ssassen Posted 4 april 2007 Report Share Posted 4 april 2007 Thingman, Uiteraard ben ik daartoe in staat Sander, maar almaar herhalen wat elders al gezegd werd is niet mijn ding. Zoiets maakt niet dat het duidelijker wordt, denk ik.Daarnaast is gaten schieten ook niet mijn sport. Het is allemaal al vele malen gezegd. Tsja, zwaktebod en zo tekenend voor jouw insteek in deze, wel hard roepen dat e.e.a. niet deugt, maar als puntje bij paaltje komt en je werkelijk 't achterste van je tong moet laten zien geef je niet thuis. Als je nu een echte vent bent kom je ook gewoon af met je argumenten zonder je er met een zwak excuus vanaf te maken. Maar goed, volgens mij kan je e.e.a. helemaal niet concreet maken, dus probeer je je er op deze wijze makkelijk vanaf te maken. Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 april 2007 Report Share Posted 4 april 2007 De cd-speler vergelijking, Lood om oud ijzer Ik heb weer eens, (net als opvallend vele gasten weer) een stuk van deze vermakelijke soap gevolgd. Niemand schijnt door te hebben, dat het wel eens een briljante ietwat vroege 1 april grap kan zijn Ga vooral door, Met vriendelijke groet, Jack een sublieme 1 april grap kun je wel zeggen ik bedoel dus de grap dat er klankverschillen zouden zijn tussen cd-spelers op Audiofreaks 1141 reacties op Hififorum 653 tot nu toe op Hear forum 524 reacties in dit topic 305 reacties in "hoe nu verder" en 38 reacties in "de serieuse vergelijking" bij elkaar opgeteld 2661 reacties op een stelling die gewoon waar is. (wat een eigenwijze gasten zijn die mensen toch die werkelijk verschil menen te horen tussen cd-spelers) En z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 april 2007 Report Share Posted 4 april 2007 (wat een eigenwijze gasten zijn die mensen toch die werkelijk verschil menen te horen tussen cd-spelers) Eigenwijs is ook wijs... Of wil je zeggen dat je NIET eigenwijs bent... Ik heb nu de CD van Eva Casidy opstaan.. die we hebben gebruikt voor het vergelijk... Eigenlijk ongeschikte muziek... (die hadden we nog niet gehad).. Maar het klopt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 april 2007 Report Share Posted 4 april 2007 Tsja, zwaktebod en zo tekenend voor jouw insteek in deze, wel hard roepen dat e.e.a. niet deugt, maar als puntje bij paaltje komt en je werkelijk 't achterste van je tong moet laten zien geef je niet thuis. Als je nu een echte vent bent kom je ook gewoon af met je argumenten zonder je er met een zwak excuus vanaf te maken. Maar goed, volgens mij kan je e.e.a. helemaal niet concreet maken, dus probeer je je er op deze wijze makkelijk vanaf te maken.Met vriendelijke groet, Sander Sassen Sander, in plaats van zo los te branden over puntjes, paaltjes, achtersten van tongen en een echte vent, kun je uiteraard ook nalezen wat ik er eerder in het topic al over schreef. Want daar heb ik momenteel niks aan toe te voegen. Daar komt bij dat voortdurende herhaling mijns inziens niet maakt dat een boodschap beter of duidelijker overkomt. Herhaling moet echt je ding zijn bovendien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Hans, de opnamekwaliteit is een enorme variabele voor muziekliefhebbers. Maar je kan er niets aan doen; binnen de grenzen van het extreme is het de muziek die je wel of niet raakt. Op het moment dat je verschillen met CD x heel moeilijk kan horen en misschien (ik twijfel maar wieweet) met CD y beter, ja prima.. Dan zou je dus alleen hele goede opnamen moeten aanschaffen als je een dure CD speler hebt.. Anders klinkt tenslotte de 'helft' (ik vrees 3/4e) van je collectie 'bijna gelijk' op een goedkope speler. Ik had dat laatst nog; Anglagard, een Zweedse prog-achtige band. Epilog heet het album, HEEEEEEEEL erg mooi opgenomen maar helaas ben ik van de muziek niet echt weg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Dan zou je dus alleen hele goede opnamen moeten aanschaffen als je een dure CD speler hebt.. Anders klinkt tenslotte de 'helft' (ik vrees 3/4e) van je collectie 'bijna gelijk' op een goedkope speler. Wederom een uitgesproken oordeel over iets waar (bewust) de ervaring ontbreekt. Probeer het voor de verandering eens zelf uit, bij voorkeur in de eigen situatie, voordat er meer loze kreten en aannames worden losgelaten. Wie weet blijkt die prog-rocker toch nog een kraker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Dus een cd-speler die 0,3dB luider of zachter klinkt dan een andere kan daardoor ineens heel veel meer ruimtelijke informatie presenteren aan een luisteraar? En een cd-speler die 0,3dB luider of zachter klinkt dan een andere kan door dat verschil in geluidsdruk een veel natuurlijker timbre de ruimte in slingeren? Of, nog gekker, een cd-speler die 0,3dB harder gaat dan een andere kan de luisteraar natuurlijk makkelijk een significant verschil in dynamiek te horen geven. 0,3dB verschil levert bij rechtstreeks vergelijk inderdaad zekere verschillen op, maar niet het soort verschillen die hout snijden en die een muziekliefhebber doen besluiten om de ene speler boven de andere te verkiezen. Beste Thingman, Zou je aan willen geven wat het voordeel ervan is dat bij een 'ABX' het ene apparaat iets harder speelt dan het andere? Gerald Dat zou ik best willen, maar ik heb geen idee wat het voordeel is. Heb ik dan ergens gezegd dat het een voordeel zou zijn, Gerald? Je hebt het inderdaad niet gezegd dat dat een voordeel is. Je geeft echter wel aan dat 0,3 dB verschil maakt. Dat betekent dat het luisterpanel op basis van enkel die 0,3 dB verschil al kan horen welke speler er speelt. Volgens mij is dat een ongewenste be Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Thingman, Sander, in plaats van zo los te branden over puntjes, paaltjes, achtersten van tongen en een echte vent, kun je uiteraard ook nalezen wat ik er eerder in het topic al over schreef. Want daar heb ik momenteel niks aan toe te voegen. Daar komt bij dat voortdurende herhaling mijns inziens niet maakt dat een boodschap beter of duidelijker overkomt. Herhaling moet echt je ding zijn bovendien. En ik dacht nog wel een sparring partner gevonden te hebben, helaas ben je weer een klassiek voorbeeld van veel lucht en weinig woorden, dwz. een betweterige blaaskaak die met de staart tussen z'n benen 't hazepad kiest. Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Laat ik de vraag anders formuleren: waarom is het niet erg dat het ene apparaat iets harder speelt dan het andere? Omdat er behalve als gevolg van die sterkteverschillen een aantal andere verschillen al of niet manifest kunnen worden die niets met sterkteverschillen van doen hebben, maar die eventueel wel de doorslag geven bij de keuze voor de ene of de andere speler. Wat ik al eerder zei: de ruimtelijke kwaliteiten van een speler zijn niet afhankelijk van 0,3dB meer of minder geluidsdruk. De dynamische eigenschappen evenmin. Zo zijn er nog meer voorbeelden van onder bepaalde condities hoorbare verschillen die geheel losstaan van de uitgangsspanning. En ik dacht nog wel een sparring partner gevonden te hebben, helaas ben je weer een klassiek voorbeeld van veel lucht en weinig woorden, dwz. een betweterige blaaskaak die met de staart tussen z'n benen 't hazepad kiest. Ik ben blij dat pad te kiezen, Sander, omdat je eerlijk aangeeft wat je doel is: sparren. Daar moet je maar net zin in hebben en tijd voor hebben. En voor je scheldwoorden en echteventtactieken, ach, daarvoor vindt je wel weer een nieuwe partner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 [...]Wat ik al eerder zei: de ruimtelijke kwaliteiten van een speler zijn niet afhankelijk van 0,3dB meer of minder geluidsdruk. De dynamische eigenschappen evenmin. Zo zijn er nog meer voorbeelden van onder bepaalde condities hoorbare verschillen die geheel losstaan van de uitgangsspanning. [...] Dus is er niets op tegen om de uitgangslevels exact aan elkaar gelijk te maken. Ook volgens jou niet. En dan zijn we weer rond: om zoveel mogelijk uit te sluiten moeten de uitgangslevels exact aan elkaar gelijk zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Thingman, Ik ben blij dat pad te kiezen, Sander, omdat je eerlijk aangeeft wat je doel is: sparren. Een discussie is per definitie een vorm van verbale sparring, dus als je daarop doelt dan klopt dat idd. Ik begin me overigens werkelijk af te vragen wat je hier doet, je wilt geen bijdrage leveren en de essentie van wat een discussie nu precies is lijkt je ook al te ontgaan. Daarnaast heb je moeite met 't formuleren van je eigen argumentatie en toch zeg je de waarheid in pacht te hebben. Volgens mij heb je ze niet allemaal op een rijtje? Of ben je gewoon niet in staat e.e.a. helder te formuleren? Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.cok Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Goed bezig, heren. Prima vermaak. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 ... een sparring partner.... klassiek voorbeeld .... veel lucht .... weinig woorden .... een betweterige blaaskaak ..... staart tussen z'n benen .... 't hazepad kiest. Met vriendelijke groet, Sander Sassen En dat allemaal in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 En ik dacht nog wel een sparring partner gevonden te hebben, helaas ben je weer een klassiek voorbeeld van veel lucht en weinig woorden, dwz. een betweterige blaaskaak die met de staart tussen z'n benen 't hazepad kiest. Ik begin me overigens werkelijk af te vragen wat je hier doet, je wilt geen bijdrage leveren en de essentie van wat een discussie nu precies is lijkt je ook al te ontgaan. Daarnaast heb je moeite met 't formuleren van je eigen argumentatie en toch zeg je de waarheid in pacht te hebben. Volgens mij heb je ze niet allemaal op een rijtje? Of ben je gewoon niet in staat e.e.a. helder te formuleren? Er komt een moment dat men er genoeg van heeft en besluit het forum op te heffen, want het blijkt voor de deelnemers (bewust) onmogelijk om het Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 april 2007 Author Report Share Posted 5 april 2007 is er ondertussen al iemand die mij kan overtuigen dat er WEL verschillen zijn tussen cd-spelers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 is er ondertussen al iemand die mij kan overtuigen dat er WEL verschillen zijn tussen cd-spelers? Oh jazeker wel, ik denk velen. Of ze er zin in hebben om dat ook te doen,dat denk ik niet. Het is schier onmogelijk om iemand te overtuigen van iets, als deze zelf ergens anders overtuigd van is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Thingman, en toch zeg je de waarheid in pacht te hebben. Volgens mij heb je ze niet allemaal op een rijtje? Of ben je gewoon niet in staat e.e.a. helder te formuleren? Met vriendelijke groet, Sander Sassen Ik heb tot nu toe nergens kunnen lezen dat ie claimt de wijsheid in pacht te hebben. En die tweede opmerking... Komt nu de echte persoon in Sander naar boven? Bij belediging stopt de discussie Sander! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markje Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Het is schier onmogelijk om iemand te overtuigen van iets, als deze zelf ergens anders overtuigd van is. En om exact die reden zal iemand die beweerd verschillen te horen nooit toegeven of accpeteren dat ze er mogelijk niet zijn... Groeten Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 is er ondertussen al iemand die mij kan overtuigen dat er WEL verschillen zijn tussen cd-spelers? Jawel, maar dat is zinloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 is er ondertussen al iemand die mij kan overtuigen dat er WEL verschillen zijn tussen cd-spelers? Jawel, maar dat is zinloos. Want dat lukt alleen als je weet welke CD-speler er speelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 En om exact die reden zal iemand die beweerd verschillen te horen nooit toegeven of accpeteren dat ze er mogelijk niet zijn... Spelers kunnen om wat voor reden of door welke oorzaak dan ook (muzikaal) anders reageren in de een of andere situatie (set-up, ruimte etc.) maar dat is niet bij voorbaat altijd even snel even duidelijk. Of zelfs helemaal niet zo. Zelf in en voor de eigen situatie uitproberen dus. Zo beter? Of is het trekken van absolute conclusies namens een ander een doel op zich? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Thingman, Ik ben blij dat pad te kiezen, Sander, omdat je eerlijk aangeeft wat je doel is: sparren. Een discussie is per definitie een vorm van verbale sparring, dus als je daarop doelt dan klopt dat idd. Ik begin me overigens werkelijk af te vragen wat je hier doet, je wilt geen bijdrage leveren en de essentie van wat een discussie nu precies is lijkt je ook al te ontgaan. Daarnaast heb je moeite met 't formuleren van je eigen argumentatie en toch zeg je de waarheid in pacht te hebben. Volgens mij heb je ze niet allemaal op een rijtje? Of ben je gewoon niet in staat e.e.a. helder te formuleren? Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.cok Beste Sander, Nou nou, wat een woorden. Ik heb jou eens ontmoet op de zelfbouwdag in Zutphen en een lezing van je bijgewoond op die dag. Ik vond je toen een hele aardige man met veel kennis van zaken en die mij erg vriendelijk over kwam en met veel geduld dingen uitlegde aan de bezoekers. Hierin je postings in dit topic lees ik een soms andere Sander en dat strookt niet met mijn bevinding. Ik begrijp dan ook niet zo goed van je wat je ermee wilt bereiken eigenlijk. Het lijkt een beetje op een kruistocht van je om de forumleden eens en voor altijd te leren hoe je wel iets moet doen en het komt verop neer dat DAT dan ook DE waarheid is. Al zou het DE waarheid zijn, dan zou het ook kunnen dat andere forumleden een andere waarheid hebben en hun vasthouden aan die waarheid,netzo als jij vasthoud aan DE waarheid. Kijk mij interreseert het eigenlijk niet zoveel of er nou wel of niet verschillen zijn en dat je die met blindtesten moet gaan doen met of zonder hulp van gelijktrekkers in uitgangsverschillen enz en ook nog eens volgens een bepaalde en enige juiste methode. En wie zegt mij dat dan ook de enige en juiste methode is? Dat kan over een aantal jaren helemaal anders zijn en ook weer niet. Snap je? Er is geen enkele waarheid die de juiste en enige waarheid is. Alle waarheden zijn waarheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Het is schier onmogelijk om iemand te overtuigen van iets, als deze zelf ergens anders overtuigd van is. En om exact die reden zal iemand die beweerd verschillen te horen nooit toegeven of accpeteren dat ze er mogelijk niet zijn... Groeten Mark En andersom weer ook. Het woord overtuigen is hierin eigenlijk al niet goed. Het gaat dan nog steeds over "Ego" en "gelijk hebben en krijgen". Daarom kan je iemand niet overtuigen als de ander overtuigd is van een andere overtuiging. En niemand hoeft iemand te overtuigen. Dat is dus al een verkeerde insteek voor een discussie,snap je. Er is geen ruimte meer dan tussen de discusserende mensen onderling en ook geen openheid om naar elkaar te luisteren en daar nog iets mee te doen voor jezelf en naar de ander toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Audiofreak, Het gaat hier helemaal niet om wat 'de waarheid' is, maar simpelweg om 't feit dat Thingman er op allerlei manieren onderuit probeert te komen om tekst en uitleg te geven bij zijn opmerkingen. Datgene wat een discussie verder helpt is de inbreng van nieuwe discussiepunten door degenen die bij deze discussie betrokken zijn. Enige posts geleden heb ik dan ook de uitnodiging doen uitgaan aan eenieder om argumenten in te brengen TEGEN mijn methodiek. Op het moment dat iemand zoals Thingman dan roept 'wat jij voorstelt werkt niet' en vervolgens ook na lang aandringen verzuimt e.e.a. met argumenten te onderbouwen vertelt je meer over hem dan over mij, daarmee is hij namelijk per definitie een blaaskaak en een forumtrol. En ja, ik ben inderdaad iemand die graag een ander met raad en daad terzijde staat, maar op 't moment dat iemand zich er zo gemakkelijk vanaf maakt en dus duidelijk de weg van de minste weerstand kiest wordt ik wat minder vriendelijk. Dit soort personen frustereren namelijk een gezonde discussie en mogen wat mijn betreft van deelname aan deze thread uitgesloten worden. Het motto hier is, netzoals bij ieder discussie die op de spits wordt gedreven: put up or shut up, of om een andere zinsnede te gebruiken: show us the money! Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Ik heb jou eens ontmoet op de zelfbouwdag in Zutphen en een lezing van je bijgewoond op die dag. Ik vond je toen een hele aardige man met veel kennis van zaken en die mij erg vriendelijk over kwam en met veel geduld dingen uitlegde aan de bezoekers. Hierin je postings in dit topic lees ik een soms andere Sander en dat strookt niet met mijn bevinding. Er kan een groot verschil zitten tussen hoe mensen op internet overkomen, en in het echt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts