Jump to content

De cd-speler vergelijking

Recommended Posts

[...]

Maar waarom gaan merken als Meridian en Rega dan over op dvd-loopwerkjes? [...]

OMDAT DIE GOED GENOEG ZIJN!!

Hehe, dat lucht op.

Groet,

Jacco

Zal dat niet anders klinken dan een cd loopwerk? ...wellicht een leuke A/B vergelijkingstest ;)

Die klinken alleen anders als je ze tegen de muur aan diggelen smijt.

Bij voorbaat een kansloze ABX test, je kunt maar 1 trial doen. Je komt niet eens toe aan de "X". :cool2:

Groet,

Jacco

[...]

Maar waarom gaan merken als Meridian en Rega dan over op dvd-loopwerkjes? [...]

OMDAT DIE GOED GENOEG ZIJN!!

Zal dat niet anders klinken dan een cd loopwerk? ...wellicht een leuke A/B vergelijkingstest ;)

Die klinken alleen anders als je ze tegen de muur aan diggelen smijt.

:lol: Jacco gaat de kant van Jan Breem op :lol: Goed bezig :lol:

"Buizen klinken alleen anders dan transistoren als je ze stuk gooit"

"Buizen klinken alleen anders dan transistoren als je ze stuk gooit"

Als je dat verschil niet hoort , snap ik uberhaupt niet dat iemand zich bezig houdt met hoge kwaliteit audio sorry hoor ,laat staan dat ie de moeite neemt voor een website, volgens mij kun je dan beter een andere hobby zoeken.

Groetjes :( hj :D

Als je dat verschil niet hoort , snap ik uberhaupt niet dat iemand zich bezig houdt met hoge kwaliteit audio sorry hoor ,laat staan dat ie de moeite neemt voor een website, volgens mij kun je dan beter een andere hobby zoeken.

Groetjes :( hj :D

Versterkers die expres vervormen (zoals achterlijk ontworpen buizenversterkers) telt breem ongetwijfeld niet mee. Zodra een buizenversterker goed ontworpen is (lage Ruit, rechte curves enz) klinkt ie net zoals een torrenbak.

Versterkers die expres vervormen (zoals achterlijk ontworpen buizenversterkers) telt breem ongetwijfeld niet mee. Zodra een buizenversterker goed ontworpen is (lage Ruit, rechte curves enz) klinkt ie net zoals een torrenbak.

Zeg s0000884, ik heb al een paar keer gevraagd wat voor spul jij thuis hebt staan. Ik vermoed dat we daar allemaal wat van kunnen leren.

Je gaat me toch niet vertellen dat we dat niet mogen weten? :)

Zeg ...... ik heb al een paar keer gevraagd wat voor spul jij thuis hebt staan. Ik vermoed dat we daar allemaal wat van kunnen leren.

Is dat een maatstaf waaraan de betrouwbaarheid van iemand z'n posts wordt afgemeten oid? Of een maatstaf voor hoe 'audiofiel' iemand is? Ik vind dit absoluut niet ter zake doen, voor mij niet, voor Gloeilamp niet, voor s000.. niet, etc.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

http://www.hardwareanalysis.com

Versterkers die expres vervormen (zoals achterlijk ontworpen buizenversterkers) telt breem ongetwijfeld niet mee. Zodra een buizenversterker goed ontworpen is (lage Ruit, rechte curves enz) klinkt ie net zoals een goede torrenbak.

:rolleyes:

Zeg ...... ik heb al een paar keer gevraagd wat voor spul jij thuis hebt staan. Ik vermoed dat we daar allemaal wat van kunnen leren.

Is dat een maatstaf waaraan de betrouwbaarheid van iemand z'n posts wordt afgemeten oid? Of een maatstaf voor hoe 'audiofiel' iemand is?

Nee natuurlijk niet. De mensen die zich op dit forum bevinden zijn stuk voor stuk aardige kerels. Betrouwbaarheid is ook al niet in het geding. Maar daar gaat het nu even niet om.

S0000884 heeft een nogal pittige mening die hij niet onder stoelen of banken steekt. Bij mij wekt dat een ongelofelijk grote nieuwsgierigheid op. Mensen op een hifi-forum zijn gewend ervaringen te delen en beschouwen hun hifi-set niet als iets persoonlijks.

Op een postzegel-site laat je toch ook even zien welke serie's je compleet hebt?

[...]

Mensen op een hifi-forum zijn gewend ervaringen te delen en beschouwen hun hifi-set niet als iets persoonlijks.

[...]

Je begint hear ook al erg vervelende spelletjes te spelen. Beetje duwen, beetje trekken. Net hoe de wind waait. Ook proberen techneuten onderling tegen elkaar uit te spelen. Erg kinderachtig.

En jouw statement komt niet overeen met de werkelijkheid. Ze beschouwen het wel degelijk als iets persoonlijks (niet iedereen, maar wel veel). Je moet jouw wereld niet projecteren op dat van een ander. Ik weet dat je daar goed in bent, maar het is erg vervelend.

Groet,

Jacco

Je hebt ze bijna allemaal op de kast Huub, zonder dat je onvertogen woord laat vallen. Geweldig.

Groeten Hans

Ja, en het is nog steeds wachten op inhoudelijke posts. Dat is kennelijk te veel gevraagd.

(dat geldt trouwens ook voor jou)

Groet,

Jacco

Je begint hear ook al erg vervelende spelletjes te spelen. Beetje duwen, beetje trekken. Net hoe de wind waait. Ook proberen techneuten onderling tegen elkaar uit te spelen. Erg kinderachtig.

Nee hoor, ik speel geen spelletjes. Ik probeer alleen te zoeken naar de waarheid. Als je goed hebt gelezen weet je dat er een rode draad is en dat het niet slecht is bedoeld. Mensen als R..d13 kunnen het krijgen als ze weer 'het toontje' opzetten. Of het nou een aardige kerel is of niet.

Raar dat je stelt dat ik techneuten 'uit elkaar speel'. Net alsof technici allemaal hetzelfde denken. Dat zou je misschien wel willen, maar het is niet zo. s0000884 heeft een compleet andere mening dan SSassen.

We moeten ons afvragen waar we mee bezig willen zijn. De strijd om de vraag of alle cd-spelers identiek klinken lijkt me niet echt belangrijk meer. Wel zou ik wel eens willen weten welke moderne cd-speler het best speelt voor zijn geld. Volgens mij is dat ook waar een forum als dit zich druk om zou moeten maken.

Guest tubejack
Op een postzegel-site laat je toch ook even zien welke serie's je compleet hebt?

Huub, ik heb het een tijd terug gevraagd volgens mij heeft hij een fatsoenlijke 5:1 installatie, maar

wat doet het er toe?.

Kom langs, neem je Sony mee en ga gewoon luisteren, naar keuze buizen of transitoren

dan kun je zelf oordelen. Nee ik ga niet die 30 modificaties doorvoeren, daarvoor moet je

bij Bas zijn. CD-spelers zijn niet mijn ding :)

Met vriendelijke groet,

Jack

Huub, ik heb het een tijd terug gevraagd volgens mij heeft hij een fatsoenlijke 5:1 installatie, maar

wat doet het er toe?.

Kom langs, neem je Sony mee en ga gewoon luisteren, naar keuze buizen of transitoren

dan kun je zelf oordelen. Nee ik ga niet die 30 modificaties doorvoeren, daarvoor moet je

bij Bas zijn. CD-spelers zijn niet mijn ding :)

Toen ik het de eerste keer vroeg deed het er wel toe. Als je z

Je bent helemaal in je element, Huub. Geen twijfel mogelijk.

Ik heb al meerdere keren de vraag gesteld waar je mee bezig bent. Kennelijk zoek je naar je eigen waarheid. Succes met de zoektocht.

Net alsof technici allemaal hetzelfde denken.

Dit zegt genoeg over je poging ons tegen elkaar uit te spelen. Als je heel goed leest, zul je zien dat er geen verschil is in de zin zoals dat in jouw kop zit. Maar je moet daar zelf eerst maar achter komen.

Ik zal je laten spelen in je eigen ballenbak.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Je moest eens weten hoe vies ballenbakken zijn Jacco. :blink:

We moeten ons afvragen waar we mee bezig willen zijn. De strijd om de vraag of alle cd-spelers identiek klinken lijkt me niet echt belangrijk meer. Wel zou ik wel eens willen weten welke moderne cd-speler het best speelt voor zijn geld. Volgens mij is dat ook waar een forum als dit zich druk om zou moeten maken.

ik ga vaak uit vd tests en ranglijsten vd duitse bladen , stereo, stereoplay , audio, die app. houd ik in mijn achterhoofd, en vergelijk ik ze waar mogelijk, daarna neem ik een beslissing hetzij nieuw of 2e hands, ik zorg er altijd wel voor dat ik weet dat hij in nl gerepareerd kan worden.

gr :( hj :D

Ik heb al meerdere keren de vraag gesteld waar je mee bezig bent. Kennelijk zoek je naar je eigen waarheid. Succes met de zoektocht.

Net alsof technici allemaal hetzelfde denken.

Dit zegt genoeg over je poging ons tegen elkaar uit te spelen. Als je heel goed leest, zul je zien dat er geen verschil is in de zin zoals dat in jouw kop zit. Maar je moet daar zelf eerst maar achter komen.

Het lijkt eerder dat jij ergens op uit bent, Jacco. De heftigheid waarmee je hier reageert is opvallend. Je stelt je toch steeds op als iemand die objectief is?

Maar is dat wel zo? Waarom erger je je kapot als ik boven water probeer te krijgen dat mensen die vinden dat ALLE cd-spelers identiek klinken tot een kleine uitzonderingsgroep behoren?

ik ga vaak uit vd tests en ranglijsten vd duitse bladen , stereo, stereoplay , audio, die app. houd ik in mijn achterhoofd, en vergelijk ik ze waar mogelijk, daarna neem ik een beslissing hetzij nieuw of 2e hands, ik zorg er altijd wel voor dat ik weet dat hij in nl gerepareerd kan worden.

gr :( hj :D

En ben je er gelukkig mee?

Groet,

Jacco

[...]

Het lijkt eerder dat jij ergens op uit bent, Jacco. De heftigheid waarmee je hier reageert is opvallend. Je stelt je toch steeds op als iemand die objectief is?

Maar is dat wel zo? Waarom erger je je kapot als ik boven water probeer te krijgen dat mensen die vinden dat ALLE cd-spelers identiek klinken tot een kleine uitzonderingsgroep behoren?

Omdat dat al zo lang bekend is. Het staat al vast. Je bent of water naar de zee aan het dragen, of olie op een vuur aan het kieperen. Daar stoor ik mij aan. Het voegt helemaal niets toe, terwijl er zo nog 100 pagina's kunnen bijkomen. Maar goed, je mag doorgaan totdat je het zelf niet meer leuk vindt.

De kern van de discussie is meer dat er heden ten dage zoveel goedkoop gebakken strandzand ter beschikking is om cd-spelers te maken die eender klinken, dat het bijna omnipresent is. Het is juist heel aannemelijk dat ze allemaal hetzelfde klinken, vandaar de stelling van Erik Klijnsmit.

Maar heel aannemelijk maakt het nog niet dat het zo is. En dat weet iedereen ook (als ze heel eerlijk zijn), en als je in die niche wil gaan zitten om je pijlen te schieten, dan erger ik mij daar aan. Dat is kinderachtig, mensen proberen te pakken op zwart-wit uitspraken. Je bent oud en wijs genoeg om dat te weten.

Groet,

Jacco

De kern van de discussie is meer dat er heden ten dage zoveel goedkoop gebakken strandzand ter beschikking is om cd-spelers te maken die eender klinken, dat het bijna omnipresent is. Het is juist heel aannemelijk dat ze allemaal hetzelfde klinken, vandaar de stelling van Erik Klijnsmit.

Maar heel aannemelijk maakt het nog niet dat het zo is. En dat weet iedereen ook (als ze heel eerlijk zijn), en als je in die niche wil gaan zitten om je pijlen te schieten, dan erger ik mij daar aan. Dat is kinderachtig, mensen proberen te pakken op zwart-wit uitspraken. Je bent oud en wijs genoeg om dat te weten.

Begrijp je niet wat het verschil is tussen de 'wetenschap dat de verschillen klein zijn', en de 'aanname dat er geen verschillen zijn'?

In het eerste geval gaan we aan de slag om de beste cd-speler uit te zoeken. Misschien worden er zelfs blinde tests georganiseerd, met de focus op de klank. Als bijproduct wordt misschien duidelijk dat er weinig verschillen zijn. In het tweede geval blijven we in deze discussie hangen.

Het lijkt wel of jullie met een soort heilige oorlog aan de gang zijn. Je wordt nota bene pissig dat ik de 'techneuten uit elkaar speel'. Was het de bedoeling om een front te vormen dan?

Ja over de geluidskwaliteit die ik nu in huis heb ben ik zeer tevreden , al vindt ik alles wel veel geld , alleen voor muziek , maar ja alle dingen die door een kleine groep mensen worden gekocht, zijn duur, ik heb een beetje de indruk dat je in die cd spelervergelijkingstopics , twee kampen hebt , mensen die elektronica onderlegd zijn , hetzij beroepsmatig hetzij hobby.

En mensen die afgaan op de geluidskwaliteit zoals zij die horen.

De strijdt lijkt mij tegaan over het feit dat de technici hier de vervorming weten van verschillende spelers, en hebben vastgesteld dat die vervorming ver buiten de hoorgrens ligt, dus dagen ze de mensen die wel verschillen zeggen te horen uit voor een test, en andersom doet de andere groep dat ten opzichte vd technici.

Ieder wil zijn gelijk halen.

Wil je de verschillen als die er zijn beter hoorbaar maken , zouden de technici een cd speler ter beschikking moeten stellen , die slecht meet ,(dus waarbij de vervorming maar net buiten de hoorgrens ligt), en een heelgoed bekendstaade topspeler ( bijv ml 390s).

Het verdere systeem moet natuurlijk top genoeg zijn om verschillen van spelers weer te kunnen geven.

dat is mijn idee erover,deze twee extremen zouden toch hoortestresultaten moeten opleveren lijkt me.

GR :( hj :D

Voor mij is er geen strijd, alleen een hoop onbegrip. Ik denk dat het wel mogelijk is om een cd-speler te maken die een dusdanige vervorming van het uitgangssignaal heeft dat die er in een ABX test uit gehaald wordt. Van de week een DSP binnen gekregen van Freescale en daar zou ik een vervorming in kunnen aanbrengen. Als ik tenminste boven water kan krijgen hoe ik hem moet programmeren...

Het blijkt andersom veel moeilijker te zijn om 2 commercieel verkrijgbare cd-speler te onderscheiden. dat hebben we gedaan met 2 x 2 cd-spelers met het bekende resultaat. Het heeft dan ook geen zin om verder te emmeren over referentiespelers of wat dan ook, alle 4 zijn het referentiespelers. In die test dan, he.

Geredeneerd vanuit een technische kant, is deze uitslag niet vreemd. Dat is eigenlijk alles.

Groet,

Jacco

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...