Jump to content

Nieuw element

luckystar
 Share

Recommended Posts

Misschien wat minder boekjes lezen en wat meer met de praktijk bezig zijn? Wat je hier zegt over het Stanton 881S element is grote kolder en duidt op een kapot element, totaal onjuiste arm/element combinatie, een hele slechte afstelling of een misaanpassing op de voorversterker. Ik ben benieuwd in welke omstandigheden jij het element gehoord hebt.

Hallo ik heb een heleboel Stanton elementen thuis kunnen proberen op 2 verschillende draaitafels met totaal verschillende armen, ook heb ik twee versterkers tot mijn beschikking en twee verschillende Phonopre`s en 1 standaard phono-ingang en twee verschillende types luidsprekers.

In geen van de combinaties vond ik Geen van de Stanon elementen boeiend om te horen, zelfs de als High End bekend staande 881S kon me totaal niet bekoren.

Als een element duf en levenloos klinkt vallen ze voor mij af, net als de Ortofon Super OM-10, ook zo`n waardeloos ding :(

Een Grado Prestige Green rent rondjes om een 681 EEE, ja ook die heb ik kunnen proberen net als:

Grado Prestige Red en Gold

Ortofon Super OM 10/20, 520, X3-MC (ben nu bezig met een Ortofon MC-15 Super)

Goldring 1012GX en 1042

Audio Technica AT95e, AT-120 en de AT-440ML

Denon DL-110 en DL-160

Philips GP-400 en GP-412

Shure M97xE

En ook DJ elementen heb ik aan de tand gevoeld, zoals:

Ortofon Concorde Pro, DJ-e, Electro, Night Club, Broadcast en de Concorde Gold.

Shure M44-7 en White Lable

Ga dus nu niet roepen dat ik wat meer in de practijk moet proberen want ik doe niet anders <_< en ik geef elk element een eerlijke kans, maar als het gewoon niet lekker klinkt dan zeg ik dat ook.

Volgens mij vergeet je nog een Benz Micro 20 E2. Je weet wel, dat element met een opvallend hoge vervorming. Leuk dat je met de Ortofon MC15 super ook eens iets beters probeert. Ik heb de 881S gehoord in een Mitchel met een SME3009III arm en dat klonk beeldschoon. En er zijn nog wel meer uitstekende Stanton elementen, zoals de Epoch of de 981

Lees hier maar. Daar heb ik toch iets meer vertrouwen in dan in jouw verhaal, vooral omdat het zoveel beter onderbouwd is. Daar kun je een voorbeeld aan nemen.

Volgens mij vergeet je nog een Benz Micro 20 E2. Je weet wel, dat element met een opvallend hoge vervorming. Leuk dat je met de Ortofon MC15 super ook eens iets beters probeert. Ik heb de 881S gehoord in een Mitchel met een SME3009III arm en dat klonk beeldschoon. En er zijn nog wel meer uitstekende Stanton elementen, zoals de Epoch of de 981

Lees hier maar. Daar heb ik toch iets meer vertrouwen in dan in jouw verhaal, vooral omdat het zoveel beter onderbouwd is. Daar kun je een voorbeeld aan nemen.

Dus als ik in mijn verhaal wat spoor prestaties zet dan is het ineens onderbouwd :blink: sorry hoor maar technische specs zegt nog niet alles over de klank.

IK VIND STANTON ELEMENTEN RUK, DUF EN DOODS KLINKEN EN DAT MAG IK VINDEN <_<

Vraag Haudio maar eens wat die van die ouwerwetse Stanton troep vind :D

Dus als ik in mijn verhaal wat spoor prestaties zet dan is het ineens onderbouwd :blink: sorry hoor maar technische specs zegt nog niet alles over de klank.

IK VIND STANTON ELEMENTEN RUK, DUF EN DOODS KLINKEN EN DAT MAG IK VINDEN <_<

Vraag Haudio maar eens wat die van die ouwerwetse Stanton troep vind :D

Nee hoor, niet alleen spoorprestaties. Wat dacht je van Arm/element resonantie? Luisterindrukken? In welke arm het element gemonteerd is? Heb je zeker allemaal niet gezien. Jij komt niet verder dan 2 verschillende armen en verschillende voorversterkers en dat het duf klinkt. Wazigheid troef en je hebt het kennelijk zelf niet eens door.

Ha die Shibata,

Voor toen, waren sommige niet verkeerd behalve de Triple EEE dat was een element wat mij echt niet kon bekoren.

Voor nu tja , Das war einmal , Stanton dus.

