jeroen_d Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Leuke jongens hier.Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming en Jacco zegt dat de gemiddelde luisteraar dat toch niet schijnt te horen op grond van zijn vervormingstestjes. En is er een normale konus die beneden de 1% vervorming scoort? De conclusie is dus kennelijk dat ik een vliesridder moet zijn. Is dat dan een compliment? Of concludeerd men er maar op los. Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Je doet gewoon een paar slagen in het rond over 5 k instelpotmeters en konusluidsprekers en wij moeten dat dan serieus gaan nemen? Met de toon die jij aanslaat op de laatste 2 pagina's classificeer je jezelf meteen tot de allergrootste betweter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 nog een bakkie dan maar heren rustgevende sterrenmix? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Beste gloeilamp, Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Met bovenstaand ietwat denigrerend commentaar van jouw kant moet ik jou wel serieus nemen dan? Erg serieus kom je iig. niet over, en een goede indruk, als zijnde iemand die weet van de hoed en de rand, maak je al helemaal niet. In hoeverre ben je een reply waardig als je niet eens het fatsoen hebt om normaal aan een discussie deel te nemen? Dat het niet strookt met jouw beleving maakt 't nog niet een onzinnige discussie. Ps. dat een elco in de voeding van een schakeling met een slechte PSRR een bepaalde 'klank' meegeeft aan een versterker is prima te verklaren binnen de PSRR curve van de schakeling en de ESR curve van die elco icm. de schakeling in kwestie. Als je daarover wilt discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 nog een bakkie dan maar heren rustgevende sterrenmix? Wat denk je hiermee toe te voegen? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gloeilamp Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Leuke jongens hier. Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming en Jacco zegt dat de gemiddelde luisteraar dat toch niet schijnt te horen op grond van zijn vervormingstestjes. En is er een normale konus die beneden de 1% vervorming scoort? De conclusie is dus kennelijk dat ik een vliesridder moet zijn. Is dat dan een compliment? Of concludeerd men er maar op los. Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Je doet gewoon een paar slagen in het rond over 5 k instelpotmeters en konusluidsprekers en wij moeten dat dan serieus gaan nemen? Met de toon die jij aanslaat op de laatste 2 pagina's classificeer je jezelf meteen tot de allergrootste betweter. Dan is het dus geen potmeter..... En ik denk niet dat je met 5K op 100K ingangsweerstand een serieus regelbereik hebt. Als dat het verschil in volume moet bepalen en jullie zeggen dat je dat hoort.... tja, woorden schieten te kort. is dat dubbel blind bewezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 rust. ik vind dat men zich nogal druk maakt om dit topic. we verliezen ons respect voor elkaar door iets te willen gaan meten wat nooit gemeten zal worden .nl gemoedstoestand en interpretatie van het moment. Nout gaf al iets zinvols aan en ook ik heb gezegd de testen te doen in je eigen huis. En laat die test gerust een week duren dan heb je wellicht iets. verder gun ik mij een zinloos commentaar op wat dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gloeilamp Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Leuke jongens hier. Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming en Jacco zegt dat de gemiddelde luisteraar dat toch niet schijnt te horen op grond van zijn vervormingstestjes. Ik zal het je nog sterker vertellen: ik heb meegedaan aan die gekte! Een I/V converter met "o,oooo nog een paar nullen" aan THD. En dat was heel leuk om te doen. Dat is mijn vak namelijk. En is er een normale konus die beneden de 1% vervorming scoort? Ik denk het wel. Daar is een forum voor waar ze je er alles over kunnen vertellen. En iets in me zegt dat dat hear ook spoedig gaat gebeuren... Groet, Jacco Ik denk het wel.... klinkt weinig overtuigend. Hier moet je zeker weten. Ook op 100db level? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Leuke jongens hier. Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming en Jacco zegt dat de gemiddelde luisteraar dat toch niet schijnt te horen op grond van zijn vervormingstestjes. En is er een normale konus die beneden de 1% vervorming scoort? De conclusie is dus kennelijk dat ik een vliesridder moet zijn. Is dat dan een compliment? Of concludeerd men er maar op los. Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Je doet gewoon een paar slagen in het rond over 5 k instelpotmeters en konusluidsprekers en wij moeten dat dan serieus gaan nemen? Met de toon die jij aanslaat op de laatste 2 pagina's classificeer je jezelf meteen tot de allergrootste betweter. Dan is het dus geen potmeter..... En ik denk niet dat je met 5K op 100K ingangsweerstand een serieus regelbereik hebt. Als dat het verschil in volume moet bepalen en jullie zeggen dat je dat hoort.... tja, woorden schieten te kort. is dat dubbel blind bewezen? Wat bedoel je met serieus regelbereik? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gloeilamp Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Beste gloeilamp, Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Met bovenstaand ietwat denigrerend commentaar van jouw kant moet ik jou wel serieus nemen dan? Erg serieus kom je iig. niet over, en een goede indruk, als zijnde iemand die weet van de hoed en de rand, maak je al helemaal niet. In hoeverre ben je een reply waardig als je niet eens het fatsoen hebt om normaal aan een discussie deel te nemen? Dat het niet strookt met jouw beleving maakt 't nog niet een onzinnige discussie. Ps. dat een elco in de voeding van een schakeling met een slechte PSRR een bepaalde 'klank' meegeeft aan een versterker is prima te verklaren binnen de PSRR curve van de schakeling en de ESR curve van die elco icm. de schakeling in kwestie. Als je daarover wilt discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Laat een gloeilamp zijn licht schijnen op het onderwerp, ontaard het in een vreselijk gezever, waarom blijven we niet gewoon bij het onderwerp en reageren vooral binnen het kader van hetgeen waarmee we bezig zijn ? Af en toe een steek onder water moet wel kunnen, maar pagina's vol met quotes van kilometers en allerlei verweer op onzinnige zaken brengen ook niet zo heel veel helderheid. Ondanks alles worden er soms ook wel zinnige zaken aangevoerd, de vraag of de gebruikte installatie voldoende presteert om verschillen te horen, wat is het effect van een paar bourns potmetertjes in het signaal. Dan gesteund door allerlei eerdere - gedocumenteerde - ervaringen met het testsysteem, is het niet echt vreemd om vragen te stellen. Laten we vorm en inhoud eens een beetje uitelkaar houden, alhoewel dat in een gezelschap dat lyrisch kan worden van het uiterlijk van een apparaat misschien wel veel gevraagd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gloeilamp Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Laat een gloeilamp zijn licht schijnen op het onderwerp, ontaard het in een vreselijk gezever, waarom blijven we niet gewoon bij het onderwerp en reageren vooral binnen het kader van hetgeen waarmee we bezig zijn ?Af en toe een steek onder water moet wel kunnen, maar pagina's vol met quotes van kilometers en allerlei verweer op onzinnige zaken brengen ook niet zo heel veel helderheid. Ondanks alles worden er soms ook wel zinnige zaken aangevoerd, de vraag of de gebruikte installatie voldoende presteert om verschillen te horen, wat is het effect van een paar bourns potmetertjes in het signaal. Dan gesteund door allerlei eerdere - gedocumenteerde - ervaringen met het testsysteem, is het niet echt vreemd om vragen te stellen. Laten we vorm en inhoud eens een beetje uitelkaar houden, alhoewel dat in een gezelschap dat lyrisch kan worden van het uiterlijk van een apparaat misschien wel veel gevraagd is. Struisvogel politiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Laat een gloeilamp zijn licht schijnen op het onderwerp, ontaard het in een vreselijk gezever, waarom blijven we niet gewoon bij het onderwerp en reageren vooral binnen het kader van hetgeen waarmee we bezig zijn ? Af en toe een steek onder water moet wel kunnen, maar pagina's vol met quotes van kilometers en allerlei verweer op onzinnige zaken brengen ook niet zo heel veel helderheid. Ondanks alles worden er soms ook wel zinnige zaken aangevoerd, de vraag of de gebruikte installatie voldoende presteert om verschillen te horen, wat is het effect van een paar bourns potmetertjes in het signaal. Dan gesteund door allerlei eerdere - gedocumenteerde - ervaringen met het testsysteem, is het niet echt vreemd om vragen te stellen. Laten we vorm en inhoud eens een beetje uitelkaar houden, alhoewel dat in een gezelschap dat lyrisch kan worden van het uiterlijk van een apparaat misschien wel veel gevraagd is. Struisvogel politiek Waarom? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gloeilamp Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Leuke jongens hier. Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming en Jacco zegt dat de gemiddelde luisteraar dat toch niet schijnt te horen op grond van zijn vervormingstestjes. En is er een normale konus die beneden de 1% vervorming scoort? De conclusie is dus kennelijk dat ik een vliesridder moet zijn. Is dat dan een compliment? Of concludeerd men er maar op los. Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Je doet gewoon een paar slagen in het rond over 5 k instelpotmeters en konusluidsprekers en wij moeten dat dan serieus gaan nemen? Met de toon die jij aanslaat op de laatste 2 pagina's classificeer je jezelf meteen tot de allergrootste betweter. Dan is het dus geen potmeter..... En ik denk niet dat je met 5K op 100K ingangsweerstand een serieus regelbereik hebt. Als dat het verschil in volume moet bepalen en jullie zeggen dat je dat hoort.... tja, woorden schieten te kort. is dat dubbel blind bewezen? Wat bedoel je met serieus regelbereik? Groet, Jacco Niet iets waarvoor die extra serieweerstand dan voor gerechtvaardicht is. Zou je ook de volume knop o,oxxx hebben kunnen verdraaien i.pv. een extra component (+contact overgangen)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Leuke jongens hier. Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming en Jacco zegt dat de gemiddelde luisteraar dat toch niet schijnt te horen op grond van zijn vervormingstestjes. En is er een normale konus die beneden de 1% vervorming scoort? De conclusie is dus kennelijk dat ik een vliesridder moet zijn. Is dat dan een compliment? Of concludeerd men er maar op los. Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Je doet gewoon een paar slagen in het rond over 5 k instelpotmeters en konusluidsprekers en wij moeten dat dan serieus gaan nemen? Met de toon die jij aanslaat op de laatste 2 pagina's classificeer je jezelf meteen tot de allergrootste betweter. Dan is het dus geen potmeter..... En ik denk niet dat je met 5K op 100K ingangsweerstand een serieus regelbereik hebt. Als dat het verschil in volume moet bepalen en jullie zeggen dat je dat hoort.... tja, woorden schieten te kort. is dat dubbel blind bewezen? Wat bedoel je met serieus regelbereik? Groet, Jacco Niet iets waarvoor die extra serieweerstand dan voor gerechtvaardicht is. Zou je ook de volume knop o,oxxx hebben kunnen verdraaien i.pv. een extra component (+contact overgangen)? Ja, en dan kan je ook zo lekker makkelijk wisselen. Steeds weer aan die volumeknop draaien. Die doet overigens precies hetzelfde als de potmetertjes van Jacco, maar dat wist je natuurlijk al... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Leuke jongens hier. Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming en Jacco zegt dat de gemiddelde luisteraar dat toch niet schijnt te horen op grond van zijn vervormingstestjes. En is er een normale konus die beneden de 1% vervorming scoort? De conclusie is dus kennelijk dat ik een vliesridder moet zijn. Is dat dan een compliment? Of concludeerd men er maar op los. Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Je doet gewoon een paar slagen in het rond over 5 k instelpotmeters en konusluidsprekers en wij moeten dat dan serieus gaan nemen? Met de toon die jij aanslaat op de laatste 2 pagina's classificeer je jezelf meteen tot de allergrootste betweter. Dan is het dus geen potmeter..... En ik denk niet dat je met 5K op 100K ingangsweerstand een serieus regelbereik hebt. Als dat het verschil in volume moet bepalen en jullie zeggen dat je dat hoort.... tja, woorden schieten te kort. is dat dubbel blind bewezen? Wat bedoel je met serieus regelbereik? Groet, Jacco Niet iets waarvoor die extra serieweerstand dan voor gerechtvaardicht is. Ik vraag je niet wat het niet is. Dus: wat bedoel je met serieus regelbereik? Zou je ook de volume knop o,oxxx hebben kunnen verdraaien i.pv. een extra component (+contact overgangen)? Nee, daar is de volumeknop veel te grof voor. En die extra contacten zijn verder te verwaarlozen als ze schoon zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Vreselijk, dit gedoe begint te lijken op voer voor psychiaters, kwetsbare egootjes die over elke letter, komma en potmeter struikelen. Stop daarmee, voordat je op een brancard in dwangbuis afgevoerd moet worden. Of is dit de bedoeling? Om op dat andere forum al die malloten hier af te kunnen zeiken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 En ik denk niet dat je met 5K op 100K ingangsweerstand een serieus regelbereik hebt. Als dat het verschil in volume moet bepalen en jullie zeggen dat je dat hoort.... tja, woorden schieten te kort. is dat dubbel blind bewezen? Om het vraag en antwoordspelletje even kort te sluiten: Jacco kan hiermee net iets meer dan 0,4 dB maximaal verzwakken. Samen met de 0,5 dB stappen die de voorversterker van Hans kan maken kon hiermee het signaalniveau van de spelers tot een verschil kleiner dan 0,1 dB worden teruggebracht. In de praktijk bleek Jacco het tot 0,05 dB terug te kunnen brengen. Het is bekend dat verschillen groter dan 0,2 dB hoorbaar zijn en de invloed van dergelijke verschillen wilden we uitsluiten, zodat de klank van de spelers werd vergeleken op zoveel mogelijk hetzelfde uitgangsniveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gloeilamp Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Leuke jongens hier. Sander is een boy die elders op 'n forum kwaliteiten van elko's hoort.... ja hij schrijft het echt, zoek het maar op. Aan de andere kant schijnt die een versterker te hebben gemaakt met o,oooo nog een paar nullen? ververvorming en Jacco zegt dat de gemiddelde luisteraar dat toch niet schijnt te horen op grond van zijn vervormingstestjes. En is er een normale konus die beneden de 1% vervorming scoort? De conclusie is dus kennelijk dat ik een vliesridder moet zijn. Is dat dan een compliment? Of concludeerd men er maar op los. Met dit zooitje beterweters lijkt het me niet erg verstanding om het serieus te nemen. Je doet gewoon een paar slagen in het rond over 5 k instelpotmeters en konusluidsprekers en wij moeten dat dan serieus gaan nemen? Met de toon die jij aanslaat op de laatste 2 pagina's classificeer je jezelf meteen tot de allergrootste betweter. Dan is het dus geen potmeter..... En ik denk niet dat je met 5K op 100K ingangsweerstand een serieus regelbereik hebt. Als dat het verschil in volume moet bepalen en jullie zeggen dat je dat hoort.... tja, woorden schieten te kort. is dat dubbel blind bewezen? Wat bedoel je met serieus regelbereik? Groet, Jacco Niet iets waarvoor die extra serieweerstand dan voor gerechtvaardicht is. Ik vraag je niet wat het niet is. Dus: wat bedoel je met serieus regelbereik? Zou je ook de volume knop o,oxxx hebben kunnen verdraaien i.pv. een extra component (+contact overgangen)? Nee, daar is de volumeknop veel te grof voor. En die extra contacten zijn verder te verwaarlozen als ze schoon zijn. Groet, Jacco Oproep! Hoeveel mensen horen dat hun installatie significant veranderd naar het verdraaien van de volume knop met ? 1 % ? Jacco help een beetje... Dit is namelijk een een belangrijk punt voor een test van cd-spelers. Voelen jullie hem? Uhh horen jullie het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Stop daarmee, voordat je op een brancard in dwangbuis afgevoerd moet worden. Sjonge, is dat niet wat overdreven..? Pfff... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Oproep! Hoeveel mensen horen dat hun installatie significant veranderd naar het verdraaien van de volume knop met ? 1 % ? Jacco help een beetje...Dit is namelijk een een belangrijk punt voor een test van cd-spelers. Voelen jullie hem? Uhh horen jullie het? Het feit dat het uitsluiten van verschillen in signaalniveau's zo belangrijk is geeft slechts aan hoe klein de klankmatige verschillen tussen CD-spelers zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gloeilamp Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Oproep! Hoeveel mensen horen dat hun installatie significant veranderd naar het verdraaien van de volume knop met ? 1 % ? Jacco help een beetje...Dit is namelijk een een belangrijk punt voor een test van cd-spelers. Voelen jullie hem? Uhh horen jullie het? Het feit dat het uitsluiten van verschillen in signaalniveau's zo belangrijk is geeft slechts aan hoe klein de klankmatige verschillen tussen CD-spelers zijn. Pardon, wil je ons voor de gek houden of zo? Tuin ik echt niet in hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Ik wil je niet voor de gek houden, ik post slechts op basis van mijn eerdere ervaringen in niet blinde A/B vergelijkingen. De ABX vergelijking van 10 maart was een nuttige aanvulling op deze ervaringen. De niet blinde A/B vergelijkingen (met gelijkgetrokken signaalniveau's en de mogelijkheid tot snel schakelen tussen de spelers) hadden me al geleerd dat de verschillen klein zijn. PCABX vergelijkingen (met hoofdtelefoon) hadden me verder nog geleerd dat blind luisteren een omstandigheid creeert die de verschillen nog kleiner maakt. Ook dat je op het ene deel van de dag perfect bepaalde percentages vervorming kan horen in een blinde test, terwijl je die op een ander deel van de dag in dezelfde blinde test niet kan waarnemen. De prestaties van je gehoor kunnen heel gemakkelijk negatief beinvloed worden, zeker als je ook nog van alles moet onthouden in een blind A/B vergelijk. Ik wist dus dat het moeilijk zou worden, net als Hans en Erik, ook al leken de verschillen tussen de HK en de consonance voldoende groot, zelfs na gelijktrekken van de signaalniveau's. Maar daarom juist houd ik ook vast aan het feit dat de verschillen in principe hoorbaar zijn. Ik baalde van de resultaten afgelopen zaterdag, maar ik ga die niet toeschrijven aan het feit dat de test technisch gezien niet correct zou zijn. Ik begin me wel steeds meer af te vragen wat er met het gehoor gebeurt als we blind moeten luisteren en houvast kwijtraken. Blijkbaar zijn we enorm gewend waarnemingen van verschillende zintuigen te combineren, zodanig zelfs dat als we plotseling de visuele waarneming uit het proces halen dat we dan in de war raken. Misschien zouden we in een blinde test, voordat ie begint, alvast een blinddoek moeten voordoen terwijl we wennen aan het geluid van de verschillende spelers . Zijn we vast gewend... Ja, er zullen er vast zijn die vinden dat ik me nu krampachtig vastklamp aan het idee dat spelers niet hetzelfde klinken. Kan me niet schelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Al 24 pagina's nee ik heb gelijk nee jij hebt gelijk, Schitterend! Wellus -] Nietus GEWELDIG HEt is gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Het is toch wel sneu dat een aantal technici niet in staat is gebeleken een goede test op te zetten. Met hetzelfde gemak kan ik stellen dat een aantal technici eindelijk in staat is gebleken een goede test op te zetten... Een paar potmetertjes (5k, wat een mis aanpassing) Heb jij enig idee welk gedeelte van die 5 k is gebruikt? Oh ja, de set laat een kwaliteits oordeel niet toe.....een kleinigheid, doet er niet toe. Trek jij de set van Hans in twijfel? Vervolgens een grote bek dat alle cd spelers dus het zelfde zijn. Tja, als de hele wereld iets anders beweerd wie is dan Don Quichot? En ten slotte krijg je een grote bek van een of andere ik-sta-liever-aan-de-wal-stuurman die mij komt uitleggen hoe mijn wereld in elkaar zit. Het moet niet veel gekker worden... Groet, Jacco Niet boos worden Jacco. Gewoon op jouw manier doorgaan en misschien komt er op den duur dan toch iets uit wat we allemaal kunnen of moeten accepteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Niet boos worden Jacco. Gewoon op jouw manier doorgaan en misschien komt er op den duur dan toch iets uit wat we allemaal kunnen of moeten accepteren. Tongue firmly in cheek hoop ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts