Guest C J Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Er waren er ook een paar die maar bleven herhalen dat hun zoontje dat ook wel had gekund. Het irritante was, dat ze het bleven herhalen en herhalen. Bij elk stuk. De hele middag. Hoe vervelend moeten de opmerkingen van de kunstkenners wel niet voor de niet kunst kenners geweest zijn, die maar bleven herhalen dat het toch echt kunst was. Groeten Hans Niet kunstkenners hebben daar ook niets te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Er waren er ook een paar die maar bleven herhalen dat hun zoontje dat ook wel had gekund. Het irritante was, dat ze het bleven herhalen en herhalen. Bij elk stuk. De hele middag. Hoe vervelend moeten de opmerkingen van de kunstkenners wel niet voor de niet kunst kenners geweest zijn, die maar bleven herhalen dat het toch echt kunst was. Groeten Hans Je roert hier exact mijn punt aan, alleen sla je mis. Wie drong zich op aan wie? De liefhebbers hadden genoeg aan zichzelf en aan elkaar. Ze waren maar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Waar ben je mee bezig, Huub? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 beste Jitze, de test die wij gedaan hebben heeft zonneklaar aangetoont dat er geen verschillen bestaan tussen cd-spelers, anders hadden de 'gouden oortjes' dit toch wel gehoord? nietwaar? Beste Eric, ik ben pas te overtuigen als Jacco de test herhaalt bijvoorbeeld bij Picosso thuis. Zoals ik al eerder heb gezegd vermoed ik dat in een bekende akoustische omgeving en bij bekende apparatuur (eventuele) verschillen er wel uitkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Waar ben je mee bezig, Huub? Je hebt een beetje 'centre of the universe' - neigingen Jacco. Ik reageerde niet op jou. Bovendien zul je eerst even excuses aan moeten bieden voor die scheldpartij gisteren. Vroeger hadden kinderen nog wel eens respect voor een ouwe vent van 53. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Beste Eric, ik ben pas te overtuigen als Jacco de test herhaalt bijvoorbeeld bij Picosso thuis. Zoals ik al eerder heb gezegd vermoed ik dat in een bekende akoustische omgeving en bij bekende apparatuur (eventuele) verschillen er wel uitkomen. Wat wil je nu suggereren? Was de set van Hans niet goed genoeg om verschil duidelijk te maken? Zijn de oren van Hans niet zo goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Waar ben je mee bezig, Huub? Je hebt een beetje 'centre of the universe' - neigingen Jacco. Ik reageerde niet op jou. Bovendien zul je eerst even excuses aan moeten bieden voor die scheldpartij gisteren. Vroeger hadden kinderen nog wel eens respect voor een ouwe vent van 53. Tijden zijn veranderd Huub. Ik ben van de nieuwe stempel. Die zegt waar het op staat. Ik ben trouwens ook geen kind meer. Maar waar ben je nu mee bezig? Ik stelde je een vraag. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Beste Eric, ik ben pas te overtuigen als Jacco de test herhaalt bijvoorbeeld bij Picosso thuis. Zoals ik al eerder heb gezegd vermoed ik dat in een bekende akoustische omgeving en bij bekende apparatuur (eventuele) verschillen er wel uitkomen. Wat wil je nu suggereren? Was de set van Hans niet goed genoeg om verschil duidelijk te maken? Zijn de oren van Hans niet zo goed? Als je het gezelschap bekijkt is de persoon met de meeste ervaring in vergelijkingen simpel te duiden, dit heeft niets te maken met de kwaliteit van het gehoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Waar ben je mee bezig, Huub? Je hebt een beetje 'centre of the universe' - neigingen Jacco. Ik reageerde niet op jou. Bovendien zul je eerst even excuses aan moeten bieden voor die scheldpartij gisteren. Vroeger hadden kinderen nog wel eens respect voor een ouwe vent van 53. Tijden zijn veranderd Huub. Ik ben van de nieuwe stempel. Die zegt waar het op staat. Ik ben trouwens ook geen kind meer. Maar waar ben je nu mee bezig? Ik stelde je een vraag. Groet, Jacco Ik ben van de oude stempel. Ik discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Ik ben van de oude stempel. Ik discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Beste Eric, ik ben pas te overtuigen als Jacco de test herhaalt bijvoorbeeld bij Picosso thuis. Zoals ik al eerder heb gezegd vermoed ik dat in een bekende akoustische omgeving en bij bekende apparatuur (eventuele) verschillen er wel uitkomen. Wat wil je nu suggereren? Was de set van Hans niet goed genoeg om verschil duidelijk te maken? Zijn de oren van Hans niet zo goed? Als je het gezelschap bekijkt is de persoon met de meeste ervaring in vergelijkingen simpel te duiden, dit heeft niets te maken met de kwaliteit van het gehoor. Dus omdat Hans minder ervaring heeft in vergelijkingen is hij niet in staat om, op z'n eigen set, z'n eigen speler te onderscheiden van een andere? Het hele draadje komt op mij over als: Er zijn wel degelijk kleine nuanceverschillen hoorbaar tussen een goedkope en heel erg dure CD-spelers. Om dat te horen dien je echter aan de volgende voorwaarden te voldoen: 1 - top-installatie 2 - ruime ervaring in vergelijkingen hebben 3 - gouden oortjes hebben 4 - bekend zijn met de set en akoestiek 5 - bekend zijn met de opname waarmee ge-abx-ed wordt 6 - lang luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Huub past zich altijd wel snel aan de geldende etikette van ieder forum aan. De test heeft duidelijk aangetoont dat de verschillen, zo ze er zijn, bij de gebruikte testmethode errug klein zijn, terwijl men van te voren toch echt dacht dat ze er wel zouden zijn. Het heeft dan ook weinig zin om te verdedigen dat een andere methode wel een "beter" resultaat zal leveren. Daar kom je alleen achter door het te doen. Ik snap dan ook werkelijk niet waarom deze discussie nog doorloopt. Laten we ons weer concentreren op een "verbeterde" test opzet. Ik weet het, het is niet grappig te horen dat sinterklaas niet bestaat. Dan kun je op twee manieren reageren. De eerste is: dan geloof ik wel in de kerstman. De tweede is gewoon de feiten onder ogen zien en verder gaan in de hoop het bestaan van de kerstman aan te tonen. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Huub past zich altijd wel snel aan de geldende etikette van ieder forum aan. De test heeft duidelijk aangetoont dat de verschillen, zo ze er zijn, bij de gebruikte testmethode errug klein zijn, terwijl men van te voren toch echt dacht dat ze er wel zouden zijn. Het heeft dan ook weinig zin om te verdedigen dat een andere methode wel een "beter" resultaat zal leveren. Daar kom je alleen achter door het te doen. Ik snap dan ook werkelijk niet waarom deze discussie nog doorloopt. Laten we ons weer concentreren op een "verbeterde" test opzet. Ik weet het, het is niet grappig te horen dat sinterklaas niet bestaat. Dan kun je op twee manieren reageren. De eerste is: dan geloof ik wel in de kerstman. De tweede is gewoon de feiten onder ogen zien en verder gaan in de hoop het bestaan van de kerstman aan te tonen. Groeten... H Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 [...]Om even Jacco's vraag te beantwoorden: mijn enige doel is om dit duidelijk te maken. Zodra het wordt geaccepteerd ontstaat er namelijk een compleet andere, w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Excuses voor de benaming "flapdrol", ik hoop dat je begrijpt in welke context ik dat heb gezegd. Hoewel ik niet begrijp hoe een context de omgangsvormen zou kunnen be Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Je roert hier exact mijn punt aan, alleen sla je mis. Wie drong zich op aan wie? Nee hoor Huub, ik had precies door wat jij bedoelde, ik liet alleen de andere kant van de denkwijze zien. Dus ik begreep precies wat jij bedoelde. Het is niet aan mij/ons om te bepalen wie zich opdringt aan wie...alleen dit is al een discussie punt waar je niet uit gaat komen. Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 maart 2007 Author Report Share Posted 16 maart 2007 Dus omdat Hans minder ervaring heeft in vergelijkingen is hij niet in staat om, op z'n eigen set, z'n eigen speler te onderscheiden van een andere? Het hele draadje komt op mij over als: Er zijn wel degelijk kleine nuanceverschillen hoorbaar tussen een goedkope en heel erg dure CD-spelers. Om dat te horen dien je echter aan de volgende voorwaarden te voldoen: 1 - top-installatie 2 - ruime ervaring in vergelijkingen hebben 3 - gouden oortjes hebben 4 - bekend zijn met de set en akoestiek 5 - bekend zijn met de opname waarmee ge-abx-ed wordt 6 - lang luisteren Ik beweer dus dat de verschillen best wel groot zijn. Ik zou n.l. met de ene speler WEL en met de andere NIET kunnen leven. Om de verschillen in een ABX van 3x 15 sec en dat 8 keer achter elkaar zonder fouten op te hoesten is voor mij wat veel van het goede. Ik heb overigens nooit beweert gouden oortjes te hebben (dat kan ook niet wanneer je 56 bent). Ik wil gewoon van muziek genieten in een zo optimaal mogelijke kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 [Wat wil je nu suggereren? Was de set van Hans niet goed genoeg om verschil duidelijk te maken? Zijn de oren van Hans niet zo goed? Hai Pruttel, Ik wil in ieder geval niets negatiefs suggereren. Wel heb ik in al die jaren geconstateerd dat er meestal maar een plek is in de kamer waar het optimaal klinkt. Daarbij zo'n bioscoopopstelling met 6 man heeft akoustisch en wat achtergrondgeluid betreft ook zijn invloed. Een goede test zie ik het liefst in een bekende omgeving met bekende apparatuur en niet te veel mensen. Hecht ik meer waarde aan dan aan die wetenschappeijke benadering . Hans heb ik trouwens hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Voorlopig is het vooral vermakelijk hoe er naar verklaringen voor het mislukken van de vergelijking wordt gezocht, beste Jitze , de test is niet mislukt! hij is juist heel goed gelukt. wat ik al eerder aangaf blijkt waar te zijn er is geen waarneembaar klankverschil tussen cd-spelers te horen. zodra audiofielen componenten gaan beredeneren slaat hun fantasie op hol en kramen ze de grootst mogelijke onzin uit. zeker als ze in een groepje zitten het saamhorigheids gevoel stijgt de pan uit en men weet van gekkighied niet wat voor audiofiele termen men uit de vocabulaire moet putten het beste is met de monden en ogen dicht componeten vergelijken . dan horen ze ineens niks meer....... Het is inderdaad lastig. Alles is mogelijk, alles kan anders zijn. Het vinden van de juiste termen om je ervaringen te omschrijven en de noodzaak om te moeten vergelijken met dagen of weken ertussen dwingt je, ook als het strikt voor jezelf is, tot standaardisatie. Hoe veel gemakkelijker is het voor degene, die dit allemaal niet hoort! beste Huub. jij hoort het ook niet !! je DENKT dat je het hoort zoals zovelen niet nuchter nadenkende audioneuroten die alleen de recensies lezen en op specs kicken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Even het lijstje bijwerken naar aanleiding van bovenstaande reacties Er zijn wel degelijk kleine nuance grote verschillen hoorbaar tussen een goedkope en heel erg dure CD-spelers. Om dat te horen dien je echter aan de volgende voorwaarden te voldoen: 1 - top-installatie 2 - ruime ervaring in vergelijkingen hebben 3 - gouden oortjes hebben 4 - bekend zijn met de set en akoestiek 5 - bekend zijn met de opname waarmee ge-abx-ed wordt 6 - lang luisteren 7 - op een goede luisterpositie zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Hoe vaak moettie de analogie nog blijven maken: alle spelers zijn en klinken net als Klijnsmit zelf, altijd hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 beste Huub. jij hoort het ook niet !! je DENKT dat je het hoort zoals zovelen niet nuchter nadenkende audioneuroten die alleen de recensies lezen en op specs kicken Je klinkt een beetje als iemand die vindt dat moderne kunst prima door een kind van 10 kan worden geproduceerd. Nee Erik, je hebt geen gelijk. De verschillen tussen cd-spelers zijn inderdaad soms nauwelijks te onderscheiden, zeker niet in een blinde test. Maar ze kunnen er wel zijn. Niet iedereen vindt het even belangrijk, niet iedereen hoort het. Jij vindt het niet belangrijk. Prima. Zand erover. Schluss. Einde oefening. Einde verhaal. Even goede vrienden. Overigens zijn er weinig audiofielen die op specs kicken. Een audiofiel luistert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Om de verschillen in een ABX van 3x 15 sec en dat 8 keer achter elkaar zonder fouten op te hoesten is voor mij wat veel van het goede. Dat hoort zo ook niet te werken, om't maar eens om te draaien. Muziek is een beleving waar je ingetrokken wordt/ wilt worden. Geen oppervlakkige (test)wedstrijd. Je kunt de apparatuur niet objectiveren van het product. Muziek die tegenstaat werkt ook minder indrukwekkend op een verder goede installatie, met gevolg dat de installatie minder indruk maakt, dan muziek die raakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 [...]Muziek is een beleving waar je ingetrokken wordt/ wilt worden. [...] Het staat jou als deelnemer geheel vrij de muziek zelf uit te kiezen en hoe lang je erover wilt doen. Althans, dat is mijn uitgangspunt. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Da's voor zo'n test een behulpzaam uitgangspunt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts