Jump to content

harman kardon vs marantz

m44
 Share

Recommended Posts

ik kan wellicht mijn marantz pm17mk2 ruilen tegen een harman kardon pm 665.

De harman is ruim 10 jaar oud en persoonlijk heb ik hem nooit gehoord. ik zoek meer vermogen en een betere controlle van het laag. Wel hou ik van een rustig geluid en zeker niet te fel of scherp.

hij moet de century golds gaan aansturen.

kent iemand de harman?

ja dat klopt volgens mij wel. ik zie ze te koop staan op EBay voor zelfs 150 dollar. dus thnx maar niet doen denk ik.

er staat ook een denon pma 1560 op marktplaats. De meeste denon versterkers die ik heb gehoord hadden niet het euvel dat bas wat slepend en ongecontroleerd werd maar juist behoorlijk strak.mijn marantz heeft wat te weinig controlle over mijn huidige luidsprekers maar iemand op dit forum kon mij zeggen dat dit een bekend fenomeen was bij een bepaalde serie van marantz. De denon is een behoorlijke grote jongen en ik lees er weinig slechts over op internet. het is nogal een eindje uit de buurt dus graag advies van iemand die hem kent of denkt te kennen. Anders zit ik weer bijna 2 uur in de voiture voor niks.

ik vind het altijd erg lastig (zeker als ik zo gewend ben aan een geluid) om te horen waar een euvel hem nu in zit. Ik weet van mijn marantz cd 10 dat die ook niet het meest strakke laag weergeeft wat er is. wanneer is het de cd speler die ik hoor en wanneer de versterker. Of wanneer de huiskamer.

marantz pm17mk2

marantz cd10

jbl century gold

van de hull luidspreker kabel (magnum)

van de hull the first interlink

wat denken jullie wat ik zou moeten veranderen om de basweergave wat strakker te krijgen.

Het kan aan de speaker liggen , het kan aan de versterker liggen , maar ik denk veel minder snel aan je cd speler , hoeveel watts geeft die marantz aan 4 of 8 ohm , het eerste wat ik zou proberen is een zwaardere versterker , wat je ook misschien kan doen als je de marantz kunt bridgen , is hem gebridged op 1 sp. aansluiten en dan kijken of het laag strakker wordt , wat is de minimale impedantie van die JBL en zijn rendement? :unsure:

er staat ook een denon pma 1560 op marktplaats. De meeste denon versterkers die ik heb gehoord hadden niet het euvel dat bas wat slepend en ongecontroleerd werd maar juist behoorlijk strak.mijn marantz heeft wat te weinig controlle over mijn huidige luidsprekers maar iemand op dit forum kon mij zeggen dat dit een bekend fenomeen was bij een bepaalde serie van marantz. De denon is een behoorlijke grote jongen en ik lees er weinig slechts over op internet. het is nogal een eindje uit de buurt dus graag advies van iemand die hem kent of denkt te kennen. Anders zit ik weer bijna 2 uur in de voiture voor niks.

ik vind het altijd erg lastig (zeker als ik zo gewend ben aan een geluid) om te horen waar een euvel hem nu in zit. Ik weet van mijn marantz cd 10 dat die ook niet het meest strakke laag weergeeft wat er is. wanneer is het de cd speler die ik hoor en wanneer de versterker. Of wanneer de huiskamer.

marantz pm17mk2

marantz cd10

jbl century gold

van de hull luidspreker kabel (magnum)

van de hull the first interlink

wat denken jullie wat ik zou moeten veranderen om de basweergave wat strakker te krijgen.

Heb je wel eens een andere bekabeling geprobeerd? Kan ook nog wel eens schelen (zeker tov vdHul)...

Zou ik niet doen...de marantz is veel meer waard.

Dit is een geweldig argument als het gaat om een beter geluid, je zou beter kunnen stellen dat het misschien slimmer is om de Marantz te verkopen omdat deze meer zal kunnen opbrengen dan de HK waard is :P

Versterkers die regelmatig voor redelijke prijzen te verkrijgen zijn als de Pioneer A 757 en A 777 zijn mogelijk een optie ?

En inderdaad spelen met een simpel koperdraadje zou ook wel eens kunnen resulteren in een beter geluid, maar of je daarmee de problemen echt oplost betwijfel ik.

Beste M44,

Wat ik zou doen is in ieder geval niet de Marantz weg doen, punt.

Het is in ieder geval te proberen of wellicht de interlink van van den Hul te vervangen voor bv een Kimber waarvan het hoog helderder is dan een van den Hul en het laag strakker dan van den Hul.

Het tophoog ontbreekt bij een vd Hul en het laag wordt wat aangedikt, dat kan in sommige sets heel goed klinken maar ik denk dan niet aan een Marantz in samenwerking met een JBL , waar meer dan voldoende laag in zit.

De Marantz is niets mis mee , maar voor een strakker laag indien gewenst zou je kunnen denken aan Bas de Vries modificatie.

OOk het luidspreker kabeltje zou je kunnen vervangen door bv een 8 TC of 4 TC van Kimber.

MvG,

OpaHenk

mijn ervaring met diverse Van den Hul bekabeling is dat het laag sompig,stroperig,boomy,traag word.

dit zelfs in vergelijk met ls.kabels die veeeel goedkoper zijn dan Van den Hul.

kortom dezelfde ervaringen als hierboven beschreven door opahenk: soms een afgetopt hoog, vaak een gekleurd midden, en bijna altijd een benadrukt boemerig laag zowel interlinks als ls.kabel. (yech bah. :wacko:;) )

zie bijvoorbeeld ook hier een ervaring met marantz en Van den Hul: VdH-d352

of hier: detail en frisheid

dus voordat je iets met apparatuur gaat doen zou ik persoonlijk eerst eens wat met kabels gaan stoeien

dit is een stuk goedkoper dan andere apparatuur en ik vind dat de verschillen behoorlijk groot kunnen zijn.

grtjzz Daffy ;)

Hallo nogmaals...ik wilde alleen maar zeggen in mijn eerdere posting....dat je niet moet ruilen omdat je qua waarde erg verliest...je kan veel beter krijgen qua ruil, ook muzikaal ga je er met de HK echt niet op vooruit.

Als ik je set zie...zou ik de marantz CD-10 EERST vervangen......dat is een klassieker, maar echt geen topper.....(heb hem vaak gehoord), en daar kan je bijna 400 euro voor krijgen als hij er goed uitziet etc. Je zou hem ook als loopwerk kunnen gebruiken en een goede DAC kopen en kijken hoe je het geluid DAN vind.

Ik ben niet zo op de hoogte van cd spelers die er echt boven uit steken...misschien audio analogue paganini....rega apollo...dat soort apparaten, nadat je een nieuwe cd speler hebt...eerst met kabels aan de slag. (andere forumleden kunnen je zeker goede adviezen geven betreffende cd-spelers, of bekijk even al bestaande topics betreffende cd-spelers)

Oh ja....ik heb de JBL Century Gold gehoord in combinatie met een Vincent SV-236......ik vond dat persoonlijk ERG goed klinken (de eigenaar vond het laag ook niet strak genoeg)......maar dat zegt dus niks.... dus later ooit misschien Vincent versterkers, zou een optie kunnen zijn....... Stapje voor stapje dus....en ik denk dat je uiteindelijk niet veel geld hoeft uit te geven.

Ik heb tientallen versterkers beluisterd......Ik zou de denon PMA-1560 maar vergeten.......fijne muzikale niet schreeuwerige versterkers met vermogen .......Sony TA-N80ES eindversterker, Denon POA-4400 monoblokken in een later stadium mocht de marantz dan nog niet bevallen, ook de Marantz PM-16 zou dan een optie kunnen zijn (tegenwoordig 2dehands erg goedkoop....ong. 550 euro).

Ik weet niet hoe je JBL's opgesteld staan (maakt ook uit in de laagweergave) en ik zou ze zeker op een paar hele solide zware stands zetten zodat ze optimaal kunnen presteren.

goeie ideeen , ik ga er de hele komende nachtdienst eens aandacht aan besteden.

:D En bij audioreview.com in de rubriek speakercables zoeken naar een kabel met lekker strak gecontroleerd laag. Affijn je kan er weer tegenaan! :lol:

Of ff kijken in de reviews alhier.

Oh ja....iemand adviseerde de grote pioneers.....niet doen! Oersaaie versterkers.....net mineraalwater.

Van Medevoort versterkers staan wel bekend om hun gecontroleerde laag.....affijn...stop maar anders word je gek.

v medevoort word ok regelmatig aan geboden. ik ken ze van jaren terug nog wel.

Bij mij is het idee blijven hangen dat ze erg scherp klinken.

eventuele opties op het versterkervlak.

audio analyse PA90

sphinx project 10

marantz pm16

denon pmas10

denon poa 2800/pra1500 combi (eind/voor)

vincent sv236

densen beat 100

v medevoort ma220

Alle andere tips ga ik echt wel wat mee doen. Het vervangen van de versterker zit echter al zo lang in mijn dwangmatig ingestelde hoofd.

Uiteraard ga ik eerst luisteren maar zit er al iets bij waar iemand iets van vind pos of neg.

gaaaap.. woon jij nog bij je moeder in ofzo. Leuk is dat je bijdehand doet maar als je me tegenkomt in real life denk ik dat je wel iets vriendelijker gaat doen. heel stoer hoor. Vooral dat liegen over concentratie kamp ervaringen staat je heel goed. Altijd maar weer iemand zijn eigendommen belachelijk maken. waar zit jou frustratie vraag ik me af.

Kom op mensen wakker worden het is verdorie al 6:53. Ik zit hier al uren met spido opgescheept.

Misschien leuk om mijn ervaring te delen;

Ik heb in het verleden mijn JBL 250 Ti 's gecombineerd gehad met Pioneer versterkers, dat gaf in het laag een doorbraak.....ongelofelijk !

Misschien kun je eens proberen om een setje 2dehands te vinden en deze eerst uit te proberen.

Mijn voormalige versterkerset; C90 en 2xM90 , ongelofelijk resultaat, bovendien niet alleen in het laag, en 2dehands voor goede prijzen te koop als je zoekt. Ik had mijn set samen gekocht voor 675 euro. Houdt er rekening mee dat de vermogensmeters meestal niet meer werken, dat is een kwaaltje. Maar voor de rest is de versterker gebouwd als een tank en nagenoeg onverwoestbaar.

Helaas weet ik niet hoe de geintegreerde verserkers het doen. Bij stond er in totaal 2 x 400 wat continu aan 8 Ohm aangesloten, dat heeft enorme reserves, speelt dus gemakkelijk en dat hoor je.

Gr. Ro

Ben het wel met tubejack eens....beter hoeft niet altijd duurder te zijn......Er zijn genoeg oudere versterkers met kwaliteiten zoals b.v. Harman Kardon 6800, 6850, geloof zelfs 6900.....flinke jongens, fijne versterker, Sansui AUX-911Dig....

Als je marantz versterker 500 euro opbrengt....houd je dan nog 200 euro over ook.....

Maar ik zou toch eerst voor een nieuwe cd speler gaan......de CD-10 is echt wel een beetje achterhaald met alle respect.

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http...l%3Dnl%26sa%3DG

Op marktplaats staat in de rubriek versterkers een HK-6900....wel gereserveerd.

De verkoper vraagt 275 euro.

ook muzikaal ga je er met de HK echt niet op vooruit.

weet je dat zeker,dat hij er met de harman kardon er niet op vooruit zal gaan.

is het niet zo dat je dat thuis zelf het beste kunt bepalen in plaats van dat het voor je bepaald word.

trouwens wat mankeerd er dan aan de harman kardon pm665 dat jij hem niet goed vind.

trouwens het zou mooi zijn als het om de pm665vxi zou gaan,dit is toch wel een krachtpatser.

en dan nog wat ruilen hoeft niet,maar je kunt via marktplaats vaak bij mensen thuis luisteren of je het iets vind,je neemt dan je eigen versterker ook mee voor een vergelijk.

vind je het iets dan koop je hem toch gewoon,bevalt hij na een tijd niet verkoop je hem toch weer.

wat zou je erop kunnen verliezen kwa geld en wat heb je ervan geleerd.(je kan bi voorbeeld hear meepraten en zeggen die versterker is klote of nee dat woord geen verbetering)

oh een 665 is volgens mij toch iets ouder dan 10jaar oud,de mijne 665vxi was al 18 jaar geleden.

tubejack harman kardon is inderdaad minder geworden (meer comercielekant gekozen)

zeg M44 zou je dat kreng niet vlug een bezem geven dan.

eventuele opties op het versterkervlak.

audio analyse PA90

sphinx project 10

marantz pm16

denon pmas10

denon poa 2800/pra1500 combi (eind/voor)

vincent sv236

densen beat 100

v medevoort ma220

Alle andere tips ga ik echt wel wat mee doen. Het vervangen van de versterker zit echter al zo lang in mijn dwangmatig ingestelde hoofd.

Uiteraard ga ik eerst luisteren maar zit er al iets bij waar iemand iets van vind pos of neg.

als ik zo naar je lijstje kijk valt mij gelijk 1 op AUDIO ANALYSE PA-90 ,dit is voor mij de topper van je lijst.

houd wel in je achterhooft,dat als deze het begeeft je de amp niet zomaar kan laten repareren niet alle onderdelen zijn meer voorhanden.

kijk dat zijn dingen die interessant zijn om te horen. Ik ga proberen wat te ruilen en anders verkopen en weer terugkopen , in de hoop dat ik zo een aantal versterkers kan uitproberen. Ook weer leuk om wat ervaring op te doen. hen met name veel met speakers gerommeld en geluisterd ik kan wel wat ervaring gebruiken op het gebied van versterkers.

Met een bezem zou ze eens wat schoon kunnen maken op zijn best.

Ben het wel met tubejack eens....beter hoeft niet altijd duurder te zijn......Er zijn genoeg oudere versterkers met kwaliteiten zoals b.v. Harman Kardon 6800, 6850, geloof zelfs 6900.....flinke jongens, fijne versterker, Sansui AUX-911Dig....

Als je marantz versterker 500 euro opbrengt....houd je dan nog 200 euro over ook.....

Maar ik zou toch eerst voor een nieuwe cd speler gaan......de CD-10 is echt wel een beetje achterhaald met alle respect.

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http...l%3Dnl%26sa%3DG

Op marktplaats staat in de rubriek versterkers een HK-6900....wel gereserveerd.

De verkoper vraagt 275 euro.

Ik kan wellicht mijn cd 10 ruilen met een rotel971. Ik dacht deze wel eens gehoord te hebben in een opstelling bij staffhorst en dat ik hem toen als neutraal had bestempeld maar wel met een goede punch in het laag. Iemand die hem kent?

Dan isd ook de ruil mogelijk met een Denon pma S10. Volgens mij moet dat een dynamisch en redelijk ongekleurd geheel geven en totaal anders dan mijn huidige set. Feller , frisser en een tikkie minder warm.

Alleen kan ik erg slecht tegen scherp hoog. maar daar is geen sprake van denk ik.

kom op heren schiet me maar af als nodig is.