Jump to content

De cd-speler vergelijking

Recommended Posts

Toevallig weet ik dat een beetje. Ook weet ik hoeveel er van die dingen bij benadering zijn verkocht. Een DAC die transparant klinkt hoeft niet veel meer dan 5 a 10 euro te kosten. Dankzij die grote aantallen dan ;)

Groet,

Jacco

En laat die DAC's die in al mijn spelers zaten, nu net niet, het probleem zijn.... Meer, wat daar achter komt...... ;)

Met vriendelijke groet,

Jack

Maar daar wordt steeds aan voorbijgegaan lijkt het. :blink:

Dat is juist wat jullie de hele tijd doen. Alleen maar roepen: er komt nog wat achter, zonder zelf te rekenen en te beredeneren w

IK kan inmiddels wel iets zeggen over cd spelers , dit is de eerste dure die ik zelf in huis heb , dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, het is de nieuwe wadia 581 gebalanceerd direct aangesloten op de eindtrap .

IK had 1 maand geleden problemen met de stroom , hij staat nu 3 weken aan , op gelukkig normaal 220 volt.

En ik kan niet anders zeggen , en ik ben niet gauw enthousiast, maar dat ding speelt waanzinnig goed.

Ook bij lage volumes.

De helderheid , power , plaatsing ,detailweergave, echtheid, is gewoon waanzinnig goed , zo dat mag ook wel eens gezegd worden .

Het kost een hoop centjes , maar die mensen weten wel wat ze doen, of het het geld waard is moet iedereen voor zichzelf weten , een mooie auto of boot kost een stuk meer, maar dat het exeptioneel klinkt , ben ik voor mezelf wel uit

Groetjes :( hj :rolleyes:

Dat is juist wat jullie de hele tijd doen. Alleen maar roepen: er komt nog wat achter, zonder zelf te rekenen en te beredeneren w

[...]

En dan hebben we een heuse forum-referentiespeler. :)

[...]

Ik weet niet waar je precies naar toe wilt, maar houd jij rekening met een mogelijkheid dat het allemaal niet zo veel uitmaakt? Goed genoeg is gewoon goed genoeg.

Groet,

Jacco

Guest tubejack

Goed genoeg is gewoon goed genoeg.

Hadden we daar niet al 2 jaar discussies over? Het idee van een speler waarvan we zeker weten dat alleen top-componenten worden gebruikt staat me wel aan, eigenlijk. Als dat nou veel ontwikkelingstijd zou kosten heeft dat geen zin, maar als alleen een een paar top-chips nodig zijn... waarom niet?

Die vet tegengekoppelde opamps verpesten juist m.i. het uitgangssignaal en het zou me niks verbazen als ze alleen door commercieel winstbejag geplaatst worden :(

Iemand die zulk soort dingen roept begrijpt niks van de werking van een opamp, of versterkers in 't algemeen. Tegenkoppeling is niet 'slecht', maar gewoon een vereiste om een versterkerschakeling te laten werken, iedere versterker heeft tegenkoppeling, anders zou deze geeneens werken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

http://www.hardwareanalysis.com

Guest tubejack
Iemand die zulk soort dingen roept begrijpt niks van de werking van een opamp, of versterkers in 't algemeen. Tegenkoppeling is niet 'slecht', maar gewoon een vereiste om een versterkerschakeling te laten werken, iedere versterker heeft tegenkoppeling, anders zou deze geeneens werken.

Sander ook die discussie hebben we hier allang gehad.

Wat ik jammer vind, dat wij audiofielen (een term waar ik overgens trots op ben) wordt algauw verweten

dat wij helemaal niets van techniek snappen, terwijl toen jij waarschijnlijk nog in de luiers lag, ik

al aan het leren solderen was.

Uit de meeste DAC's (BB) komt al gauw honderd milivolt en ik dacht sommige Philips types zelfs enkele volts :o wat heeft het voor een nut om daar een component toe te passen met zo'n hoge versterkingsfactor. Dat is prachtig in een riaa. Waarom hier niet een paar mooie transistortjes? of een buis samen met een mooi lowpass filter, of nog mooier een speciale trafo.

Toegeven, dat heb ik niet van mijzelf, maar van collega technici die net als ik, van muziek houden en zich niet meer gek laten maken door volstrek zinloze specificaties.

Met vriendelijke groet,

Jack

Edited by tubejack

Jack,

Uit de meeste DAC's (BB) komt al gauw honderd milivolt en ik dacht sommige Philips types zelfs enkele volts wat heeft het voor een nut om daar een component toe te passen met zo'n hoge versterkingsfactor. Dat is prachtig in een riaa. Waarom hier niet een paar mooie transistortjes? of een buis samen met een mooi lowpass filter, of nog mooier een speciale trafo.

Wie zegt dat dat niet gebeurt? En wat denk je dat een opamp is? Precies, een verzameling transistors en wat weerstanden en wellicht wat condensatoren. Dat bedoel ik dus, je vormt je een mening over iets waar je zo te lezen t

Guest tubejack

Wie zegt dat dat niet gebeurt? En wat denk je dat een opamp is?

Knip .... oud nieuws Sander, ik stam voor 1 van de meest gebruikte opamp de 741...

Ik heb 1 Rotel RCD-975 met ECC99 buizen en 9:1 lijntrafo's "normaal" 2volt uit = mooie

combi met mijn triodeversterker

En als 2e een Pioneer DVD-656 met Sowter DAC's trafo's zonder verdere versterking ong 600mv uit.

is een extreem verslavende combi met mijn transistor versterker

Mooie uitdaging voor jullie technici

Als het zo makkelijk is, om goedkoop een DAC te maken die beter klinkt, kom een langs!

M.i. een gat in de markt, waar veel mensen op wachten, zoals al eerder in dit draadtje opgemerkt werd.

En wie weet, wordt een van jullie een nieuwe Gudo Tent, Mattijs de Vries of zelfs een Doede Douma.

Alles is mogelijk,

Met vriendelijke groet,

Jack

Jack,

Uit de meeste DAC's (BB) komt al gauw honderd milivolt en ik dacht sommige Philips types zelfs enkele volts wat heeft het voor een nut om daar een component toe te passen met zo'n hoge versterkingsfactor. Dat is prachtig in een riaa. Waarom hier niet een paar mooie transistortjes? of een buis samen met een mooi lowpass filter, of nog mooier een speciale trafo.

Wie zegt dat dat niet gebeurt? En wat denk je dat een opamp is? Precies, een verzameling transistors en wat weerstanden en wellicht wat condensatoren. Dat bedoel ik dus, je vormt je een mening over iets waar je zo te lezen t

En wie weet, wordt een van jullie een nieuwe Gudo Tent

:ph34r::lol::blink::wacko::eek: Voor nog geen GOUD. :D

Er is nu juist aangetoond dat alle DAC's in CD spelers al prima zijn (aangezien ze allemaal hetzelfde klinken). En zo'n perfecte dac zit ook in jouw CD speler, geen zorgen.

Wat ik in iedergeval wel weet is dat de "techneut" het zelden kon demonstreren dat die gelijk had....

Is dat zo? Nou, dat is met deze thread anders even mooi rechtgezet :lol:

En wie weet, wordt een van jullie een nieuwe Gudo Tent

:ph34r::lol::blink::wacko::eek: Voor nog geen GOUD. :D

Er is nu juist aangetoond dat alle DAC's in CD spelers al prima zijn (aangezien ze allemaal hetzelfde klinken). En zo'n perfecte dac zit ook in jouw CD speler, geen zorgen.

Wat ik in iedergeval wel weet is dat de "techneut" het zelden kon demonstreren dat die gelijk had....

Is dat zo? Nou, dat is met deze thread anders even mooi rechtgezet :lol:

Oh ja, jij hoort daar ook bij dat tweetal.

Jack,

Schaf de set aan die Sander, Jacco of S..o84 aan beveelt en je bent een gelukkig mens. Beter is er niet, DE referentie...

Ik ben bang dat de psychiater overuren moet maken....

SUKKELS WORDT WAKKER!

Is het de bedoeling dat ik wakker ga worden? Berg je dan maar.

Groet,

Jacco

Schaf de set aan die Sander, Jacco of S..o84 aan beveelt en je bent een gelukkig mens. Beter is er niet, DE referentie...

SUKKELS WORDT WAKKER!

Groet,

Jacco

Volgens mij slaap je al 100 jaar, en ik betwijfel of er een prins is die je wakker kust....

SUKKELS WORDT WAKKER!

Groet,

Jacco

Volgens mij slaap je al 100 jaar....

Gloeilamp,

Ik durf ook keihard te zeggen dat mensen als Sander, Jacco etc.. niet in staat is om een set samen te stellen die hun gelijk bewijst. (welicht hebben ze thuis niet eens een set staan....)

Ik ben bang dat je niet eens weet wie je voor je hebt, derhalve moet ik hardop lachen om dit soort commentaar, wie zegt bijvoorbeeld dat ik wat te bewijzen heb? Jij daarintegen hebt je oordeel al klaar, ik hou echter altijd een deur open voor een andere uitleg of een alternatief, bij jou is de teerling kennelijk al geworpen, jammer, wederom een gemiste kans.

Jitze,

Gunst Sander, toen ik begon met enig licht te ontvangen over de geheimnissen van de electriciteit was er spanning nodig om een stroom te kunnen laten lopen, graag verneem ik hoe jij een stroom laat vloeien zonder dat je hiervoor een spanningsbron hebt.

Current en voltage output zijn inderdaad verschillen die je tussen DAC's kunt waarnemen, dit verschil is van belang voor de manier waarop de volgende trap de DAC kan belasten, niet meer dan dat...............

In beide gevallen is het mogelijk om er een discrete versterkingstrap of trafo achter te hangen en de uitgangsspanning te versterken.

Verzamelingen transistors en andere componenten in een opamp leggen het echt wel af tegen een discreet opgebouwde uitgangstrap, transistoren en/of buizen zijn een beduidend betere manier om een geluidssignaal te versterken.

Voor allerlei andere doeleinden zijn IC's best prettig, moet er toch niet aan denken hier een discreet gebouwde mac te hebben staan

Wederom een reactie van iemand die kennelijk de wetten van Ohm, Thevenin en Kirchoff niet kent en derhalve ook niet begrijpt. Is dit forum een samenraapsel van alle ongeletterden die met audio aan 't knutselen zijn wellicht? Ik begin toch sterk de indruk te krijgen dat we hier met een categorie betweters van doen hebben die alle wetmatigheden die de werking van hun apparatuur mogelijk maakt op voorhand als niet ter zake doende afdoen.

Echt, da's een insteek waarmee je je eigen begrip van de materie vooruit gaat helpen, dat zet zoden aan de dijk, maar niet heus. Ik wil best tekst en uitleg geven over een aantal zaken, dat doe ik op andere fora ook, maar als er hier mensen vanuit een dergelijk standpunt aan de discussie gaan deelnemen is deze bij voorbaat al nutteloos en doe ik ook geen moeite, aan mensen met een vastgeroeste en op de verkeerde principes gebaseerde mening heb ik geen boodschap, die mogen fijn in hun eigen str*nt zakken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Gloeilamp,

Ik durf ook keihard te zeggen dat mensen als Sander, Jacco etc.. niet in staat is om een set samen te stellen die hun gelijk bewijst. (welicht hebben ze thuis niet eens een set staan....)

Ik ben bang dat je niet eens weet wie je voor je hebt, derhalve moet ik hardop lachen om dit soort commentaar, wie zegt bijvoorbeeld dat ik wat te bewijzen heb? Jij daarintegen hebt je oordeel al klaar, ik hou echter altijd een deur open voor een andere uitleg of een alternatief, bij jou is de teerling kennelijk al geworpen, jammer, wederom een gemiste kans.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

In ieder geval een arrogante man heb ik voor me die elke keer weer iedereen uitschelt die in zijn beleving "ongelijk" heeft. Ja, lach maar als een boer die kies pijn heeft...

En je weet wat de Engelsen zeggen, de proof of de pudding .... vul de rest maar in.

Kortom, techniek is leuk maar als het niet klinkt heb je er niets aan....

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...