leto2 Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 Ik zit te twijfelen of ik voor mijn nieuwe installatie een top cdspeler (Quad cd99-p, direct aansluitbaar op eindversterker dmv ingebouwde voorversterker..) of toch maar een wat universelere speler zal kopen(CD,SaCD,DVDA) die dan op cd gebied misschien iets minder is? Ik wil namelijk wel de komende jaren goed vooruit kunnen.... Blijft de CD de eerste 5-8 jaar nog de standaard of gebruikt dan iedereen het bv technisch superieure Sacd en zit ik met een verouderd medium en standaard? DVD is voor mij niet noodzakelijk trouwens, het gaat puur over de audio. Waar zouden jullie voor kiezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 SACD is niet technisch superieur aan CD, maar dat wordt niet aan de grote klok gehangen Dvd-a is in mijn oren een betere kandidaat voor de toekomst, maar kijk vooral eerst eens naar de verkrijgbare titels, zoals het nu gaat is alleen CD voor mij de norm, omdat de meeste muziek op CD te koop is en voorlopig zie ik dat niet veranderen. Tegen de tijd dat SACD of dvd-a een ruime hoeveelheid (populaire) titels op de markt heeft, is de Quad alweer afgeschreven Zo duur is hij trouwens ook weer niet vind ik Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto2 Posted 27 januari 2003 Author Report Share Posted 27 januari 2003 de Sacd lijkt me technisch gezien echt wel beter.. meer informatie betekent(weer technisch gezien) dat meer informatie van de bron kan worden weergeven (bv mp3 tov uncompressed cd audio). De opname moet natuurlijk wel ook van deze kwaliteit zijn... (Een stuk cd kwaliteit muziek opgenomen als Sacd klinkt natuurlijk ook als een cd) even een quote: De "opvolger" van de Audio CD. De SACD bevat twee lagen waarop informatie is opgeslagen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 reclamepraat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Geplaatst door leto2:Simpeler de SACD krijgt iets onder de 3.000.000 maal per seconde informatie aangeleverd, dat is bijna net zo snel als een analoog signaal Dat lijkt me dan HET systeem, in een tijd dat de meeste fabrikanten nog niet eens in staat zijn om een behoorlijke klok op 44.1 kHz (+oversampling te bouwen), maar niet heus ... Ik denk overigens dat SACD het als nieuwe norm niet gaat redden. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 SACD en DVD-a heb ik nog niet echt aan een luistertest onderworpen. Hierdoor kan ik er ook niet echt over oordelen. Ik vind echter w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts