Jump to content

De cd-speler vergelijking

Recommended Posts

beste Loes,

waarom plas jij niet staande? :P

ps; leuk je weer te zien hear.

Verrek Erik, juist jij? :o Laat je vrouw dit niet lezen. :rolleyes:;)

ik zit nu thuis met 2 cd spelers, een db meter en een stapeltje cd's. samen met een vriend van me zijn we aan het luisteren. volume knop afstellen met behulp van roze ruis op bepaald aantal db's dan muziek luisteren. en ja hoor verschil. verschil in ruimte,plaatsing definitie. wellicht een wat primitieve methode maar voor mij goed genoeg. Als die technische poespas ga je als consument toch ook niet toepassen dan gaat mijn mini testje al te ver.

Verder waren trouwens alle componenten gelijk. dus interlink, uitgang , ingang enz.En een hdcd afspelen op een hdcd speler klinkt idd beter dan op een gewone afleesfunctie. In deze test was de duurdere beter

En blind?

Groet,

Jacco

ja hardstikke blind mijn oren zien geen zak ;)

Dus M44, bij *niet* blind vergelijk is weinig tijd nodig, maar bij *blind* vergelijk bleek het toch een stuk lastiger te zijn bij de test en vraagt men nu o.a. om langere luistertijden. Ik denk dat je in een goed blind vergelijk minimaal dezelfde kans loopt om er naast te zitten dan de blinde testers waarmee dit draadje begonnen is. Ik lees ook vaak kreten als "En ja hoor er was verschil" m.a.w. al was er geen verschil dan had je w.s. nog verschil gehoord.. :)

Tijdens de test bleek het onmogelijk om statistisch aan te tonen dat er verschillen zijn. Misschien moet het nog een keer in andere omstandigheden, de test was vast voor verbetering vatbaar. Maar het contrast tussen die krakende hersenen (en oren) tijdens die test en Huub die vervolgens vrij snel de Sony tot 'bagger' bestempelt en M44 die ook eventjes grote verschillen aanwijst op een avondje.

Daar klopt ergens iets niet.. :)

beste Loes,

Om dezelfde reden dat jij ook niet blind kunt plassen denk ik zo?

Loesje (die zo'n gootje heeft gekocht voor onderweg).

:D

toch hoor ik wel verschil tussen zittend en staand ;)

zal het vanavond eens blind proberen.

beste Loes,

Om dezelfde reden dat jij ook niet blind kunt plassen denk ik zo?

Loesje (die zo'n gootje heeft gekocht voor onderweg).

:D

Het verschil zit hem in de rommel erna verwacht ik zo... :D

Groeten Hans

Twee mensen zijn samen een lege verzameling aan het beschouwen, zonder dat ze weten dat die verzameling leeg is. Ze vragen zich af hoeveel elementen er in die lege verzameling zitten en ze beginnen te tellen komen uit op 0. Tevreden als ze zijn delen ze dit mede aan een groep die het er uiteindelijk niet mee eens is. Ze stellen voor een andere telmethode te gebruiken....de discussie die daaruit vloeit laat zich met geen pen beschrijven.

Die heeft ook charme. :lol:

Groet,

Jacco

(...) Daarbij moet ik mijn bedrijf (glazenwasserij) zien te redden en dat is wel even wat belangrijker (...)

Beste Audiofreak,

Wow, zeg! Dat vind ik echt een heel goeie van je: een Glazenwassersbedrijf! Daar loopt het ons toch echt even dun van door de broek... :o

Ik vond dat ik al h

En blind?

Groet,

Jacco

Jouw ogen zien een prachtige CD speler staan, waar jouw hersenen gelijk bij denken wat voor prachtige elco's erin zitten en wat een mooie viervoudige voeding gebruikt is.

tja als je daar gevoelig voor bent. De verschillen tussen beide spelers zijn zo enorm niet. Ze zien er ook even saai uit.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Waarom zet jij eigenlijk altijd "met vriendelijke groet" onder je berichten?

Loes.

Groet,

Jacco

Waarom zet jij overal "Groet, Jacco" onder?

Loes.

beste Loes,

oh ja een vrouw tussen de haantjes zal de sfeer er stukken beter op maken :lol:

En blind?

Groet,

Jacco

Jouw ogen zien een prachtige CD speler staan, waar jouw hersenen gelijk bij denken wat voor prachtige elco's erin zitten en wat een mooie viervoudige voeding gebruikt is.

tja als je daar gevoelig voor bent. De verschillen tussen beide spelers zijn zo enorm niet. Ze zien er ook even saai uit.

Ik denk dat juist in het onderbewustzijn deze gevoeligheid aanwezig is, zonder dat je dat kunt constateren of 'wegdenken'.

ik hoor net dat ik vrouwelijke kantjes heb. Ik ben wel diegene die altijd kookt.

Maar ik begrijp de hint marcelti ..sorry ik ben al bezet ;)

En blind?

Groet,

Jacco

Ik denk dat juist in het onderbewustzijn deze gevoeligheid aanwezig is, zonder dat je dat kunt constateren of 'wegdenken'.

ik begrijp helemaal wat je zegt, ik denk echter wel dat je dit effect kunt minimaliseren door er bewust van te zijn en er in te stappen zonder directe voorkeur voor 1 van de 2.

Maar ook als dit effect meespeelt zal dat voor mij ook van doorslaggevend belang kunnen zijn in de aanschaf van de speler. Als iets beter klinkt omdat het er geweldig uitziet ....so what. het gaat mij uiteindelijk om het genot dat ik er aan beleef. Muziek, muziek muziek. als ik op een prettige manier word opgelicht hoor je mij niet klagen.

Maar goed dit topic ging er nu juist over om dat niet te willen accepteren.

En blind?

Groet,

Jacco

Door je bewust te worden van dit welbekende fenomeen is het grotendeels uit te schakelen....Vertel tegen iemand wat autosuggestie is en het is niet meer onbewust. De autosuggestie is wel weer in te schakelen op het moment als je er niet in wilt geloven...en dat dan twee kanten op..

Groeten Hans

Door je bewust te worden van dit welbekende fenomeen is het grotendeels uit te schakelen....Vertel tegen iemand wat autosuggestie is en het is niet meer onbewust. De autosuggestie is wel weer in te schakelen op het moment als je er niet in wilt geloven...en dat dan twee kanten op..

Ik ben een zuinig type, dus ik hoop bij een vergelijking altijd dat de goedkoopste wint.

Dat verschil hoor je omdat je akoestiek niet deugt.

Doe het maar eens op mosgrond. Knappe vent die het verschil dan nog hoort...

Muziek, muziek muziek. als ik op een prettige manier word opgelicht hoor je mij niet klagen.

Maar goed dit topic ging er nu juist over om dat niet te willen accepteren.

Daar gaat het nu dus al 50 pagina's over.... :huh::blink:

Kan je nagaan hoe goed "haantjes" kunnen luisteren!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...