MvG,

Haudio

A. (...) Leuk dat je met de Ortofon MC15 super ook eens iets beters probeert. (...)

B. Lees hier maar. Daar heb ik toch iets meer vertrouwen in dan in jouw verhaal, vooral omdat het zoveel beter onderbouwd is. Daar kun je een voorbeeld aan nemen.

Beste Joboton,

Ad A. Iets laat me vermoeden dat hij de MC15 maar een saai element zal vinden... :unsure:

Ad B. Diverse vinylfreaks hear schijnen all

Beste Joboton,

Ad A. Iets laat me vermoeden dat hij de MC15 maar een saai element zal vinden... :unsure:

Nee ik vind hem helemaal niet saai, alleen mocht het van mij nog iets speelser maar minder scherp in het hoog.

En nee ik ga hier niet uitweiden over de rf, spoorgedrag of klankindruk, dat zoeken jullie maar lekker zelf uit <_<

Ad B. Diverse vinylfreaks hear schijnen all

Als je serieus genomen wilt worden, dan zul je serieus moeten posten. En zul je dus aan moeten geven in welke arm(en) je het betreffende element hebt gebruikt en met welke voorversterker(s). Maar dan wordt het ons kunstig geslepen naaldje wat

• 2 weeks later...

Wellicht tijd voor wat leuks?

Heb vandaag mijn oude DAIS met Zeta Arm vervangen voor een SME 10 en een 309 arm met damperkit.

Hoe mijn ervaringen zijn ?......meld ik wel weer over een paar weken.

LP blijft leuk en .....mooi :rolleyes:

Wellicht tijd voor wat leuks?

Heb vandaag mijn oude DAIS met Zeta Arm vervangen voor een SME 10 en een 309 arm met damperkit.

Hoe mijn ervaringen zijn ?......meld ik wel weer over een paar weken.

LP blijft leuk en .....mooi :rolleyes:

Beste,

Ik kan je vertellen dat het verschil(verbetering) erg groot is , ook de Dais met Zeta arm heb ik al eens onder handen gehad, niet 1 maar meerdere.

De verbetering zal groot zijn ook al omdat de Dais niet konstant loopt , hij klinkt zeer terughoudend etc.

MvG,

Haudio

Haudio ,

Bedankt voor je reactie .

Ik twijfel er niet aan dat je er veel hebt gehoord.

De Dais klonk altijd heerlijk muzikaal en .....rustig .

Deze week ga ik de SME optuigen echter wel op mijn gemak.

De doos staat me aan te gapen ik moet mijn best doen om er met beleid

aan te werken , zou hem al willen horen met mijn element.

Je hoort het de volgende week wat de verschillen zijn zoals ik ze ervaar.

Hoewel ik denk dat je SME al heel goed kent.

Leuk hoe je het ook kunt verwoorden wat betreft de Dais combi !!

(...) Heb vandaag mijn oude DAIS met Zeta Arm vervangen voor een SME 10 en een 309 arm met damperkit.

(...)

Beste DaisZeta,

Bedoel je type 3009? Series I of II? Improved of regular? Of type R, wellicht?

(Zoveel uitvoeringen... Zouden ze bij SME echt wel weten hoe je een pick-up armpje moet maken?)

(...) Heb vandaag mijn oude DAIS met Zeta Arm vervangen voor een SME 10 en een 309 arm met damperkit.

(...)

Beste DaisZeta,

Bedoel je type 3009? Series I of II? Improved of regular? Of type R, wellicht?

(Zoveel uitvoeringen... Zouden ze bij SME echt wel weten hoe je een pick-up armpje moet maken?)

Spido de 300 serie bestaat uit drie modellen ik heb de 9 inch.

http://www.sme.ltd.uk/index.cfm?asset_id=1332

Maar dat begreep je best.

Beste,

De SME 10 draaitafel wordt standaard geleverd met een nieuwe SME arm er is dus keuze tussen de M 2 / 309 / series IV / en series V of aanverwanten.

Dit zijn de nieuwe armen van SME gemaakt van Magnesium behalve de M 2.

SME maakt nog steeds 1 van de beste armen ter wereld en zijn geschikt voor een zeer breed scala aan vooral MC elementen.

De armen lopen konisch behalve de M 2 om deelresonanties te voorkomen.

Ook klinkt de SME rustig maar wel opwindend muzikaal en niet dull, ook zeer helder en open geluidsbeeld afhankelijk van het gebruikte element.

Mijn advies is de demper niet te gebruiken , want bij een MC element komt dan regelmatig de spandraad van een MC element te veel onder spanning.

MvG,

Haudio

Haudio ,

De draaitafel klinkt inderdaad veel en veel mooier.

Ik snap nu wat je bedoeld met de constante snelheid van de Dais.

Echt meer leven in brouwerij.

Mijn favo muziek is oude Jazz zoals Ella , Peggy Lee e.d dit klink waanzinnig op de SME.

Het laag is zoveel mooier .

Ach eerst maar veel spelen.

De demper raad je af ?

Hij is al voorgemonteerd op de 309 ,heb er alleen nog geen vloeistof in gedaan.

Beste DaisZeta,

Dank je voor de link!

Ik kende deze types nog niet.

Ze zien er fantastisch uit!

En de specs ook.

(Dat SME voor biascompensatie is afgestapt van het nylondraadje-met-gewichtje!

Maar ze hebben wel gelijk, natuurlijk.)

Heb je aftastproeven gedaan?

Ella en Peggy zijn eigenlijk niet de moeilijkste pati

Goede morgen Spido ,

Ella en Peggy zijn wel heerlijk om naar te luisteren .

Ik ben geen klassieke liefhebber wel veel Pink Floyd en oude Jazz.

Daarbij wil ik wel benadrukken dat die oude opnames echt niet verkeerd zijn .

Opnames van Julie London e.d klinken fraai met de instumenten mooi

geplaatst achter de zangeres .

Ook draai ik van Lambchop tot Leftfield .

Om af te stellen heb ik oude LP,s van Denon.

RIAA system Test ( XG-7005) en de Pick up test 1+2( XG-7002 en 7003) en de turntable test (XG-7004).

Het lijkt me in orde of ben ik te ouderwets bezig ?

Moet wel zeggen dat het erg fraai klinkt maar tips zijn welkom.

Heb ook een elektronische-weger gekocht voor de naalddruk van de cartridge man.

Een kennis van mij, met een Transrotor en dezelfde SME 309 arm komt Woensdag a.s om het nog eens na te lopen. Hij heeft al een jaar ervaring met de ARM.

Daarbij ben ik meer liefhebber van muziek en dus niet zozeer bezig het steeds verder tweaken .

Dat laatste stukje winst zoek ik niet (meer) !!.

Beste DaiZeta,

Wat de techniek betreft, heb ik geen tip voor je.

Maar wel voor wat betreft de muziek!

Wellicht kende je "Cleo Laine Live in Carnegie Hall" (1974, RCA LPL1-5015)?

In sommige stukken veeleisend voor de pick-up! ("Ridin' High!", "Gimme a Pigfoot and a Bottle of Beer!")

Prachtige opname (m.b.v. klassieke RCA ribbon microfoons: huismicrofoons van Carnegie Hall, destijds) en Cleo articuleert feilloos en zingt grandioos.

Of haar versie van "Porgy & Bess", samen met Ray Charles (1976, London Records (Decca), 6645 201?

Onze eigen Greetje Kauffeld dan? "Some Other Spring" (1980) is een lieve, intieme mainstream plaat, met prachtige bijdragen van Rob Pronk (piano), Phil Woods (altsax), Niels Henning

Spido ,

Bedankt voor je Vinyl advies:

Cleo Laine Live in Carnegie Hall (1974, RCA LPL1-5015)

Of haar versie van "Porgy & Bess", samen met Ray Charles (1976, London Records (Decca), 6645 201?

Onze eigen Greetje Kauffeld dan? "Some Other Spring" (1980) (CNR 655.119)

Ik zal eens kijken hoe ik aan de LP's kan komen.|

Als het gelukt is meld ik me.

Wat ook heel gaaf is ...... Taj Mahal - Recycling The Blues ! .

Zoek ook nog een LP van Dead Can Dance dit wordt moeilijk .

Zoek ook nog een LP van Dead Can Dance dit wordt moeilijk .

Is inderdaad lastig. Met een beetje mazzel vind je ergens iets in de bakken of een relatief goedkope op internet. Maar niet op Ebay: daar maakt iedereen elkaar gek en betaal je zomaar minstens 50 euro :(

Net als de woeker prijzen voor Amused to dead gaat het me eigenlijk iets te ver .

Zolang de liefhebbers het ervoor willen betalen, zal de prijs alleen nog maar oplopen.

Zelfs voor de 180 grams repress (bootleg) worden al superprijzen betaald.

Maar voor de liefhebber is de originele 140 grams veel en veel mooier.

En van de originele uit 1992 zijn geen hoge aantallen geperst. Ook dit drijft de prijs alleen maar op.

Maar het blijft een zeer mooi album.

Ook voor mooie MFSL persingen worden giga-bedragen neergeteld. Maar zogauw je zo'n album op je tafel hebt liggen, ben je de prijs al heel snel vergeten. Schitterend mooie kwaliteit.

Frank. :rolleyes: