Erikatn Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 Ah, nu is het gewoon zo duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 Ah, nu is het gewoon zo duidelijk. Accepteer je dan ook dat dit ook voor jou geldt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 Ah, nu is het gewoon zo duidelijk. Accepteer je dan ook dat dit ook voor jou geldt? Mijn antwoord was slechts aan Hans gericht. Je mag zelf nog proberen een overtuigend ipv brutaal antwoord te geven. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 s0000884 kennende zal dat overtuigend en brutaal zijn... (of overtuigend brutaal) (of brutaal overtuigend) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 s0000884 kennende zal dat overtuigend en brutaal zijn... Brutaal hoef ik niet te zijn, dat zijn de audiofielen al. Direct ben ik wel. Direct in het constateren dat Erikatn naar mij toe een hele andere toon zet dan naar chansig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 s0000884 kennende zal dat overtuigend en brutaal zijn... Brutaal hoef ik niet te zijn, dat zijn de audiofielen al. Direct ben ik wel. Direct in het constateren dat Erikatn naar mij toe een hele andere toon zet dan naar chansig. En als je er dan ook nog achter komt hoe dat weer komt dan ben je geslaagd voor de les communicatie via schrift...niet gokken Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 s0000884 kennende zal dat overtuigend en brutaal zijn... (of overtuigend brutaal) (of brutaal overtuigend) Groet, Jacco Hij is gevat. En met een waarheid. s0000884 kennende zal dat overtuigend en brutaal zijn... Brutaal hoef ik niet te zijn, dat zijn de audiofielen al. Direct ben ik wel. Direct in het constateren dat Erikatn naar mij toe een hele andere toon zet dan naar chansig. Zouden, om te beginnen, de posten van Chansig interrelationeel misschien wat overtuigender de ogen beroeren? Laat de testbehoefte verder aan de liefhebbers over, om er maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 28 maart 2007 Author Report Share Posted 28 maart 2007 Huub, ik kan niet geloven dat jou 'zo objectief mogelijke tests' daadwerkelijk enigszins objectief zijn! Er sluipt zooooooooooo gemakkelijk een snufje vooroordeel in; genoeg om het 'objectieve' oordeel weer bijzonder subjectief te maken. Ik begrijp dat je overtuigd bent dat je methode behoorlijk juist is maar er schuilt voor mijn gevoel wat 'audiofiele zelfoverschatting' in. Vooral wanneer er bij direct vergelijk geen echt verschil te horen is maar het toch een 'bagger' of 'k_t' speler is.. dat wekt gewoon argwaan bij mij.. Ok Niels. Wanneer kun je langs komen? Ik woon in Woerden. Als je dat wenst kom ik bij jou langs. Edit: om de NS36 te beluisteren, natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 Huub, ik kan niet geloven dat jou 'zo objectief mogelijke tests' daadwerkelijk enigszins objectief zijn! Er sluipt zooooooooooo gemakkelijk een snufje vooroordeel in; genoeg om het 'objectieve' oordeel weer bijzonder subjectief te maken. Ik begrijp dat je overtuigd bent dat je methode behoorlijk juist is maar er schuilt voor mijn gevoel wat 'audiofiele zelfoverschatting' in. Vooral wanneer er bij direct vergelijk geen echt verschil te horen is maar het toch een 'bagger' of 'k_t' speler is.. dat wekt gewoon argwaan bij mij.. Die hoekjesgeest moet echt uitgebannen worden. Zelfoverschatting is een karaktertrek van een individueel mens en niet van een groep. Hij stond tussen aanhalingstekens, ik heb het gezien maar toch..... Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 14 april 2007 Author Report Share Posted 14 april 2007 Vanochtend heb ik weer zo'n moment gehad waarop ik vond dat veel mensen hier helemaal gek zijn geworden. Na een paar weken de NS36 niet meer te hebben gebruikt voor muziek heb ik het maar weer eens geprobeerd. De reden is dat de XA-50ES te weinig sprankeling in het hoog heeft. Dat wist ik al, maar het begint me nu een beetje op te vallen. Mijn intentie was dus oprecht: eens kijken wat de NS36 van dat hoog maakt. Gewoon even vergelijken dus, niet met de bedoeling de NS36 weer af te gaan zeiken. Dus een goede veel-beluisterde jazz-opname in de NS36. Het eerste nummer heb ik kunnen beluisteren, maar meer ook niet. Inderdaad bagger van hoog tot laag: geen klasse, laag niet lekker, plat, saai. Hoe lang kunnen we deze schijndiscussie nog in stand houden? Edit: nu ik de XA-50ES weer gebruik valt het hoog wel mee. Dat betekent dat de NS36 toch zijn nut heeft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 april 2007 Report Share Posted 14 april 2007 Vanochtend heb ik weer zo'n moment gehad waarop ik vond dat veel mensen hier helemaal gek zijn geworden. Na een paar weken de NS36 niet meer te hebben gebruikt voor muziek heb ik het maar weer eens geprobeerd. De reden is dat de XA-50ES te weinig sprankeling in het hoog heeft. Dat wist ik al, maar het begint me nu een beetje op te vallen. Mijn intentie was dus oprecht: eens kijken wat de NS36 van dat hoog maakt. Gewoon even vergelijken dus, niet met de bedoeling de NS36 weer af te gaan zeiken. Dus een goede veel-beluisterde jazz-opname in de NS36. Het eerste nummer heb ik kunnen beluisteren, maar meer ook niet. Inderdaad bagger van hoog tot laag: geen klasse, laag niet lekker, plat, saai. Hoe lang kunnen we deze schijndiscussie nog in stand houden? Edit: nu ik de XA-50ES weer gebruik valt het hoog wel mee. Dat betekent dat de NS36 toch zijn nut heeft! zeg Huub, heb je al zin in een blinde vergelijking tussen de twee spelers? misschien wil jacco de technische ondersteuning wel doen , en ik wil wel achter de knoppen, hoef jij alleen maar te luisteren ik ben zeer benieuwd of je al die dingen die je eerder noemde dan nog steeds hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 14 april 2007 Author Report Share Posted 14 april 2007 heb je al zin in een blinde vergelijking tussen de twee spelers? misschien wil jacco de technische ondersteuning wel doen , en ik wil wel achter de knoppen, hoef jij alleen maar te luisteren ik ben zeer benieuwd of je al die dingen die je eerder noemde dan nog steeds hoort. Ik ben ook benieuwd. Als bij een blinde test de verschillen niet hoorbaar zijn, kan de ABX gelijk de schroothoop op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 15 april 2007 Report Share Posted 15 april 2007 heb je al zin in een blinde vergelijking tussen de twee spelers? misschien wil jacco de technische ondersteuning wel doen , en ik wil wel achter de knoppen, hoef jij alleen maar te luisteren ik ben zeer benieuwd of je al die dingen die je eerder noemde dan nog steeds hoort. Ik ben ook benieuwd. Als bij een blinde test de verschillen niet hoorbaar zijn, kan de ABX gelijk de schroothoop op. Dat zou nu eens mooi zijn Ik ben ook benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 heb je al zin in een blinde vergelijking tussen de twee spelers? misschien wil jacco de technische ondersteuning wel doen , en ik wil wel achter de knoppen, hoef jij alleen maar te luisteren ik ben zeer benieuwd of je al die dingen die je eerder noemde dan nog steeds hoort. Ik ben ook benieuwd. Als bij een blinde test de verschillen niet hoorbaar zijn, kan de ABX gelijk de schroothoop op. Ja, dat zou je inderdaad kunnen concluderen... Zou je ook niet kunnen doen natuurlijk. Lijkt mij wat logischer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Mij ook. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Ik ben ook benieuwd. Als bij een blinde test de verschillen niet hoorbaar zijn, kan de SONY XA-50ES gelijk de schroothoop op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Blog van RuudWie niet naar S000084, dekkersj, ssassen, BREEM, luistert bedriegt zichzelf... Aitos-buizenversterkers zijn in staat U bij de muziek te betrekken op een manier die zo realistisch is dat U de uitvoerenden op bezoek bij U thuis waant. Wie durft de uitdaging aan? Negeervakje: dekkersj s0000884 ssassen mag ik ook in jouw negeervakje Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Blog van RuudWie niet naar S000084, dekkersj, ssassen, BREEM, luistert bedriegt zichzelf... Aitos-buizenversterkers zijn in staat U bij de muziek te betrekken op een manier die zo realistisch is dat U de uitvoerenden op bezoek bij U thuis waant. Wie durft de uitdaging aan? Negeervakje: dekkersj s0000884 ssassen mag ik ook in jouw negeervakje Ruud? Kun je niet gewoon ophoepelen Erik? Dan hoef je in niemands negeervakje. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Ik begrijp Erik wel. Het is een eer om in het negeerhoekje van Ruud te mogen vertoeven. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Kun je niet gewoon ophoepelen Erik? Jack nee, maar stop mij ook maar in jouw negeervakje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Kun je niet gewoon ophoepelen Erik? Jack nee, maar stop mij ook maar in jouw negeervakje Nee, ik kan het met woorden af Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Ik ben ook benieuwd. Als bij een blinde test de verschillen niet hoorbaar zijn, kan de SONY XA-50ES gelijk de schroothoop op. Bach is weer zeldzaam goed bezig. Even nadenken bij wat Huub zegt. "Ik proef verschil tussen water en water, maar als ik dat in een blinde test niet proef dan is de test niet goed". Het MOET immers zo zijn dat er verschil is. Een kind van 3 heeft een betere ruggegraat. Ik begrijp Erik wel. Het is een eer om in het negeerhoekje van Ruud te mogen vertoeven. Buizenversterkers zijn dankzij hun vervorming, gebrekkige uitgangsimpedantie en slechte ruisgetal in staat U muziek te laten beleven die u dankzij uw gebrekkige technische inzicht en ontbrekende muzikaliteit zult ervaren als zeer reallistisch. Wie durft de uitdaging aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Ik ben ook benieuwd. Als bij een blinde test de verschillen niet hoorbaar zijn, kan de SONY XA-50ES gelijk de schroothoop op. Bach is weer zeldzaam goed bezig. Even nadenken bij wat Huub zegt. "Ik proef verschil tussen water en water, maar als ik dat in een blinde test niet proef dan is de test niet goed". Het MOET immers zo zijn dat er verschil is. Een kind van 3 heeft een betere ruggegraat. Even ingrijpen. Ik maak ernstig bezwaar tegen het aanpassen van een quote van mij. Een quote van mij waar wijzigingen in zijn aangebracht kan een eigen leven gaan leiden. Als jullie je posts niet aanpassen meld ik het aan een moderator. Over de vriendelijke vergelijking van S..884 met een kind van 3 (waarom is het niveau toch zo laag?): je weet natuurlijk prima wat ik bedoel. Huub zegt: "Ik proef verschil tussen water en bier, maar als ik dat in een blinde test niet proef dan is de test niet goed". Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 "Ik proef verschil tussen water en bier, maar als ik dat in een blinde test niet proef dan is de test niet goed". Het verschil is dat ik zeer aannemelijk kan maken dat jij niet water en bier proeft, maar water en water. Even verderop in het forum loopt een thread over de hoorbaarheid van 5% vervorming (bekijk de luisterresultaten daarvan eens). CD spelers verschillen onderling in de orde van 0.01%. Als je dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Negeervakje? Is dat net zoiets dat als je ruzie hebt met je vrouw/vriendin ze de hele dag niet tegen je praat, kom op zeg, hoe kinderachtig Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts