Guest tubejack Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 is er ondertussen al iemand die mij kan overtuigen dat er WEL verschillen zijn tussen cd-spelers? Nee Erik, met woorden is dat lastig.... Als jij overtuigd bent dat er geen verschil is, prima toch. Ieder zijn gelijk. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Ik meen begrepen te hebben dat voorgaande gehoormatige vergelijkingen van CD-spelers geen duidelijke en herkenbare verschillen in klank aan het licht brachten. 't Ging ongeveer net zo als bij kabelvergelijkingen: er waren eerst voorkeuren, maar na verloop van tijd raakte men in verwarring ("o, ik dacht dat die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Beetje schijten, want je zit er toch Ahhh iemand die oplet! Weet je wat ik me afvraag. Wie of wat is er nu beter/wijzer of gelukkiger van geworden? Ik zal het zeggen: .... niemand en niets Ga wat nuttigs doen. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 [...] Geeft men bij gehoormatige vergelijking niet dikwijls de voorkeur aan de minder neutrale, de minder realistische? Kiest men dan niet dikwijls voor de iets aangedikte, verhevigde, lichtelijk overdreven klank? Voor een zweempje vervorming, dus? Organiseer maar een ABX test om dit te onderzoeken. Ik ben benieuwd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 snurk .... ik zit allang weer te genieten van mijn gemodificeerde CD-speler en gerepareerde eindversterker. ik snap niet jullie deze polemiek zo lang volhouden. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 snurk .... ik zit allang weer te genieten van mijn gemodificeerde CD-speler en gerepareerde eindversterker. Top, net als jij zit ook al weer een paar weken te genieten van mijn gemodificeerde CD-speler en gerepareerde versterker ik snap niet jullie deze polemiek zo lang volhouden. Als ik goed heb, op een ander forum 76 pagina's voordat de moderator ingreep dus het kan nog even duren... Ach genieten en ergeren zijn 2 tegenpolen, dus van mij mag het nog even duren. Volgens mij zijn de fanatiekste hier of vrijgezel, nat achter hun oren, of hebben thuis niks te vertellen. En ach en mens moet toch ergens kunnen zeuren en zich aan kunnen ergeren.... Vooral doorgaan! Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 april 2007 Author Report Share Posted 7 april 2007 het duurt natuurlijk even voordat je heel audiofiel nederland hebt overtuigd dat er geen verschillen zijn tussen cd-spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 het duurt natuurlijk even voordat je heel audiofiel nederland hebt overtuigd dat er geen verschillen zijn tussen cd-spelers. Daarom heb ik zo'n hekel aan vinyl. Het lijkt wel een f.cking plaat die al jaren vastzit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Tuurlijk is er geen verschil! 't is toch allemaal 240V 50Hz? RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Tuurlijk is er geen verschil!'t is toch allemaal 240V 50Hz? RastaPhil Wat heeft dat met de klank van een apparaat te maken? Of hoor jij die 50Hz constant door je muziek heen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 het duurt natuurlijk even voordat je heel audiofiel nederland hebt overtuigd dat er geen verschillen zijn tussen cd-spelers. Zelf zijn mijn doelstellingen iets minder hoog.... n.l.: 100 mensen laten ervaren hoe goed FM kan klinken. Ik ben nu zo'n 4...5 jaar bezig en heb een man/vrouw of 50 overtuigd. Jij legt de lat, wel erg hoog .... "heel audiofiel Nederland" Goh Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 het duurt natuurlijk even voordat je heel audiofiel nederland hebt overtuigd dat er geen verschillen zijn tussen cd-spelers. We moeten blijkbaar emigreren om Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 het duurt natuurlijk even voordat je heel audiofiel nederland hebt overtuigd dat er geen verschillen zijn tussen cd-spelers. Volgens mij heeft dit persoon een gehoor PROBLEEM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 het duurt natuurlijk even voordat je heel audiofiel nederland hebt overtuigd dat er geen verschillen zijn tussen cd-spelers. Volgens mij heeft dit persoon een gehoor PROBLEEM Ja, of iemand anders heeft een gehoor probleem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Nee, Hij heeft een hoorproBREEM. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Of hij heeft probreemOREN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Nee, serieus, ik denk dat Erik wel een punt heeft, vanaf zo'n 300 ...350 euro is het mogelijk om een fatsoenlijke CD-speler te maken, B.v. een HD-970, waarbij het verschil tussen duurdere moeilijk te horen te is. Dat er helemaal geen verschil is, vind ik pure onzin... Helemaal als je wist hoeveel moeite het heeft gekost, om een CD-speler fatsoenlijk te laten klinken En dat is toch met met zoveel dingen....voor 200euro koop je een fijn klinkend element voor je platenspeler en een van 2000euro klinkt echt niet 10x beter, toch zijn er zeker verschillen. Voor versterkers geldt m.i. exact hetzelfde .... Het is gewoon wat iets met je doet en wat je er voor over hebt. Fijne paasdagen, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 [...]Helemaal als je wist hoeveel moeite het heeft gekost, om een CD-speler fatsoenlijk te laten klinken [...] Toevallig weet ik dat een beetje. Ook weet ik hoeveel er van die dingen bij benadering zijn verkocht. Een DAC die transparant klinkt hoeft niet veel meer dan 5 a 10 euro te kosten. Dankzij die grote aantallen dan Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Jacco , breng zelf iets op de markt , met een goede prijskwaliteitsverhouding, is wel vraag naar denk ik. Groetjes hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
gloeilamp Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Jacco , breng zelf iets op de markt , met een goede prijskwaliteitsverhouding, is wel vraag naar denk ik. Groetjes hj Als je alleen de prijs van de chip noemt zou het wel eens kunnen kloppen. Zo weet ik ook dat de ucd versterkerchip van Philips ook zo'n 8 euro kost en dat zijn de beste ucd's die je kan kopen. Hypex is dus te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Je bedoelt die hypex subwooferversterkers, als die, die jij noemt ook voldoen voor een subw. versterking, moet je me een adresje geven of info, is het digitale of analoge versterking? Ik bedoel uiteraard niet alleen de chip, maar een complete versterkermodule Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Een DAC die transparant klinkt hoeft niet veel meer dan 5 a 10 euro te kosten. Dankzij die grote aantallen dan Groet, Jacco Hetzelfde geldt ook voor opampjes en klokken, jammer dat de specificaties van een dergelijk component niets zegt over het gedrag van de complete speler, door variaties in de uitwerking van het geheel, voeding, gebruikte componenten, ontstaan verschillen die feitelijk niets uitstaande hebben met het IC dat het hart van de schakeling vormt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Toevallig weet ik dat een beetje. Ook weet ik hoeveel er van die dingen bij benadering zijn verkocht. Een DAC die transparant klinkt hoeft niet veel meer dan 5 a 10 euro te kosten. Dankzij die grote aantallen dan Groet, Jacco En laat die DAC's die in al mijn spelers zaten, nu net niet, het probleem zijn.... Meer, wat daar achter komt...... Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Toevallig weet ik dat een beetje. Ook weet ik hoeveel er van die dingen bij benadering zijn verkocht. Een DAC die transparant klinkt hoeft niet veel meer dan 5 a 10 euro te kosten. Dankzij die grote aantallen dan Groet, Jacco En laat die DAC's die in al mijn spelers zaten, nu net niet, het probleem zijn.... Meer, wat daar achter komt...... Met vriendelijke groet, Jack Maar daar wordt steeds aan voorbijgegaan lijkt het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Toevallig weet ik dat een beetje. Ook weet ik hoeveel er van die dingen bij benadering zijn verkocht. Een DAC die transparant klinkt hoeft niet veel meer dan 5 a 10 euro te kosten. Dankzij die grote aantallen dan Groet, Jacco En laat die DAC's die in al mijn spelers zaten, nu net niet, het probleem zijn.... Meer, wat daar achter komt...... Met vriendelijke groet, Jack Mijn beste, Wat daar achter komt, is in nog grotere aantallen ter productie. Gevolg: een nog lagere prijs per vierkante meter gebakken strandzand. Het kost relatief heel weinig om iets te maken dat goed genoeg is voor den mensch als luisteraar. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts