Guest tubejack Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Ze willen niet luisteren. Misschien omdat ze zelf zo hard schreeuwen. Groet, Jacco Van schreeuwers hou ik ook niet, maar naar jou wil ik ook niet meer luisteren. Ik zoek het zelf wel uit, er zijn meer wegen naar Rome. Evengoed vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 We willen niet luisteren. Misschien omdat we zelf zo hard schreeuwen. Groet, Jacco beter zo........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Loes, ...mosgrond...knappe vent...haantjes... Volgens mij kom je niet uit de grote stad? Maar van 't platteland? In dat geval kan je je natuurlijk altijd inschrijven voor 'Vrouw zoekt boer' ipv. op overwegend 'mannenfora' te preken over 'haantjes' gedrag Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Hoe houden jullie dit vol? Ik heb eens in mijn eigen posts teruggezocht en gezien dat ik na 24 pagina's dd 20 maart was afgehaakt. . Heb het daarna ook maar niet meer gelezen, maar ik zie net dat we alweer op pagina 51 zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Jeroen, Hoe houden jullie dit vol? Ik heb eens in mijn eigen posts teruggezocht en gezien dat ik na 24 pagina's dd 20 maart was afgehaakt. . Heb het daarna ook maar niet meer gelezen, maar ik zie net dat we alweer op pagina 51 zijn. Je kent me inmiddels al wat langer, ik geef niet gauw op, en zo gaandeweg werd 't ook wel vermakelijk en kon ik m'n online discussie vaardigheden ook weer eens wat bijschaven. Het blijft toch best verdomd lastig om iemand te overtuigen die zelfs de wet van Ohm niet kent cq. begrijpt. Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 @Jitze: Nee, niet beter. Ik heb er nog eens goed over nagedacht, en het is eigenlijk erg raar. Op 10 maart is er een test gehouden in goede sfeer. Als je kijkt naar de mensen die daar toen feitelijk aanwezig waren en nu hear posten, huil ik me de ballen uit mijn broek. Van een slechte sfeer was toen helemaal geen sprake, sterker nog die was gewoon goed. Ik herinner me die dag graag in die hoedanigheid. Wat er vervolgens gebeurt op het forum (niet alleen hear, ook elders) is onbeschrijfbaar. Chansig schrijft dat in zijn onderschrift heel treffend. Hij heeft misschien geen verstand van techniek (zegt ie zelf), dit ziet ie toch wel scherp. De uitslag is bekend, en dat wisten de leden van 10 maart op 10 maart al. Geen gezeur, geen gehakketak en zeker geen geschreeuw. Dat is pas hear gekomen, voornamelijk door de mensen die er niet eens bij waren. Nota bene! Wij wisten toen heel goed dat er een vervolg moest komen om eea verder uit te zoeken. Ik denk als wij geweten hadden dat het zo'n beerput zou openen, hadden we het nooit gepubliceerd. Ik denk dat er nu wel genoeg geschreeuwd is. Van mij mag deze draad op slot. Ik heb genoeg gezien en genoeg mensen horen schreeuwen terwijl er helemaal niets te schreeuwen viel. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Dit topic en z'n voorgangers lijkt inmiddels een soort uitzaaiend kankergezwel, er is werkelijk niets positiefs meer in te ontdekken, Persoonlijk kan het me beslist niet boeien of ik een aantal spelers in een ABX vergelijking feilloos uitelkander kan houden, soms zal het lukken en als ik m'n aandacht/concentratie verlies bak ik er ook niets van, een verschijnsel dat nogal rap optreedt na een eigenlijk verbazend korte tijd. Ervaring met dit soort avonturen maakt dat ik dit zo stellig durf te beweren. In een ontspannen sfeer luisterend, onderwijl keuvelend en genietend van een goed glas wijn, brengt de muziek die wordt gereproduceerd aanmerkelijk meer informatie over de verschillen tussen de componenten die worden ingezet. Wil je dit serieus doen is het zinvol het aantal niet te groot te maken, twee is al heel erg veel als je echt iets zinnigs te berde wilt brengen na enkele uurtjes. Zoals al eerder is opgemerkt is het dan ook bijzonder zinvol dat je de opnamen die worden gebruikt ook goed kent en op diverse installaties hebt meegemaakt, weet je in elk geval ook iets van de opnamekwaliteit. Als je de spreiding in de kwaliteit van cd's - tgv opname en mastering - in ogenschouw neemt is dit laatste van groot belang. Wil ik een apparaat echt beter leren kennen draai ik er gewoon een week of langer mee en ga dan weer terug naar de oude situatie, dit levert beslist meer op dan neurotisch heen en weer vliegen van de een naar de ander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Tsja, leuk onderschrift, kon een glimlach niet onderdrukken, maar vraag me toch af waarom je een lege verzameling zou beschouwen? Of is dat ook een punt van discussie? Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Tsja, leuk onderschrift, kon een glimlach niet onderdrukken, maar vraag me toch af waarom je een lege verzameling zou beschouwen? Of is dat ook een punt van discussie? Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Door te zwijgen schreeuw ik het antwoord... Groet, Jacco Dit topic en z'n voorgangers lijkt inmiddels een soort uitzaaiend kankergezwel, er is werkelijk niets positiefs meer in te ontdekken, [...] In een ontspannen sfeer luisterend, onderwijl keuvelend en genietend van een goed glas wijn, brengt de muziek die wordt gereproduceerd aanmerkelijk meer informatie over de verschillen tussen de componenten die worden ingezet. Wil je dit serieus doen is het zinvol het aantal niet te groot te maken, twee is al heel erg veel als je echt iets zinnigs te berde wilt brengen na enkele uurtjes. Zoals al eerder is opgemerkt is het dan ook bijzonder zinvol dat je de opnamen die worden gebruikt ook goed kent en op diverse installaties hebt meegemaakt, weet je in elk geval ook iets van de opnamekwaliteit. Als je de spreiding in de kwaliteit van cd's - tgv opname en mastering - in ogenschouw neemt is dit laatste van groot belang. [...] Ik vind dat je ondanks alles toch zinvolle input geeft. Toch iets positiefs. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwind Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Loes, ...mosgrond...knappe vent...haantjes... Volgens mij kom je niet uit de grote stad? Maar van 't platteland? In dat geval kan je je natuurlijk altijd inschrijven voor 'Vrouw zoekt boer' ipv. op overwegend 'mannenfora' te preken over 'haantjes' gedrag Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Och, doar heb'n we hardwaaranalysispuntkom ook weer. Woarum zet oe ov'ral "met vrindlijke hroet" onder einlijk twijl je zo uit 'n boom ben 'valln? Loes (hep al 'n boer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 De uitslag is bekend, en dat wisten de leden van 10 maart op 10 maart al. Geen gezeur, geen gehakketak en zeker geen geschreeuw. Eerlijk gezegd heb ik uit de verslagen van de 10e alleen maar kunnen opmaken wie van het gezelschap de beste - meest ervaren - luisteraar is geweest, voor de rest was het een bevestiging van mijn idee over het ABX testen. Het geschreeuw is voor een deel ontstaan door het ventileren van de stelling dat er geen verschillen zijn, welke vanuit de hoek der techneuten is ondersteund door het te pas en te onpas allerlei wiskundige vergelijkingen aan te halen en het geweldige geloof in THD cijfertjes. Er zijn onderzoeken die lijken aan te tonen dat hinderlijke vervorming vooral te wijten is aan de hogere harmonischen, die, volgens de gevestigde technische opvatting, te klein zouden zijn om hoorbaar te zijn, hiermee wordt in het hele THD verhaal dan ook geen rekening gehouden. Zoals ik al eerder heb aangegeven lijkt het mij heel erg interessant om in een speler eens verschillende uitgangstrapjes te vergelijken, goedkope opamps met mute torren eens afzetten tegen een discreet trapje met relais of in het geheel niets schakelend in de uitgang. In deze situatie kun je uitgangs signalen wel met elkander vergelijken en kijken of er een verschil signaal overblijft, hierbij heb je geen luisteraars nodig, kun je achter meetapparatuur in alle rust uitvoeren. Op dezelfde wijze zouden ook verschillen tussen de standaard klok en een tentlabs exemplaar kunnen worden vergeleken, overigens zijn op verschillende plaatsen al wat meetresultaten hieromtrent gepubliceerd, denk bijvoorbeeld aan de Allen Wright modificaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwind Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 de ballen uit mijn broek Beter in je zak stoppen. Hroet Loes. Door te zwijgen schreeuw ik het antwoord...Groet, Jacco Wanneer zweeg jij voor 't laatst dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 14 april 2007 Report Share Posted 14 april 2007 Door je bewust te worden van dit welbekende fenomeen is het grotendeels uit te schakelen....Vertel tegen iemand wat autosuggestie is en het is niet meer onbewust. De autosuggestie is wel weer in te schakelen op het moment als je er niet in wilt geloven...en dat dan twee kanten op.. Ik ben een zuinig type, dus ik hoop bij een vergelijking altijd dat de goedkoopste wint. Heb je dat blind getest... Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts