thingman Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Ik begin me overigens werkelijk af te vragen wat je hier doet, je wilt geen bijdrage leveren en de essentie van wat een discussie nu precies is lijkt je ook al te ontgaan. Daarnaast heb je moeite met 't formuleren van je eigen argumentatie en toch zeg je de waarheid in pacht te hebben. Volgens mij heb je ze niet allemaal op een rijtje? Of ben je gewoon niet in staat e.e.a. helder te formuleren? Ik wist niet dat een bepaalde minimumintelligentie benodigd was om hier iets te mogen zeggen over wat ik ergens van vind. Waarschijnlijk heb ik ze zeker niet allemaal op een rijtje, Sander, maar wie heeft dat dan wel? Misschien is helder formuleren voor mij niet weggelegd. Geeft op zich niet, want het leven omvat denk ik nog veel meer dan helder formuleren om de sparringlust van een argumenteerder pur sang te bevredigen. Kan me trouwens niet herinneren ergens beweerd te hebben de waarheid in pacht te hebben. 'k Heb hooguit gezegd wat ik vond. Je vindt wel 'n ander om te sparren (lees: ruzie zoeken); ik heb nu wel gezien wat je te bieden hebt, waarvoor bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Thingman, Ik kan wat jou betreft heel kort zijn: Het motto hier is, netzoals bij ieder discussie die op de spits wordt gedreven: put up or shut up, of om een andere zinsnede te gebruiken: show us the money! Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 [...]Datgene wat een discussie verder helpt is de inbreng van nieuwe discussiepunten door degenen die bij deze discussie betrokken zijn. Enige posts geleden heb ik dan ook de uitnodiging doen uitgaan aan eenieder om argumenten in te brengen TEGEN mijn methodiek. [...] Ik denk dat er nog te veel bittere zwaveldampen rondhangen om een volwassen discussie te voeren. Ik heb het gister geprobeerd en dat lukte niet. Vandaag kennelijk nog steeds niet. Misschien morgen. Met een volwassen discussie bedoel ik dat er op een verstandelijk niveau wordt gepraat, zonder allerlei vooroordelen of beschuldigingen of wat dan ook. Wat er feitelijk is gebeurd (dd 10 maart) is eigenlijk niet zo veel. Dat had al binnen 5 pagina's hooguit kortgesloten kunnen worden. Dan hadden we verder gekund. Nu blijven we maar hangen en ik begrijp eerlijkwaar niet waarom er mensen zijn die deze situatie prefereren. Er wordt zoveel verteld en zo weinig gezegd. @Sander, Je vraagt om argumenten TEGEN je methodiek. Dat is een vreemd iets, want je weet dat dat een wetenschappelijk verantwoorde methodiek is. Zij is logisch opgebouwd en binnen de grenzen van haar geldigheid is daar geen speld tussen te krijgen. Je vraagt om iets waarvan je allang weet wat het gaat zijn. Ik verwacht niet dat mensen er in zullen trappen. Waar ik mij meer om verbaas is de onwelwillendheid om lering te trekken uit hetgeen is gebeurd. Iets waar ik verder ook geen vat op heb (heb ik het idee, want ik zie steeds dezelfde cirkeltjes voor me draaien). Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Beste Sander, Maar waar ik op doelde met 'de waarheid' is dat je in die voorgaande posting je het zo hebt neergezet dat het net lijkt alsof dat 'de waarheid' is en wellicht is dat ook zo,maar ik denk dat het ook een beetje betweterig overkomt naar anderen en dan afhaken en niet meer een invulling cq aanvulling willen geven, vanwege dat men het zo wordt opgevat.Het is posting nr 500 op blz 34 waar ik hier op doel. Natuurlijk heb je mensen die hun kop in het zand steken en dat is helemaal niet erg en het is ook niet erg om dat zo te laten of te willen veranderen, maar als de ander die zijn kop in het zand steekt dat nou eenmaal doet of graag doet, laat die mensen in hun waarde en zet je daar niet tegen af en scheer ze ook niet alle onder 1 kam. In die posting doe je dat m.i. wel een beetje en kan ik mij voorstellen dat men er dan niet verder op reageert. Als je posting nr 542 dan komt en waar ik op heb gereageerd dan kan dan echt heel raar overkomen bij de lezer. Ikzelf heb je posting wel 6x gelezen voordat ik reageerde en de innerlijke verontwaardiging wat weg was gezakt. Het ging mij dus niet zozeer om wat Thingman zegt, hoewel die het wel al had aangegeven zijn argumenten in dit topic en de anderen topics, maar dus eerder over hoe jij daar iets over zei en de toon ervan. Dat je niet vriendelijk kan en/of wilt zijn is je goed recht,maar vaak helpt het niet en gooit het eigenlijk meer olie op het vuur en zo hebben we weer dan een andere discussie die niets te maken heeft met het eigenlijke onderwerp en er weer sprake is van topicvervuiling en het leesbaar houden van een topic. Off-topic : Maar ik begrijp je wel en waarom je die beweegredenen hebt. Herkennen doe ik het ook. In mijn oude vakgebied liep ik daar dagelijks tegenaan als (drugs)voorlichter en hoewel ik wist dat ik gelijk had en ik een ieder in het begin wilde overtuigen ervan, merkte ik algauw dat het bijna zinloos was om een ieder afzonderlijk te overtuigen. Later kon ik al heel blij zijn als er 1 persoon er niet aan begon. Al die anderen liet ik in hun waarde met hun waarheid. Jaren later kwam ik nog weleens iemand tegen waar ik voorlichting aan had gegeven en die had geklooit met de geestverruimende middelen en naar de filistijnen was gegaan erdoor en mij erkende dat ik het toch wel bij het juiste eind had gehad. Mooi zou je denken als je zo'n erkenning krijgt,maar niet voor mij. Ik was blij dat hij het toch nog heeft ingezien,ook al was dat pas jaren later. Maar ik ben ook mensen tegen gekomen die het nooit zo zullen zien als ik hun voorspiegelde. Is dat erg? Nee, want een ieder heeft zijn eigen zoektocht en bij die zoektocht hoort een andere waarheid. En zo is dat ook met ons als hobbyisten. Of je nou luisteraar of audiofiel of techneut bent, een ieder heeft zijn eigen waarheid en bevinding en zoektocht. Maar daarmee is nog niet iemand een blaaskalk of een forumtrol of welk (scheld) woord of geliefd koosnaampje daaraan geeft. Je zou dat ook anders kunnen brengen en het meer als een uitnodiging schrijven naar degene waarvan je een aanvulling wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Waar ik mij meer om verbaas is de onwelwillendheid om lering te trekken uit hetgeen is gebeurd. Iets waar ik verder ook geen vat op heb (heb ik het idee, want ik zie steeds dezelfde cirkeltjes voor me draaien). Groet, Jacco Jacco, Dat je dat idee hebt is niet zo vreemd, want ik denk dat er velen met jou zijn, die dat ook vinden. Maar of dat onwelwillendheid is, dat zou ik niet zo durven te zeggen. Ook dat kan je weer verschillend uitleggen of opvatten naar jezelf. Ik denk eerder dat er vele mensen zijn die het beu zijn dat over-en-weer gedoe naar elkaar toe en het niet in elkaars waarde laten van elkaar. En het dan wel gehad hebben met het forum. En zich weer lekker bezig houden met waar het allemaal omgaat en draait, namelijk muziek luisteren. Ik denk dus ook dat deze discussies zinloos zijn die hier worden gevoerd onderling tussen de leden en dat een ieder zijn eigen opvattingen heeft en die hier in welke discussie over verschillen dan ook worden rondgestrooid en waaruit we weer elkaar gaan bevechten en het cirkeltje rond is. Dus het is niet een idee, nee het is wat wij doen met elkaar. Misschien is het beter om dit topic te laten voor wat het is en alles in de ijkast te zetten en over een halfjaar of zo een nieuwe poging wagen. Nu heb ik alleen maar meer het idee dat men elkander beveacht in plaats van bijdraagt. Wat mij betreft mag dit topic dan ook op slot en alle andere topics ook in de toekomst als we weer in cirkeltjes ronddraaien met zijn allen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Waar ik mij meer om verbaas is de onwelwillendheid om lering te trekken uit hetgeen is gebeurd. Iets waar ik verder ook geen vat op heb (heb ik het idee, want ik zie steeds dezelfde cirkeltjes voor me draaien). Groet, Jacco Jacco, Dat je dat idee hebt is niet zo vreemd, want ik denk dat er velen met jou zijn, die dat ook vinden. Maar of dat onwelwillendheid is, dat zou ik niet zo durven te zeggen. Nou ja, ik ga er van uit dat hier volwassen mensen posten die in staat zijn bewuste keuzes te maken. Het niet trekken van conclusies op basis van hetgeen gebeurd is, is dus voor mij een bewuste keuze. Een kwestie van niet willen. Er zal ook een groep zijn die zich terugtrekt en dat is natuurlijk ook een bewuste keuze, maar ik heb het dus over de mensen die wel posten. Het zou een bewuste keuze van mij kunnen zijn om te tolereren dat er mensen zijn die bewust geen conclusie willen trekken. Ik denk dat er voor mij weinig anders op zit, maar dan weet je in ieder geval hoe ik er in sta. En hoe ik er over nagedacht heb. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Audiofreak, Het is mij intussen duidelijk wat het probleem is. Men zegt dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Toch weten we, zeker in de wetenschap en de techniek, dat als er twee mensen duidelijk verschillende meningen hebben, minstens Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Audiofreak, Het is mij intussen duidelijk wat het probleem is. Men zegt dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Toch weten we, zeker in de wetenschap en de techniek, dat als er twee mensen duidelijk verschillende meningen hebben, minstens Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Waar ik mij meer om verbaas is de onwelwillendheid om lering te trekken uit hetgeen is gebeurd. Iets waar ik verder ook geen vat op heb (heb ik het idee, want ik zie steeds dezelfde cirkeltjes voor me draaien). Groet, Jacco Jacco, Dat je dat idee hebt is niet zo vreemd, want ik denk dat er velen met jou zijn, die dat ook vinden. Maar of dat onwelwillendheid is, dat zou ik niet zo durven te zeggen. Nou ja, ik ga er van uit dat hier volwassen mensen posten die in staat zijn bewuste keuzes te maken. Het niet trekken van conclusies op basis van hetgeen gebeurd is, is dus voor mij een bewuste keuze. Een kwestie van niet willen. Er zal ook een groep zijn die zich terugtrekt en dat is natuurlijk ook een bewuste keuze, maar ik heb het dus over de mensen die wel posten. Het zou een bewuste keuze van mij kunnen zijn om te tolereren dat er mensen zijn die bewust geen conclusie willen trekken. Ik denk dat er voor mij weinig anders op zit, maar dan weet je in ieder geval hoe ik er in sta. En hoe ik er over nagedacht heb. Groet, Jacco Het niet trekken van conclusies heeft m.i. te maken met het oneens zijn met elkaar. Je kan pas conclusies trekken als je op een zelfde lijn zit met elkaar en met dat laatste zitten we niet. Ook zou je kunnen zeggen dat er (nog) geen conclusie te trekken zijn,behalve de conclusie dat we het niet eens zijn met elkaar en er meerdere conclusies te trekken zijn. Hoewel er ook wel conclusies zijn getrokken in de zin van dat er een nieuwe sessie moet plaatsvinden en waar de luisterpassages groter moeten zijn tussen de cd spelers en met bekende muziekstukken voor iedere deelnemer en het liefst op een bekende (eigen) set en dito omgeving. Die conclusies heb ik wel ertussen gelezen in de topics die hierover gaan en zijn gegaan de laatste weken. Dat je erover nagedacht hebt en hoe je erin staat is voor mij duidelijk en vind ik prima. Heb ik geen moeite mee of zo. ik kan het zelfs wel waarderen al je "input" en hoe je ermee bezig bent en houdt. Het zegt mij iets over je betrokkenheid en je honger naar verklaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 april 2007 Author Report Share Posted 5 april 2007 kappen mensen met het discusseren over het bediscusseren van de discussie het ging over cd-spelers, en over mensen die beweren dat er verschillen hoorbaar zijn, en over mensen die beweren dat er geen verschillen hoorbaar zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Het niet trekken van conclusies op basis van hetgeen gebeurd is, is dus voor mij een bewuste keuze. Een kwestie van niet willen. Wat is de conclusie die getrokken moet worden en wat moet daar hear het gevolg van zijn. Maak het eens duidelijk om te voorkomen dat je dit 'verzoek' eindeloos moet blijven herhalen. Er zal ook een groep zijn die zich terugtrekt en dat is natuurlijk ook een bewuste keuze .... Dat is niet natuurlijk, maar een gevolg van een perverse situatie (aanvreters kunnen ongestoord hun gang gaan). Met een navenant pervers gevolg (de tent loopt per saldo leeg) Het zou een bewuste keuze van mij kunnen zijn om te tolereren dat er mensen zijn die bewust geen conclusie willen trekken. Ik denk dat er voor mij weinig anders op zit, maar dan weet je in ieder geval hoe ik er in sta. En hoe ik er over nagedacht heb. Als arrogantie tekort schiet is er altijd nog een upgrade mogelijk naar tirannie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Audiofreak, Op het moment dat iemand zoals Thingman dan roept 'wat jij voorstelt werkt niet' en vervolgens ook na lang aandringen verzuimt e.e.a. met argumenten te onderbouwen vertelt je meer over hem dan over mij, daarmee is hij namelijk per definitie een blaaskaak en een forumtrol. Nou Sander... je vertelt hier nu ook heel wat over jezelf. Iemand, om wat voor reden dan ook een blaaskaak een een forumtrol noemen is een grove belediging. Hiermee degradeer jij jezelf tot datgene waar je de ander voor uitmaakt. En ja, ik ben inderdaad iemand die graag een ander met raad en daad terzijde staat, maar op 't moment dat iemand zich er zo gemakkelijk vanaf maakt en dus duidelijk de weg van de minste weerstand kiest wordt ik wat minder vriendelijk. Ik kwalificeer dit als regelrecht ongewenst en onbeschoft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 (...) Er is geen enkele waarheid die de juiste en enige waarheid is. Alle waarheden zijn waarheid. 1. Ik verzet mij tegen waarheden die niet functioneel zijn, m.a.w. waar je niks aan hebt. 2. Het is een moderne misvatting dat waarheden kunnen bestaan die elkaar uitsluiten. 3. Er is maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Thingman, Je kunt op de testbank toch ook niet besluiten of een auto bij je past of niet? Een testbank is leuk, maar vervangt nooit de proefrit. Je komt niks te weten over heel wat aspecten van het rijgedrag van die auto, als je nooit met het ding van de testbank afkomt en gewoon echt ermee gaat rijden. Ik word echt doodmoe van dit soort reacties, begrijpen jullie 't niet, of moet ik 't nogmaals in Jip en Janneke taal uit gaan leggen? Dit soort analogie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 bravo , bravo heel stoer hoor. echt petje af voor jou. man man ga toch iets solderen ofzo. De meest dappere dingen worden altijd achter het toetsenbord bedacht. Nee hoor, de meest stompzinnige dingen worden achter 't toetsenbord bedacht, men moest eens vaker in praktijk de vergelijking maken die ik nu al meermalen voorstel ipv. hier proberen met niet steekhoudende argumentatie of 't half lezen van posts (een duidelijk geval van selectief lezen, alleen dat wat in iemand z'n eigen straatje past) z'n gelijk te halen. Even resum Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Nou mooi dat we het WEER eens zijn. ik heb al eerder gezegd dat ik het inhoudelijk met je eens ben maar dat ik de wijze waarop je bijv een vriendelijk persoon als Thingman nogal brutaal neer tracht te sabelen. Ik denk dat je veel kennis hebt en deel die met mensen die het willen weten en laat het voor anderen hun zaak zijn of ze het met je eens zijn of niet. Zonde van je tijd lijkt me als je proeft dat iemand het niet met je eens gaat worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Even resum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Even resum Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Is dat zo, Sander? Zijn wij het oneens? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Is dat zo, Sander? Zijn wij het oneens? Intrigerende vraag. Zit veel in. Erg veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 De nieuwste vergelijkingstopic verloopt op dit moment bijzonder duidelijk. Begrijp daarmee de vergelijkingsbehoefte weer. Proficiat heren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Jacco, Wij 't oneens? Misschien over welke saus we graag op onze shoarma willen, of welke kleur Engelse drop de lekkerste is? Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Jacco, Wij 't oneens? Misschien over welke saus we graag op onze shoarma willen, of welke kleur Engelse drop de lekkerste is? Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Dacht ik ook. Doe mij maar pittige knoflooksaus. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Jacco, Doe mij maar pittige knoflooksaus. Verdorie, zijn we 't weer eens Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markje Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Het is schier onmogelijk om iemand te overtuigen van iets, als deze zelf ergens anders overtuigd van is. En om exact die reden zal iemand die beweerd verschillen te horen nooit toegeven of accpeteren dat ze er mogelijk niet zijn... Groeten Mark En andersom weer ook. Het woord overtuigen is hierin eigenlijk al niet goed. Het gaat dan nog steeds over "Ego" en "gelijk hebben en krijgen". Daarom kan je iemand niet overtuigen als de ander overtuigd is van een andere overtuiging. En niemand hoeft iemand te overtuigen. Dat is dus al een verkeerde insteek voor een discussie,snap je. Er is geen ruimte meer dan tussen de discusserende mensen onderling en ook geen openheid om naar elkaar te luisteren en daar nog iets mee te doen voor jezelf en naar de ander toe. Andersom net zo goed, het probleem is gewoon dat niemand op zijn bek wil gaan. En de gemoederen lopen hoog op hier en dan geeft helemaal niemand meer een duimbreed toe. Als ik iets heb geleerd in het laatste jaar en dat mensen elkaar wat meer in hun waarde zouden moeten laten ipv elkaar zo afvallen als er verschil van mening is. Groeten Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts