Jump to content

verloopkabel Din-5 female naar 2xRCA?

levi ghyselinck
 Share

Recommended Posts

'k Heb een oude aansluiting op mijn platenspeler, een vijfpolige Din, en ik kan die niet aansluiten op mijn versterker. Nochtans is die ook van dezelfde tijd (jaren zeventig).

Ik zoek me rot naar een verloopkabeltje female din-5 naar twee tulp. Ik zou heel misschien het boeltje willen aaneensolderen, maar ik weet totaal niet hoe ik eraan moet beginnen. Als ik twee ontmantelde kabels aaneen soldeer, ligt een gedeelte van de koperdraad bloot he.. Ik ben echt niet technisch aangelegd.

Als er iemand weet waar ik zo'n kabeltje vind, of mij kan zeggen hoe ik stap voor stap te werk ga bij het solderen...

alvast bedankt

levi

Kan me niet voorstellen dat je zoiets ook niet kunt vinden in een beetje electronica winkel of MM.

Hier hebben ze ook t een en ander

http://stores.ebay.nl/Remix-Webshop_W0QQco...0QQftidZ2QQtZkm

Als je de oorspronkelijke DIN kabel laat zitten, zou ik een kort (10 cm) verloopsnoertje kiezen ivm voorkomen teveel signaalverlies.

Kijk eens op Conrad,volgens mij is dit precies wat je zoekt:

5-polige DIN>2x RCA

Die DIN is male. Hij zoekt female. dit is het kabeltje dat hij echt moet hebben. Dus met een extra massadraadje eraan ;) Ik denk wel dat ze deze dingen ook wel bij een electronicazaak of electro-karweishop zullen hebben, en anders is ie daar wel te bestellen