JeroenKV Posted 15 maart 2007 Author Report Share Posted 15 maart 2007 De Sitronik Lucius heeft een digitiale ingang voor een CD-speler en een analoge volumeregeling na de DAC, dus dat is aardig wat je zoekt. De huidige versie is 4 kanaals, maar er komt deze maand een 6 kanaals variant (bron: forum sitronik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 15 maart 2007 Report Share Posted 15 maart 2007 Volgens mij voldoet de Beolab 5 van B&O vrijwel helemaal aan de beschrijving die je geeft . Ik geloof dat je waarempel gelijk hebt! Nou is die Beolab niet helemaal m Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 15 maart 2007 Author Report Share Posted 15 maart 2007 Er wordt een kabel en software bijgeleverd om de boel in te stellen. Als je dit aanvuld met wat leuke meetsoftware als b.v. ARTA kom je een heel eind! Boxsim van Visaton kan ook actieve filters simuleren, dus dat is helmaal makkelijk. Meridian heeft toch ook zo'n digitale oplossing? B.v. http://www.meridian-audio.com/p_d8k.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 maart 2007 Report Share Posted 15 maart 2007 Hoe moet ik het nu precies zien , het signaal heeft een analoge vol reg. op dat moment zijn de freq. al gescheiden en gaan dan naar analoge eindtrappen voor bas mid en hoog ,overigens heeft passlabs ook een aktief sys. geloof ik , de rushmore (nooit gehoord) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 15 maart 2007 Report Share Posted 15 maart 2007 Ik bedoel eigenlijk te zeggen in de pro wereld wordt al veel meer met digitale speaker management systemen gewerkt. en hoe vind je dat zelf over het algemeen klinken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 15 maart 2007 Author Report Share Posted 15 maart 2007 Hoe moet ik het nu precies zien , het signaal heeft een analoge vol reg. op dat moment zijn de freq. al gescheiden en gaan dan naar analoge eindtrappen voor bas mid en hoog ,overigens heeft passlabs ook een aktief sys. geloof ik , de rushmore (nooit gehoord) Klopt; na de DAC zit een 3, 4 of 6 kanaals (hangt van het type af) volumeregeling. Wat veel mensen in andere langen doen (zie diyaudio.com en duitse forums) is een Behringer DCX2496 actief filter combineren met een 6 kanaals receiver. Persoonlijk lijkt mij een ongemodificeerde DCX niks (analoge delen zijn niet best, digitale wel) en de versterkers in een receiver zijn ook meestal minder, maar het principe is logisch. De Sitronik Lucius heeft gelukkig de volumeregeling zelf al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 maart 2007 Report Share Posted 15 maart 2007 Hoe moet ik het nu precies zien , het signaal heeft een analoge vol reg. op dat moment zijn de freq. al gescheiden en gaan dan naar analoge eindtrappen voor bas mid en hoog ,overigens heeft passlabs ook een aktief sys. geloof ik , de rushmore (nooit gehoord) Klopt; na de DAC zit een 3, 4 of 6 kanaals (hangt van het type af) volumeregeling. Wat veel mensen in andere langen doen (zie diyaudio.com en duitse forums) is een Behringer DCX2496 actief filter combineren met een 6 kanaals receiver. Persoonlijk lijkt mij een ongemodificeerde DCX niks (analoge delen zijn niet best, digitale wel) en de versterkers in een receiver zijn ook meestal minder, maar het principe is logisch. De Sitronik Lucius heeft gelukkig de volumeregeling zelf al. Dus ik zou met dat app. 3, 4 of 6 units bijvoorbeeld kunnen aansturen , hoe regel je dan het freqbereik per unit ( kanaal) en wat is de schaalverdeling (nauwkeurigheid) en flanksteilheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 15 maart 2007 Author Report Share Posted 15 maart 2007 Hoe moet ik het nu precies zien , het signaal heeft een analoge vol reg. op dat moment zijn de freq. al gescheiden en gaan dan naar analoge eindtrappen voor bas mid en hoog ,overigens heeft passlabs ook een aktief sys. geloof ik , de rushmore (nooit gehoord) Klopt; na de DAC zit een 3, 4 of 6 kanaals (hangt van het type af) volumeregeling. Wat veel mensen in andere langen doen (zie diyaudio.com en duitse forums) is een Behringer DCX2496 actief filter combineren met een 6 kanaals receiver. Persoonlijk lijkt mij een ongemodificeerde DCX niks (analoge delen zijn niet best, digitale wel) en de versterkers in een receiver zijn ook meestal minder, maar het principe is logisch. De Sitronik Lucius heeft gelukkig de volumeregeling zelf al. Dus ik zou met dat app. 3, 4 of 6 units bijvoorbeeld kunnen aansturen , hoe regel je dan het freqbereik per unit ( kanaal) en wat is de schaalverdeling (nauwkeurigheid) en flanksteilheid Klopt; je kunt ze als vv aansturen. Flanksteilheid is b.v. in te stellen van 6db - 48db (8e orde). Hoe veel groeplooptijdverschil kun je eigenlijk passief corrigeren? Hoe flexibel ben je b.v. passief t.a.v. de Q factor? Ik denk dat de nauwkeurigheid digitaal veel hoger ligt dan passief....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 maart 2007 Report Share Posted 15 maart 2007 Mijn avalon avatar is gesloten met een Q van 0,5 , over het laag ben ik wel tevreden , maar in mijn eigen ontwerpen heb ik mij laten leiden bij de thiel basmid enigzins door de fabr . voorschrijving , en anderzijds zelf exp met volumes en basp. diam , en ook gesl. zie freq kar . website. , en ik denk dat bijv de orion (in zijn geheel gezien) neutraler is , al heeft deze wel minder laag, maar het laag dat hij heeft is pijlsnel. Wat gesloten of open betreft of wat kast vol tov. unit betreft ik denk dat meerdere wegen naar rome leiden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 16 maart 2007 Author Report Share Posted 16 maart 2007 Mijn avalon avatar is gesloten met een Q van 0,5 , over het laag ben ik wel tevreden , maar in mijn eigen ontwerpen heb ik mij laten leiden bij de thiel basmid enigzins door de fabr . voorschrijving , en anderzijds zelf exp met volumes en basp. diam , en ook gesl. zie freq kar . website. , en ik denk dat bijv de orion (in zijn geheel gezien) neutraler is , al heeft deze wel minder laag, maar het laag dat hij heeft is pijlsnel. Wat gesloten of open betreft of wat kast vol tov. unit betreft ik denk dat meerdere wegen naar rome leiden . Ik heb het over de Q factor van het filter, niet van de kast! De Q factor van het filter is digitaal heel nauwkeurig aan te passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Mijn avalon avatar is gesloten met een Q van 0,5 , over het laag ben ik wel tevreden , maar in mijn eigen ontwerpen heb ik mij laten leiden bij de thiel basmid enigzins door de fabr . voorschrijving , en anderzijds zelf exp met volumes en basp. diam , en ook gesl. zie freq kar . website. , en ik denk dat bijv de orion (in zijn geheel gezien) neutraler is , al heeft deze wel minder laag, maar het laag dat hij heeft is pijlsnel. Wat gesloten of open betreft of wat kast vol tov. unit betreft ik denk dat meerdere wegen naar rome leiden . Ik heb het over de Q factor van het filter, niet van de kast! De Q factor van het filter is digitaal heel nauwkeurig aan te passen. Wat moet ik daar dan onder verstaan ? En nu weet ik nog steeds niet hoe je de verschillende freq regelt per unit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 16 maart 2007 Author Report Share Posted 16 maart 2007 De "knie" in de helling. Waarom kijkje niet eens in de specs op de website van Sitronik? Je sluit de Lucius namelijk op de PC aan waarop een softwarepakket draait. Op de site staat een keurige handleiding met toelichting op het softwarepakket en de Lucius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 26 maart 2007 Author Report Share Posted 26 maart 2007 Sitronik heeft ook nog de Callisto, dit zijn digitale versterkers met digitale filters en DSP. http://www.sitronik-industrie.de/frontend/...e68402f74b4f9e6 De Callisto III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts