Jump to content

Benjamin

Geerdie
 Share

Recommended Posts

Door een landurige afwezigheid van m'n Aragon zat ik nog steeds zonder geluid. En dat gaat kriebelen. ;)

Dus even Sodejuu gevraagd of ie nog iets tijdelijk kon missen.

Dat kon. 475.gif

P1000343resb.jpg

Benjamin(nou ja, 15kg?) kan het goed vinden met de Translators.

Luisteren doe ik op dezelfde sterkte als met de Aragon en het eerste wat me verraste was de druk in het laag. M

Geerdie,

Moet de Aragon nu plaatsmaken voor deze kleine jongen? Zo ja, dan moet ik maar weer eens komen luisteren. Ik vond dat de Aragon het trouwens helemaal niet verkeerd deed in jouw set. Juist de druk in het laag is mij bijgebleven!

Geerdie,

Moet de Aragon nu plaatsmaken voor deze kleine jongen? Zo ja, dan moet ik maar weer eens komen luisteren. Ik vond dat de Aragon het trouwens helemaal niet verkeerd deed in jouw set. Juist de druk in het laag is mij bijgebleven!

Neenee, de 12-watter is slechts te gast. ;)

Maar het verbaast me gewoon hoe goed deze versterker presteert in vergelijk met zijn vermogen.

Ik verwacht dat de Aragon klankmatig op een hoger peil komt, maar daarover kan ik pas meer zeggen als hij terug is en enige tijd heeft gespeelt.

Was handiger geweest als je die voor de winter in huis had gehaald i.p.v. nu het weer zonder klasse A versterkers behagelijk kan zijn in huis! :D :D

:D

Dat maakt op mijn luisterzolder toch niet uit.

'sWinters staat het ijs op m'n rug en 'szomers klotst het zweet onder m'n oksels. ;)

Een klima is misschien wel een audiofiel verantwoorde investering...

Was handiger geweest als je die voor de winter in huis had gehaald i.p.v. nu het weer zonder klasse A versterkers behagelijk kan zijn in huis! :D :D

Die versterker wordt echt niet warmer dan handwarm (ca 25-30

Dat snap ik ook, maar Niels hat het over een "kacheltje" in de zin van een warmtebron en dat is ie zeker niet. Daarbij geloof ik niet dat het rendement van dit ding dermate laag is. Dan zou het echt een baggerontwerp zijn. Zeker met een torrenpaar als versterkertrap gaat het rendement duidelijk omhoog, maar daar ging het niet over.

Geerdie, Moet de Aragon nu plaatsmaken voor deze kleine jongen? Zo ja, dan moet ik maar weer eens komen luisteren. Ik vond dat de Aragon het trouwens helemaal niet verkeerd deed in jouw set. Juist de druk in het laag is mij bijgebleven!

Neenee, de 12-watter is slechts te gast. ;)

Maar het verbaast me gewoon hoe goed deze versterker presteert in vergelijk met zijn vermogen.

Ik verwacht dat de Aragon klankmatig op een hoger peil komt, maar daarover kan ik pas meer zeggen als hij terug is en enige tijd heeft gespeelt.

Deksels! :blink: Die Aragon moet dan een mirakelsgoede versterker zijn!!!

Vooral, omdat ik Sodejuu's 4B ST naast zijn Benjamin heb gehoord en de laatste echt wel fijner vond spelen!

Ben ernstig benieuwd naar een A/B-tje (Aragon / Benjamin :) ) !

Dat snap ik ook, maar Niels hat het over een "kacheltje" in de zin van een warmtebron en dat is ie zeker niet. Daarbij geloof ik niet dat het rendement van dit ding dermate laag is. Dan zou het echt een baggerontwerp zijn. Zeker met een torrenpaar als versterkertrap gaat het rendement duidelijk omhoog, maar daar ging het niet over.

Ik ken het ontwerp natuurlijk niet, maar ik heb altijd geleerd dat een rendement van 25% voor een klasse A versterker bijzonder hoog is. De meeste zouden meer in de buurt van de 10% liggen... Maar goed, ik kan het mis hebben...

Een warmte bron is het natuurlijk wel. Dat ie zelf niet warm wordt, maakt daarbij natuurlijk niet uit. Sterker nog, het is juist een heel goede warmtebron. Kennelijk kan ie z'n warmte zo goed kwijt (wat wil je, met zulke koelblokken) dat ie zelf nauwelijks warm wordt. Prima warmtewisselaar/bron dus... ;)