robx Posted 18 maart 2007 Report Share Posted 18 maart 2007 Enkele weken geleden heb ik van Tubejack een gemodificeerde Akai AT2400 tuner te leen gekregen, waarvoor hartelijk dank! Ik zou hear nog een recensie opnemen. De tuner is bij binnenkomst neergezet en aangesloten, ik heb er maar even naar geluisterd uit nieuwsgierigheid. Het was voor mij een drukke week waarin ik nauwelijks thuis was, dus voor de eerste keer echt luisteren waren vijf dagen verstreken. De tuner gaf een mooi groot geluidsbeeld, waarin ook hoogte goed aanwezig was. Stemmen boven de luidsprekers, slagwerk en andere instrumenten ook mooi op hun plek qua hoogte. de diepte was opmerkelijk: de projectie ging van de luisterplaats tot ver naar achter. een 3-d wolk van geluiden dus. Daarmee heeft de Akai meer dan mijn kenwood kt1100sd het talent een geluid de kamer in te projecteren. De weergave was los in de zin dat geluiden uit het niets komen, en er een echt instrument of een echte stem lijkt te staan. de hele body van ieder instrument en iedere stem ontwikkelde zich mooi. Basweergave was vol in de zin van veel energie, maar tegelijk precies en slank. exact zoals ik het graag hoor, een fundament zonder kleuring, wat ruimte laat voor een mooie afbeelding van laag-midden gebied. Dit is weergave op een hoog niveau. De akai tuner zoals ie nu is kan in een hele mooie set goed mee. en ik voeg er een stelling aan toe: dit is net zo goed luisteren als een hele goede cd speler. waren er dan geen minpunten? jawel. het front-end van mijn eigen kenwood tuner levert minder ruis en het typische fm-gelispel op, dus er komen meer zenders geheel helder binnen. maar goed de kenwood heeft dan ook verbazende specificaties. en de klankbalans van de Akai is wat lichter dan ik gewend ben van mijn Kenwood, maar dat is smaak of matchen lijkt me. al met al een geweldige tuner. Jack weet wat een tuner hoort te doen! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 18 maart 2007 Report Share Posted 18 maart 2007 Ja, radio blijft een prachtig medium Rob, en zo te horen weet Jack daar de juiste 'tooling' voor te maken/modificeren. Zelf heb ik dit weekeinde weekeinde ook genoten van de radio: 256kb internetradio met een paar prachtige klassiekuitzendingen. Genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 18 maart 2007 Report Share Posted 18 maart 2007 Ik heb de AT 2600van hem. Met buisjes. Inderdaad prachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 16 april 2008 Report Share Posted 16 april 2008 Sinds enkele weken heb ik ook een AKAI AT 2400 tuner met buizenuitgang in mijn rack staan. Hij heeft de Rotel RT 1025 verdrongen. Waarschijnlijk voor langere tijd. Dat had ik een jaar geleden niet kunnen bedenken. Toen kwam de Rotel binnen (ook van Tubejack) en die lachte toen de Magnum Dynalab 101 hard uit. De Rotel klonk inderdaad veel mooier dan de MD. Maar nu de AKAI. Dat is een ander verhaal. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 april 2008 Report Share Posted 16 april 2008 Ik word er helemaal stil van Het is ontzettend mooi om van zo' n verguisd merk, zoiets muziekaals te maken En je kunt het nu zelf! zie mijn homepage Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 april 2008 Author Report Share Posted 16 april 2008 jaaa ik heb afgelopen zondag 1,5 ademloos zitten luisteren naar een kerkmis (!) op BBC, in Jazz-stijl. wie bedenkt het zou je zeggen. Zeg maar gospel-religion maar dan richting jazz. live-opname in een kerk, koor en instrument bezetting. prachtig, de hele ruimte was te zien (ehhhh horen). een van de mooiste dingen die ik tot nog toe gehoord heb (de laatste mods in de KT1100sd zullen een beetje ingespeeld raken ). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 juli 2010 Report Share Posted 16 juli 2010 Wat leuk, zo'n oud topic Ze zijn wat zeldzaam geworden die Akai's AT-2400 en 2600 maar je kunt er nog steeds iets heel moois van maken. Op mijn website staat de laatste geheel doorgerekende versie. Doen!, Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts