spido Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Je kunt gelukkig zijn omdat je dure CD-speler niet slechter klinkt dan een goedkope. Je kunt ook gelukkig zijn omdat je goedkope CD-speler niet slechter klinkt dan een dure. Maar je kunt ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Gloeilamp, Inderdaad Sander leest niet goed. Al die forums ook. En negatieve berichten die negeer je gewoon, die bestaan gewoonweg niet.... Nee, lezen doen we ze niet. Dat is alleen maar lastig. Maar afgezien van negatieve berichten, weet je nou echt niet wat de zwakke kant is van je laatste eindversterker? En niet om het een of ander, het is beslist geen schande om toe te geven dat er een negatieve kant aan het ontwerp is, als in elk ontwerp. PUT UP or SHUT UP! Waar zijn die negatieve berichten dan? Als je ze niet kunt posten hier ben je niets meer dan een virtuele roddeltante die zaken uit haar duim zuigt. Het geeft overigens wel aan op wat voor manier jij een discussie voert, jij probeert iemand in een kwaad daglicht te stellen, kinderachtig hoor, je hoort op de bal te spelen niet op de man. Foei! Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Het geeft overigens wel aan op wat voor manier jij een discussie voert, jij probeert iemand in een kwaad daglicht te stellen, kinderachtig hoor, je hoort op de bal te spelen niet op de man. Foei! Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Misschien doet een goed voorbeeld goed volgen, jij lijkt me ook behoorlijk selectief te quoten en dan vooral aanvallen op de persoon te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Jitze, Misschien doet een goed voorbeeld goed volgen, jij lijkt me ook behoorlijk selectief te quoten en dan vooral aanvallen op de persoon te doen Tsja, weer zo'n niet onderbouwde reactie. Het 'lijkt' erop alsof ik behoorlijk selectief aan 't quoten ben? Waar dan? Ik quote zowieso niet zonder bronvermelding. Aanvallen op de persoon doe ik alleen als de persoon in kwestie nogal ongefundeerd uit de hoek komt. Zoals opmerkingen waaruit duidelijk blijkt dat men zelfs de basisprincipes van de elektronica niet onder de knie heeft, maar wel uitspraken doet erover. Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Jitze, Misschien doet een goed voorbeeld goed volgen, jij lijkt me ook behoorlijk selectief te quoten en dan vooral aanvallen op de persoon te doen Tsja, weer zo'n niet onderbouwde reactie. Het 'lijkt' erop alsof ik behoorlijk selectief aan 't quoten ben? Waar dan? Ik quote zowieso niet zonder bronvermelding. Aanvallen op de persoon doe ik alleen als de persoon in kwestie nogal ongefundeerd uit de hoek komt. Zoals opmerkingen waaruit duidelijk blijkt dat men zelfs de basisprincipes van de elektronica niet onder de knie heeft, maar wel uitspraken doet erover. Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Mij hebben ze ooit verteld dat het op dit forum op prijs gesteld wordt wanneer je persoonlijke aanvallen doet. In ieder geval is het gemeengoed, dus niet alleen Sander. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Wat ik in iedergeval wel weet is dat de "techneut" het zelden kon demonstreren dat die gelijk had.... Is dat zo? Nou, dat is met deze thread anders even mooi rechtgezet Nee nee, tot nu toe is er alleen door de zogenaamde techneuten rijkelijk gestrooid met theoretische kreten. Hoewel er een heel redelijk voorstel is gedaan, middels het ter beschikken stellen van een eigen cd speler, om al die beweringen om te zetten in praktische daden en daarmee het theoretische gelijk in de praktijk te bewijzen, heeft tot nu toe niemand van de techneuten deze handschoen durven oppakken. En als de techneuten dan werkelijk zo overtuigd zijn van hun gelijk, kunnen ze zich nu voor altijd onsterfelijk maken door hun woorden om te zetten in daden. Maar ik ben bang dat niemand dat aandurft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 In dit topic zijn 2 interessante zaken niet opgepakt: het samenstellen (of selecteren) van een referentie-cdspeler en de vraag welke apparatuur de gemiddelde a-audiofiele technicus z Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Huub, Ik wil best zoiets organiseren, en heb ook de apparatuur, of kan de apparatuur bouwen die hiervoor nodig is. D'r is alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Je begrijpt het niet, Huub. Je draait de boel om, waarom weet ik niet. Ik zie daar geen aanleiding voor. Het samenstellen of selecteren van een referentiespeler is overbodig: ze voldoen in principe allemaal. Of er moet een sausje MyFi overheen gegoten zijn, dan voldoen ze als referentie niet meer. De bedoeling is om met zekerheid aan te tonen dat er wel een verschil bestaat. Welke speler er juist niet de referentie is. Welke speler besmet is met MyFi. Snappie? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 ... D'r is alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 ... D'r is alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 [...]Het besparen van 2700 euro is het enige wat mij drijft. Ik geloof er geen bal van! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Huub, In de eerste plaats m'n waardering voor 't feit dat jij tenminste normaal blijft reageren. Maar om even je vraag van wat repliek te voorzien, voor 300-euro een absolute referentie-CD-speler lijkt mij een utopie, zeker omdat men in dit prijssegment gewoon marge wil maken. Uiteraard is 't wel heel goed mogelijk om een dergelijke CD-speler met wat ingrepen naar een veel hoger nivo te tillen. Laat ik de vraag eens omkeren, waar zitten volgens jou de verschillen tussen een CD-speler van 300-euro en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Nou, hop naar de winkel en een Harman Kardon HD970 halen dan De H/K HD970 heb ik al een paar maanden thuis gehad als vervanging van een kapotte cd-speler. Ik wilde Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Dat is heel nobel van je. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Huub, In de eerste plaats m'n waardering voor 't feit dat jij tenminste normaal blijft reageren. Maar om even je vraag van wat repliek te voorzien, voor 300-euro een absolute referentie-CD-speler lijkt mij een utopie, zeker omdat men in dit prijssegment gewoon marge wil maken. Uiteraard is 't wel heel goed mogelijk om een dergelijke CD-speler met wat ingrepen naar een veel hoger nivo te tillen. Laat ik de vraag eens omkeren, waar zitten volgens jou de verschillen tussen een CD-speler van 300-euro en Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Huub, Tsja Sander, ik moet even omschakelen. Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Je hebt mij nooit horen zeggen dat er geen verschillen zijn, wel dat deze verschillen erg klein zijn en er dus zorgvuldig vergeleken dient te worden, de methodiek daarvoor heb ik al een aantal maal aangereikt. Ook met modificaties valt er wat te winnen, mits deze zinnig zijn en goed uitgevoerd, ook hier dient men 't kaf van 't koren te scheiden en is kwakzalverij alom vertegenwoordigd. Dat was ik al volledig met je eens, wij hoeven daar geen discussie over te hebben. Laat ik de vraag eens omkeren, waar zitten volgens jou de verschillen tussen een CD-speler van 300-euro en Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Zoals ik al zei: er is bij een cd-speler van 3000 euro meer geld voor een goede technische basis. Wat houdt dit in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Zoals ik al zei: er is bij een cd-speler van 3000 euro meer geld voor een goede technische basis. Wat houdt dit in? Als niet-techneut ben ik gedwongen dat af te leiden: - De apparaten worden bij tests opengeschroefd. Een goedkoop technisch binnenwerk valt dan op - Ik ben niet zo cynisch en geloof dat veel fabrikanten gewoon willen concurreren op kwaliteit - Zelf hoor ik klasse-verschil tussen een moderne budget-speler en een oudere 'top'-speler - Bestaande spelers kunnen gewoon weer (deskundig) verder getweakt worden Helaas heb ik nog nooit een moderne klasse-speler bij mij thuis gehoord. Te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 - De apparaten worden bij tests opengeschroefd. Een goedkoop technisch binnenwerk valt dan op De goedkoopste loopwerken maken dankzij foutcorrectie 0 leesfouten. Als niet-techneut ben ik gedwongen dat af te leiden: Waarom kun je niet zeggen: "als niet techneut kan ik niet aangeven wat een technische basis is" ? Het is juist die 'visuele inspectie' waardoor er zoveel onzin onder de kap van een CD speler is aan te treffen. Fabrikanten spelen in op een wens die ontstaat uit onkunde (grote trafo = goed, zwaar loopwerk = goed). Daar concurreren ze op. Wie bouwt een CD speler die het beste de wensen van de leken weerspiegelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 [Waarom kun je niet zeggen: "als niet techneut kan ik niet aangeven wat een technische basis is" ?Het is juist die 'visuele inspectie' waardoor er zoveel onzin onder de kap van een CD speler is aan te treffen. Fabrikanten spelen in op een wens die ontstaat uit onkunde (grote trafo = goed, zwaar loopwerk = goed). Daar concurreren ze op. Wie bouwt een CD speler die het beste de wensen van de leken weerspiegelt? Dat kan ik ook niet zeggen, dat klopt. Ik gaf dan ook alleen maar aan waarom ik denk dat de technische basis beter is. Zelf kijk ik alleen in een cd-speler als hij kapot is (en vervolgens schroef ik 'm weer gauw dicht). Ik denk ook wel dat je deels gelijk hebt. Maar waarom gaan merken als Meridian en Rega dan over op dvd-loopwerkjes? Het blijft toch een beetje zo dat iemand als jij alleen maar in je gelijk kan blijven geloven, als je zeker weet dat er een mondiaal complot is. Waar iedereen aan meedoet. Zonder uitzondering. Mijn gevoel van logica trekt dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Maar waarom gaan merken als Meridian en Rega dan over op dvd-loopwerkjes? D'r is feitelijk geen productie meer van stand-alone CD-loopwerken, maar combi-loopwerken, dwz. CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 [...]Maar waarom gaan merken als Meridian en Rega dan over op dvd-loopwerkjes? [...] OMDAT DIE GOED GENOEG ZIJN!! Hehe, dat lucht op. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 [...] Maar waarom gaan merken als Meridian en Rega dan over op dvd-loopwerkjes? [...] OMDAT DIE GOED GENOEG ZIJN!! Hehe, dat lucht op. Groet, Jacco Zal dat niet anders klinken dan een cd loopwerk? ...wellicht een leuke A/B vergelijkingstest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts