Jump to content

quadral korun pronologue

arachna
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal

ik ben al een tijdje op zoek naar goede en betaalbare 2de hands luidsprekers en nu kom ik ergens op een site een paar in uitmuntende staat verkerende quadrals tegen maar het probleem is dat ik nergens op het net er info over vind...wel heb ik ergens gelezen dat er een quadral korun is(accoustimass??)of zoiets die niet echt lovende kritieken krijgt van kenners..

dus nu is mijn vraag:

is er iemand die deze vrij grote jongens kent??voor EN nadelen ervan kent of me een link kan geven waar ik er iets kan over lezen..

ikzelf vind het vreemd dat er nergens iets over te lezen is...of k zoek nie goe....kan ook natuurlijk he...haha.. ;)

ze vragen er nog 450 euro voor...hebben er ongeveer(volgens verkoper 1350 gekost..)

ikzelf hou nogal van stevige gitaarmuziek maar mijn partner hou t liever wa rustig..il divo,r&b....

wij houden wel van grote luidsprekers als meubel,maar indien jullie een alternatief hebben...dan zou ik dat wel graag horen...

bij voorbaat bedankt voor jullie reakties

mvg

arachna

ja heb ze ooit gehoord (tenminste als die het zijn).

een plaatje zou me wel helpen. Ik ben zelf wel gecharmeerd van de grote quadrals. Ik vind ze groots en beheerst klinken. Wel staat me bij dat ze qua middengebied wat minder sprankelend waren. das met name voor gitaar muziek niet echt de bedoeling. Mijn angst zou zijn dat ze wat te laid back klinken voor een echt natuurgetrouw gitaar geluid. De quadral titan had dat ook. Bas is echter diep en strak en de speakers zijn bijzonder solide en mooi.

arachna said:
hallo allemaal

ik ben al een tijdje op zoek naar goede en betaalbare 2de hands luidsprekers en nu kom ik ergens op een site een paar in uitmuntende staat verkerende quadrals tegen maar het probleem is dat ik nergens op het net er info over vind...wel heb ik ergens gelezen dat er een quadral korun is(accoustimass??)of zoiets die niet echt lovende kritieken krijgt van kenners..

dus nu is mijn vraag:

is er iemand die deze vrij grote jongens kent??voor EN nadelen ervan kent of me een link kan geven waar ik er iets kan over lezen..

ikzelf vind het vreemd dat er nergens iets over te lezen is...of k zoek nie goe....kan ook natuurlijk he...haha.. ;)

ze vragen er nog 450 euro voor...hebben er ongeveer(volgens verkoper 1350 gekost..)

ikzelf hou nogal van stevige gitaarmuziek maar mijn partner hou t liever wa rustig..il divo,r&b....

wij houden wel van grote luidsprekers als meubel,maar indien jullie een alternatief hebben...dan zou ik dat wel graag horen...

bij voorbaat bedankt voor jullie reakties

mvg

arachna

Nergens op het net te vinden? Gewoon even googlen, dan vind je onder andere dit:

Luidsprekertest

m44 said:
Wel staat me bij dat ze qua middengebied wat minder sprankelend waren. das met name voor gitaar muziek niet echt de bedoeling. Mijn angst zou zijn dat ze wat te laid back klinken voor een echt natuurgetrouw gitaar geluid.

Ik heb eigenlijk precies dezelfde ervaring met de Quadrals van m'n ouders (de Aurum 7). Mooie speakers, maar mij iets te rustig. Maar misschien is dat omdat ik (el cheapo) JBL's gewend ben. Die zijn wat feller, vooral in het hoog. Maar niet storend, vind ik...