identiek klinkt? Zo niet, waar zitten dan w

Mag ik jou een vraag stellen, s0000884? Geloof jij dat elke set, natuurlijk voldoend aan redelijke eisen en buiten de speakers, identiek klinkt? Zo niet, waar zitten dan w

Verschillen in geluidsweergave zitten (vanaf een bepaald kwaliteitsniveau van de elektronica) in luidsprekers en akoestiek. ...

Bedankt voor je antwoord. Dat betekent dus dat een audio-liefhebber, zo lang hij zijn speakers niet verwisselt en niet verhuist, componenten kan wisselen tot hij een ons weegt, maar het geluid nooit verandert?

Verschillen in geluidsweergave zitten (vanaf een bepaald kwaliteitsniveau van de elektronica) in luidsprekers en akoestiek. ...

Bedankt voor je antwoord. Dat betekent dus dat een audio-liefhebber, zo lang hij zijn speakers niet verwisselt en niet verhuist, componenten kan wisselen tot hij een ons weegt, maar het geluid nooit verandert?

Inderdaad.

In 1970 zou een ander antwoord passend zijn, maar anno 2007 kun je het niet ingewikkelder maken dan het is. Ik zou dan ook iedere tweaker willen aanraden te tweaken met de akoestiek ipv met de set, als ie al iets wilt doen.

E.e.a. geldt niet als een apparaat kapot is; dan heeft het wisselen voor een w

Nee hoor, je hoeft niet bang te zijn. :unsure: Was ook maar een beetje om je te stangen. ;)

Maar die cd speler van mij,wat moet ik daar nog van zeggen, dan dat jij alles daaromtrent hebt gevolgd. Dus... Maar waarom wilde jij destijds, onzeker geworden jouw speler dan toch ook door bas onderhanden laten nemen? Maar dan wel en dat begrijp ik dan weer niet, voor een meer dan uitgeknepen prijs. ;)

Waarom is dat eigenlijk niet door gegaan, omdat Bas het niet zag zitten om voor niets te werken en terecht, of euh... B)

beste CJ,

bovenstaande slaat nergens op,

het laatste wat ik in mijn leven doe is mijn cd-speler laten modificeren :D

want dit is nl zonde van het geld,

(als cd-spelers van

Inderdaad.

Is dat antwoord niet een b

............ dan is het waar totdat de moeder aller blindtesten zal zeggen dat het onmogelijk is, of

............ dan is het niet waar totdat die zelfde moeder zegt dat dat wel mogelijk is. Wordt hopelijk vervolgd.

In mijn waardeloze visie is een goede modificatie een onverslaanbaare verbetering. Zelfs als bijv. CJ het tegendeel zou beweren. :D

H

Dat is dus gewoon niet waar! Ik heb laatst met een zeer goede kennis duidelijk het verschil kunnen horen tussen mijn koperen Analysis Oval 9 Plus en de zilveren uitvoering van Analysis. Zonder moeite was bij de zilveren uitvoering een vlakker geluid en minder diepe stage waarneembaar. ;)

Het gaat hier dan om l.s. kabels.

Dit is dus een goed voorbeeld van een subjectieve beleving (of heb je dit statistisch correct blind getest?) die als objectief wordt neergezet. Als fabrikanten dit zelf niet eens meer hoeven te doen, dan kun je je afvragen of het verkopen van dure kabels nog wel oplichterij is.

Nee hoor, je hoeft niet bang te zijn. :unsure: Was ook maar een beetje om je te stangen. ;)

Maar die cd speler van mij,wat moet ik daar nog van zeggen, dan dat jij alles daaromtrent hebt gevolgd. Dus... Maar waarom wilde jij destijds, onzeker geworden jouw speler dan toch ook door bas onderhanden laten nemen? Maar dan wel en dat begrijp ik dan weer niet, voor een meer dan uitgeknepen prijs. ;)

Waarom is dat eigenlijk niet door gegaan, omdat Bas het niet zag zitten om voor niets te werken en terecht, of euh... B)

beste CJ,

bovenstaande slaat nergens op,

het laatste wat ik in mijn leven doe is mijn cd-speler laten modificeren :D

want dit is nl zonde van het geld,

(als cd-spelers van

Misschien is het zeer wel mogelijk dat dezelfde kabels in een andere set een tegenovergesteld resultaat geven.

Of is dat ook onmogelijk? ;)

Dit gebeurt als je de kabels kruiselings aansluit. Bijvoorbeeld linkerkanaal CD in rechterkanaal versterker, of de plus van het linkerkanaal in de min van het rechterkanaal. Wat ook kan is dat je de uiteinden van de kabels omdraait. Is dat weleens geprobeerd? Het zou kunnen dat het signaal het beste in

Volgens mij gaat het erom wat je hoort zonder je ogen te gebruiken.

De cd speler test was erop gericht om verschillen tussen cd spelers aan te tonen en andere invloeden zoveel mogelijk uit te sluiten. Aan heel veel is voldaan en is de test een succes.

Aan de andere kant is iedereen het erover eens dat de luistertijd te kort was.

Het is aannemelijk dat er verschillen zijn, de uitslagen lijken dit te bevestigen maar geven geen uitsluitsel.

Is dan niet de enige juiste weg de sessie te herhalen en de lering uit deze sessie erin te verwerken?

Een nieuw topic openen om deelnemers, tijdstip en omstandigheden af te spreken?

Wat koop je nu eigenlijk voor die meerprijs van 500 euro als je een Louis Vuitton tasje hebt ipv een hema-tasje? Het beperkte voorstellingsvermogen werkt hier gewoon enorm in je nadeel.

...

Zo zien ze het zelf niet. Ze verdienen geld omdat er vraag naar is van audiofielen. Deze voelen zich echt niet opgelicht als ze positieve ervaringen opdoen met dure apparatuur. Dit werkt bevorderend voor het geweten van bijv. kabelfabrikanten.

...

Die match is een van de zwamverhalen die in de wereld gekomen is dankzij commercieel inzicht. Technisch slaat het namelijk helemaal nergens op. Dat klinkt ongenuanceerd, maar ik kan dit niet anders verwoorden. Zelfs al zou er een verschil zijn tussen speler A en speler B, een kabel kan dit verschil niet 'goedmaken' of beinvloeden. De belevenis van audiofielen is anders en hier spelen fabrikanten weer geniaal op in.

...

10 jaar oude apparatuur is prima. Voor een CD speler ligt het bedrag misschien iets hoger dan die 100 euro van nu. Versterkers uit die tijd doen precies hetzelfde als de versterkers nu. De vormgeving is slechts met de mode meegegaan.

...

Verschillen als gevolg van akoestiekaanpassingen zijn zo groot dat ons oor dit prima objectief kan waarnemen in

De cd speler test was erop gericht om verschillen tussen cd spelers aan te tonen en andere invloeden zoveel mogelijk uit te sluiten. Aan heel veel is voldaan en is de test een succes.

Het is aannemelijk dat er verschillen zijn, de uitslagen lijken dit te bevestigen maar geven geen uitsluitsel.

Is dan niet de enige juiste weg de sessie te herhalen en de lering uit deze sessie erin te verwerken?

En, om alvast een aanzet te geven, wat moeite doen om alle deelnemers vooraf aan de de fragmenten te laten wennen. Bijv. vanaf dezelfde bron afzonderlijke en dus identieke kopieen maken en iedere deelnemer vooraf een kopie te sturen om alvast aan de stukken te laten wennen. 't Is wat werk (voer het overigens graag uit) maar kan wellicht de invloed van een factor (onbekendheid met repertoire) verminderen.

En, om alvast een aanzet te geven, wat moeite doen om alle deelnemers vooraf aan de de fragmenten te laten wennen. Bijv. vanaf dezelfde bron afzonderlijke en dus identieke kopieen maken en iedere deelnemer vooraf een kopie te sturen om alvast aan de stukken te laten wennen. 't Is wat werk (voer het overigens graag uit) maar kan wellicht de invloed van een factor (onbekendheid met repertoire) verminderen.

Ok, ik wil er ook tijd en energie in steken.

Hebben de mensen die in deze test energie en tijd gestoken hebben behoefte aan een tweede ronde?

Ja zeg....is wel erg de zaken omdraaien! Ik kan ook nog niet accepteren dat er geen verschillen zijn, maar de testresultaten lijken me helder.

Ja zeg....is wel erg de zaken omdraaien! Ik kan ook nog niet accepteren dat er geen verschillen zijn, maar de testresultaten lijken me helder.

Je hebt toch gehoord dat er verschillen zijn? Waar heb je't over? Met wat voor kruistocht ben je ineens bezig?

Je hebt toch gehoord dat er verschillen zijn? Waar heb je't over? Met wat voor kruistocht ben je ineens bezig?

Ik reageer op de interpretatie van de testresultaten........lijkt me vrij weinig met een kruistocht te maken hebben....

De Furutech discussie staat me nog helder voor de geest. Dat het ding niet werkt bleek uit de test en dat het niet kan werken blijkt uit het feit dat een cd geen magnetiseerbaar materiaal bevat en dus ook niet gedemagnetiseerd KAN worden. Maar voor een aantal forum deelnemers was dit toch een stap te ver: in hun beleving deed het ding wel

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...