s0000884 Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 [...] ik vind het "ik weet het toch heus wel beter "gehalte erg hoog hier. [...] Kan ik hieruit concluderen dat je serieuze twijfels hebt bij de wetten van Maxwell? Of bij 1+1=2? Groet, Jacco Audiofielen zullen nog ontkennen dat de aarde rond is, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 En weer een onzinnige, niet ter zake doende uitspraak, goed bezig hoor Overigens zijn er vele verschillende tussen cd spelers. gewicht, kleur, vorm, prijs, snelheid van het laadje. Vraag was of er hoorbaar verschil is. De meeste weten al dat die verschillen, als ze er voor een sterveling hoorbaar zijn, vrij subtiel zijn. Ik zet nog een sacdeetje op. O jee, foute keuze.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 [...]Ik zet nog een sacdeetje op. O jee, foute keuze.. Dat hangt er van af welke. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 Ik heb deze discussie nu op een paar fora zitten bekijken en ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat het een behoorlijk onnuttige discussie is.De testers DENKEN dat ze het goed gedaan hebben door, voor zover ik begrepen heb, achter de spelers een kastje te zetten wat het uitgangsniveau gelijk heeft getrokken. Dit geeft in ALLE gevallen een verlies dus en maakt in deze test van ALLE spelers slechte spelers. Daarbij is de test in een veel te drukke en voor de meesten vreemde omgeving gedaan waardoor je je niet kan ontspannen en concentreren. Om goed naar verschillen te kunnen luisteren is het zaak je wel te kunnen ontspannen en concentreren en van nog veel groter belang is dat de luisterruimte volledig stil is en de akoestiek niet v erziekt word door veel te veel mensen in de ruimte. Velen hier zullen het met mij eens zijn dat als je een echt mooie speler in huis hebt en je sluit dan een allesvretertje (van de Blokker) op je set aan dat dat toch beduidend anders klinkt. Dit komt niet alleen door de andere uitgangsspanning maar vooral omdat die mooie speler veel meer detail en rust in het geluid brengen. Ik heb hier 4 spelers in huis die alle 4 gelijke uitgangsspanning hebben tot 3 cyfers achter de komma maar toch echt heel verschillend klinken. Je hebt helemaal gelijk (in mijn oren)... Het probleem is alleen dat je door de gebruikte test geen verschillen meer hoort. Ik zeg dus dat de gebruikte methode nioet goed is. Vandaar dat we ons huiswerk nog maar eens opnieuw moeten doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 [...] Ik zet nog een sacdeetje op. O jee, foute keuze.. Dat hangt er van af welke. Groet, Jacco http://www.eleanormcevoy.net/discography/yola.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 [...] Ondertussen weten we beter... We zijn n.l. nog heeeeeeeeeeeeel ver van natuurgetrouw af. Met stereo zal het nooit natuurgetrouw worden. Dat beperkt zich tot een illusie. Groet, Jacco Ik heb meer natuurgetrouwe stereo dan surround sets gehoord. Van die laatste eigenlijk maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 twijfels hebt bij 1+1=2? Wel als je 3 t/m 99 negeert wanneer die er ook bij horen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
macintosh Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 l verschillend klinken. Je hebt helemaal gelijk (in mijn oren)... Het probleem is alleen dat je door de gebruikte test geen verschillen meer hoort. Ik zeg dus dat de gebruikte methode nioet goed is. Vandaar dat we ons huiswerk nog maar eens opnieuw moeten doen. Zo begin je dus met het opzetten van een subjectieve test met het doel een van tevoren bepaald resultaat te bereiken. Erg wetenschappelijk . Gelijk even de MDF blokjes onder de cd-speler testen, want op deze testmanier maakt dat ook verschil, net als interlinks. Groene viltstift op de rand van de cd gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
macintosh Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 Je hebt helemaal gelijk (in mijn oren)... Het probleem is alleen dat je door de gebruikte test geen verschillen meer hoort. Ik zeg dus dat de gebruikte methode nioet goed is. Vandaar dat we ons huiswerk nog maar eens opnieuw moeten doen. Hoor ik geen verschil in een objectieve test? Dan wijzig ik de test net zo lang tot eruit komt wat IK wil dat eruit komt. Zo begin je dus met het opzetten van een subjectieve test met het doel een van tevoren bepaald resultaat te bereiken. Erg wetenschappelijk . Gelijk even de MDF blokjes onder de cd-speler testen, want op deze testmanier maakt dat ook verschil, net als interlinks. Groene viltstift op de rand van de cd gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 twijfels hebt bij 1+1=2? Wel als je 3 t/m 99 negeert wanneer die er ook bij horen.... Dus jij twijfelt aan 1+1=2? Het wordt met de dag gekker hear... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 twijfels hebt bij 1+1=2? Wel als je 3 t/m 99 negeert wanneer die er ook bij horen.... Dus jij twijfelt aan 1+1=2? Het wordt met de dag gekker hear... Groet, Jacco Precies wat ik al aangaf..... Ze ontkennen alle feiten die nodig zijn om hun fantasiewereldje in stand te houden. Ongeacht hoe gek ze worden verklaard door normaal denkende mensen. Ongeacht hoe goed normaal denkende mensen die feiten onderbouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 Of ze zoeken een heel klein gaatje op waarin het misschien kan, meestal een filosofische weg op gaand. Intussen zijn we zo ver van alle logica, ratio en wetenschap dat het lachwekkend is. De discussie om te discussieren ipv inhoudelijke discussie. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 twijfels hebt bij 1+1=2? Wel als je 3 t/m 99 negeert wanneer die er ook bij horen.... Dus jij twijfelt aan 1+1=2? Het wordt met de dag gekker hear... Groet, Jacco Precies wat ik al aangaf..... Ze ontkennen alle feiten die nodig zijn om hun fantasiewereldje in stand te houden. Ongeacht hoe gek ze worden verklaard door normaal denkende mensen. Ongeacht hoe goed normaal denkende mensen die feiten onderbouwen. Kom S..884, jij behoort tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 [...]Door alle zaad- en forumdodende discussie's gebeurt dat helemaal niet meer. [...] Het gezellig kwekkebekken over houten volumeknoppen wordt gesteld boven de wetten van Maxwell en aanverwante natuurkunde. Dit om de continuiteit van het gekwekkebek te garanderen? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 En maak af en toe eens een grapje. Al Gore heeft gelijk. We moeten ons aan Kyoto houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 [...] Door alle zaad- en forumdodende discussie's gebeurt dat helemaal niet meer. [...] Het gezellig kwekkebekken over houten volumeknoppen wordt gesteld boven de wetten van Maxwell en aanverwante natuurkunde. Dit om de continuiteit van het gekwekkebek te garanderen? Groet, Jacco wil je nu echt serieus inhoudelijk gaan discussieren over het feit dat 1 + 1 =2? heb je dat nodig dan. Ik zal je een geheimpje vertellen (hetklopt!) En als we er 3 dagen en nachten over gaan discussieren klopt het nog. Volgens mij is diegene die inhoudelijk wil discussieren over wiskunde dezelfde als diegene die twijfelt aan wiskunde. wat valt er te discussieren over 1+1 =2. derehalve flauw voorbeeld en enorm uit de context getrokken in de hoop je gelijk te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 [...]wat valt er te discussieren over 1+1 =2. [...] Precies, wat valt er nog te discussieren over een stukje koperdraad dat als cinch interlink gebruikt wordt? Of over cd-spelers die voldoende goed genoeg zijn? Dezelfde discussie. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 Kortom, beticht me niet van arrogantie als je niet weet waar ik vandaan kom. Ik heb 't traject waar jullie nu zo prat op gaan al jaren geleden doorlopen, vandaar ook dat ik er tegenaan blijf schoppen, de invulling die jullie eraan geven is namelijk de verkeerde. Jullie geloven in de kwakzalvers van weleer, die lood in goud beweerden om te zetten en nu als bedriegers zijn ontmaskerd door de wetenschap. Nogmaals, d'r komt geen magie of voodoo bij kijken, een vergelijking zoals hier voorgesteld geeft onherroepelijk de verschillen bloot, of niet natuurlijk. Dat e.e.a. niet strookt met jullie opvattingen heeft meer te maken met het feit dat jullie toe zijn aan een mentale reboot en je wellicht eens moeten af gaan vragen waarom er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 [...] ah dus nu zijn koperdraad en cd spelers net zo simpel als de factor 1? Volgens mij sla je nu een beetje wild om je heen of niet. Dat ligt er aan aan wie je het vraagt natuurlijk. Maar voor mij zijn die zaken vrij simpel. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 [...] Door alle zaad- en forumdodende discussie's gebeurt dat helemaal niet meer. [...] Het gezellig kwekkebekken over houten volumeknoppen wordt gesteld boven de wetten van Maxwell en aanverwante natuurkunde. Dit om de continuiteit van het gekwekkebek te garanderen? Ik heb vorige week iets geleerd over de houding van technici (in een discussie met Ravon), waardoor de soep aanmerkelijk minder heet wordt. Als jij vervolgens degelijke uitspraken blijft doen om een niet-bestaande groep belachelijk te maken schieten we niets op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 Als jij vervolgens degelijke uitspraken blijft doen om een niet-bestaande groep belachelijk te maken schieten we niets op. Pure ontkenning. Ten eerste bestaat die groep wel. Anders verkopen die siltechjes, akkuvaasjes en kimertjes niet. Ten tweede maken we die groep niet belachelijk. We beschrijven het gedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 twijfels hebt bij 1+1=2? Wel als je 3 t/m 99 negeert wanneer die er ook bij horen.... Dus jij twijfelt aan 1+1=2? Het wordt met de dag gekker hear... Groet, Jacco Precies wat ik al aangaf..... Ze ontkennen alle feiten die nodig zijn om hun fantasiewereldje in stand te houden. Ongeacht hoe gek ze worden verklaard door normaal denkende mensen. Ongeacht hoe goed normaal denkende mensen die feiten onderbouwen. Jij gaat wel heel erg ver, door jezelf als normaal denkend persoon te kwalificeren en daarmee anderen als abnormaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 Als jij vervolgens degelijke uitspraken blijft doen om een niet-bestaande groep belachelijk te maken schieten we niets op. Pure ontkenning. Ten eerste bestaat die groep wel. Anders verkopen die siltechjes, akkuvaasjes en kimertjes niet. Ten tweede maken we die groep niet belachelijk. We beschrijven het gedrag. Mensen die over een bepaalde kwestie een extreem standpunt innemen, hebben altijd de neiging om de tegenstand als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 Weer niks verder gekomen... 'N hond die in z'n eigen staart probeert te bijten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 Hallo allemaal, Deze discussie heeft lang genoeg geduurd; het is nooit de bedoeling geweest dat forummers elkaar zouden gaan bestrijden (Ik heb hier en daar al forummers met getrokken lichtzwaarden gezien ) Laat ik jullie uit de doeken doen hoe het op de testdag echt is gegaan: We zaten in de zolderkamer met zijn allen; de ruimte was vrij goed gevuld, er stonden nog wat electronische apparaten hitte te verstoken en de zon scheen op het dak En dat terwijl het de EERSTE mooie lentedag was! Jullie denken toch niet echt dat wij de gehele middag op een bedompte zolderkamer hebben zitten luisteren naar het verschil tussen CD-spelers terwijl buiten de lentezon scheen? We hebben even naar de set van Hans geluisterd en zijn toen met zijn allen in de tuin gaan zitten genieten van een koud pilsje! Daar hebben we gedisussieerd over hoe we het Hear forum zouden gaan informeren over onze "test". Onze insteek om te ventileren dat er geen verschil bestaat tussen een hele goedkope en een hele dure speler, was gewaagd maar iedereen tuinde erin. Jullie geloven toch niet echt dat alle CD-spelers hetzelfde klinken? ? Groeten, Ing. S.P.H. Wapstra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts