erik klijnsmit Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 gaan we nou nog twee sets vergelijken? als we nou eens een NAD cd-speler en geintegreerde versterker nemen en als intrlink een profigold of zo dan zitten we denk ik zo rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Dat kan (ik laat me even niet uit over hoe groot die kans is). Op dezelfde speakers? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Waarom wordt er toch iedere keer weer om een mod geroepen als mensen hun zin niet krijgen? 'T is al bijna net zo ziellig als die negeerlijstjes die sommige mensen dan ook nog in hun sig zetten. Dit keer was het een domme fout aan mijn kant..... En de grap kwam bij mij wel goed over hoor (ik moet meer op mijn bloedsuiker letten). Maar ik vind over het algemeen persoonlijk ook wel dat af en toe dat 'pappa hij doet au' gehalte wat naar beneden kan. Nee. Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Een soort cumulatieve ergernis die geniale uitspraken oplevert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 ... En de grap kwam bij mij wel goed over hoor (ik moet meer op mijn bloedsuiker letten). Het was ook goed bedoeld, ik smelt meteen bij ontboezemingen. Een paar weken geleden gebeurde dat ook bij Ravon, daar ben ik nu ook de beste maatjes mee. Alleen bij R..d13 lukt dat nog niet zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Nee, hij stuurt gewoon een fax naar Siltech om opheldering. Dan ben je voor mij een held. Temeer ook omdat ie zelf de proef heeft gedaan met het afkoelen en verhitten van een stuk koper en de weerstand voor en na gemeten. O ja, hij heeft ook randen van cd's groen geschilderd en daar wat testen mee gedaan. Hij is een van de weinige mensen die gewoon doet ipv 100-den pagina's vol brallen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Nee, hij stuurt gewoon een fax naar Siltech om opheldering. Dan ben je voor mij een held. Temeer ook omdat ie zelf de proef heeft gedaan met het afkoelen en verhitten van een stuk koper en de weerstand voor en na gemeten. O ja, hij heeft ook randen van cd's groen geschilderd en daar wat testen mee gedaan. Hij is een van de weinige mensen die gewoon doet ipv 100-den pagina's vol brallen. Je hoeft hem niet te verdedigen, hoor! Overigens ben ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Dat kan (ik laat me even niet uit over hoe groot die kans is). Op dezelfde speakers? Groet, Jacco ja, op dezelfde speakers, we zouden een soort wisselschakelaar moeten maken zodat we allebei de sets op Link to comment Share on other sites More sharing options...
terbak Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Dat kan (ik laat me even niet uit over hoe groot die kans is). Op dezelfde speakers? Groet, Jacco ja, op dezelfde speakers, we zouden een soort wisselschakelaar moeten maken zodat we allebei de sets op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Terug naar de kern Het gaat erom dat de verschillen goed waarneembaar zijn voor de mensen die ze willen horen. Voor degene die het niet wil horen, prima. Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid. Ik kan met veel plezier luisteren naar muziek via een Ipod op mijn stereo, en ik heb ook nog wel een paar DVD spelers staan en een Van Medevoort Philips 963 SA, maar mijn door SE gemodificeerde Sony 779 ES klinkt toch echt wel een paar klassen beter als ik echt serieus ga luisteren. Daar is geen niveau gelijkschakeling voor nodig. Gewoon muziek aanzetten en luisteren Voor behang is echter het meest goedkope spelertje goed. Als je dorst hebt smaakt matige wijn prima. Als je geen dorst hebt niet. Da's toevallig... ik sta op het punt mijn Sony XA-50ES te vervangen en mijn blik viel op een Sony 779ES Swoboda 2. Hoe schat jij de kwaliteit in t.o.v. een SCD777ES? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Als het goed is, maakt het niets uit... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
terbak Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Terug naar de kern Het gaat erom dat de verschillen goed waarneembaar zijn voor de mensen die ze willen horen. Voor degene die het niet wil horen, prima. Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid. Ik kan met veel plezier luisteren naar muziek via een Ipod op mijn stereo, en ik heb ook nog wel een paar DVD spelers staan en een Van Medevoort Philips 963 SA, maar mijn door SE gemodificeerde Sony 779 ES klinkt toch echt wel een paar klassen beter als ik echt serieus ga luisteren. Daar is geen niveau gelijkschakeling voor nodig. Gewoon muziek aanzetten en luisteren Voor behang is echter het meest goedkope spelertje goed. Als je dorst hebt smaakt matige wijn prima. Als je geen dorst hebt niet. Da's toevallig... ik sta op het punt mijn Sony XA-50ES te vervangen en mijn blik viel op een Sony 779ES Swoboda 2. Hoe schat jij de kwaliteit in t.o.v. een SCD777ES? De Swoboda versie heb ik nooit gehoord, maar schijnt wel legendarisch te zijn. Ik bedoel overigens de CDP en niet de SCD. Ik heb mijn 779 ES nooit vergeleken met een XA 50ES. Wat ik begrijp van anderen is dat de 779 het zou winnnen in het laag. Vraag maar eens na bij Sebastiaan de Vries Ik heb in ieder geval geen behoefte aan een andere speler. Verschil voor en na de modificatie was echt de paar honderd euro waard. 779's worden soms nog op Ebay aangeboden in Duitsland. Meestal zijn de lasers om zeep. Die zijn lastig te vinden. De laser van mij kon ik in Ierland nog opduiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Nee. Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Groet, Jacco Kom er nog een keer serieus op terug. Ik heb mijn 779 ES nooit vergeleken met een XA 50ES. Wat ik begrijp van anderen is dat de 779 het zou winnnen in het laag. Vraag maar eens na bij Sebastiaan de VriesIk heb in ieder geval geen behoefte aan een andere speler. Verschil voor en na de modificatie was echt de paar honderd euro waard. Onderschrijf het graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Bedankt, Terbak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 Als het goed is, maakt het niets uit... Dat is een wijze, zeer universele uitspraak. De vraag is alleen: waarom maakt het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Als het goed is, maakt het niets uit... Dat is een wijze, zeer universele uitspraak. De vraag is alleen: waarom maakt het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Ik weet het niet, hoor! Volgens mij is het veel logischer dat S0000884, DekkersJ en Ravon gewoon z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 Jouw standpunt was mij al een tijdje duidelijk. Geeft verder niet, ik heb er geen problemen mee. Ik heb ook geen probleem met jouw standpunt, Jacco. Misschien moeten jullie je inhouden als er ergens wordt gepraat over verschillen. Ik vraag aan iemand wat de verschillen zijn tussen bepaalde cd-spelers en jij kunt je niet inhouden en post 'Als het goed is, maakt het niets uit...'. Heeft gewoon geen zin. Mijn reactie daarop overigens ook niet. Alle standpunten zijn gewoon duidelijk. Misschien moeten we afspreken dat deze communicatie gewoon niet meer moet plaatsvinden. Dan kunnen we allemaal verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Misschien moeten we afspreken dat deze communicatie gewoon niet meer moet plaatsvinden. Dan kunnen we allemaal verder. Ofwel discussieren op de audiofiele manier; elkaar naar de mond praten "nu je het zegt, hoor ik het ook!". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 Misschien moeten we afspreken dat deze communicatie gewoon niet meer moet plaatsvinden. Dan kunnen we allemaal verder. Ofwel discussieren op de audiofiele manier; elkaar naar de mond praten "nu je het zegt, hoor ik het ook!". Nogmaals: het ligt eraan waar je de scheidslijn legt tussen de rationelen en de audiofielen. Ik voel mezelf geen audiofiel maar ben toch weer in de race voor een andere Sony cd-speler: een 779ES Swoboda 2. Een legendarisch apparaat omdat de aanpassing van Swoboda erg goed zou zijn. Ik mag het apparaat natuurlijk eerst langdurig beluisteren. Ben ik nu in jouw ogen audiofiel of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Misschien moeten we afspreken dat deze communicatie gewoon niet meer moet plaatsvinden. Dan kunnen we allemaal verder. Ofwel discussieren op de audiofiele manier; elkaar naar de mond praten "nu je het zegt, hoor ik het ook!". Nogmaals: het ligt eraan waar je de scheidslijn legt tussen de rationelen en de audiofielen. Ik voel mezelf geen audiofiel maar ben toch weer in de race voor een andere Sony cd-speler: een 779ES Swoboda 2. Een legendarisch apparaat omdat de aanpassing van Swoboda erg goed zou zijn. Ik mag het apparaat natuurlijk eerst langdurig beluisteren. Ben ik nu in jouw ogen audiofiel of niet? 1. Zie wat ik heb dikgemaakt. Eerst verheerlijking van een apparaat dat niet meer doet dan enen en nullen uitlezen, en dan "luisteren = alles". Dit zijn 2 audiofiele klassiekers. 2. Wat heeft Swoboda aangepast? Zijn er problemen in de speler obectief vastgesteld die door deze aanpassing kunnen worden opgelost? Als je je dit niet afvraagt voordat je dit ding binnenhaalt ==> kenmerk audiofiel. Alles wat met modificatie van CD spelers te maken heeft is per definitie audiofiel van aard; technisch slaat het namelijk nergens op (en ja dat klinkt vervelend maar het is nu eenmaal zo). Het vervangen van condensatoren voor audiofiele types levert geen verandering in enige overdracht, ruisgetal, power supply ripple rejection of wat dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 Misschien moeten we afspreken dat deze communicatie gewoon niet meer moet plaatsvinden. Dan kunnen we allemaal verder. Ofwel discussieren op de audiofiele manier; elkaar naar de mond praten "nu je het zegt, hoor ik het ook!". Nogmaals: het ligt eraan waar je de scheidslijn legt tussen de rationelen en de audiofielen. Ik voel mezelf geen audiofiel maar ben toch weer in de race voor een andere Sony cd-speler: een 779ES Swoboda 2. Een legendarisch apparaat omdat de aanpassing van Swoboda erg goed zou zijn. Ik mag het apparaat natuurlijk eerst langdurig beluisteren. Ben ik nu in jouw ogen audiofiel of niet? 1. Zie wat ik heb dikgemaakt. Eerst verheerlijking van een apparaat dat niet meer doet dan enen en nullen uitlezen, en dan "luisteren = alles". Dit zijn 2 audiofiele klassiekers. 2. Wat heeft Swoboda aangepast? Zijn er problemen in de speler obectief vastgesteld die door deze aanpassing kunnen worden opgelost? Als je je dit niet afvraagt voordat je dit ding binnenhaalt ==> kenmerk audiofiel. Alles wat met modificatie van CD spelers te maken heeft is per definitie audiofiel van aard; technisch slaat het namelijk nergens op (en ja dat klinkt vervelend maar het is nu eenmaal zo). Het vervangen van condensatoren voor audiofiele types levert geen verandering in enige overdracht, ruisgetal, power supply ripple rejection of wat dan ook. Het klinkt helemaal niet vervelend, het intrigeert me net zo veel als jij. Ik heb geen idee wat Herr Swoboda allemaal heeft veranderd. Wel weet ik dat het al de tweede versie is; later is er zelfs nog een 'plus'-versie uitgebracht. Allemaal op basis van de 779ES. Mijn verwachting is in ieder geval hoog maar dat was bij de XA50ES ook zo en die gaat er nu al uit (na een paar maanden intensief luisteren). Hij klinkt mooi maar een beetje saai. Ook met andere filter-instellingen. Wat jij suggereert is dat de ingenieurs van Sony en Swoboda een raar spel spelen. Ze veranderen iets in hun apparatuur waarvan ze weten dat het niet helpt. En iedereen trapt er vervolgens in. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 [...]Hij klinkt mooi maar een beetje saai.[...] Kijk, nu gaan we ergens naar toe (laat die Huub maar schuiven, uiteindelijk komt ie er wel...). Dat saaie komt omdat het digitaal is, dat vervormd juist niet. Het voegt niets toe en het laat ook niets weg. Voor den techneuten is dat het walhalla. Kennelijk niet voor de audioliefhebber. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 [...]Hij klinkt mooi maar een beetje saai.[...] Kijk, nu gaan we ergens naar toe (laat die Huub maar schuiven, uiteindelijk komt ie er wel...). Dat saaie komt omdat het digitaal is, dat vervormt juist niet. Het voegt niets toe en het laat ook niets weg. Voor den techneuten is dat het walhalla. Kennelijk niet voor de audioliefhebber. Je gaat wel een beetje snel door de bocht. Weet jij dan wat ik als saai ervaar? Je probeert nu een soort statement te maken aan de hand van een subjectieve beschrijving van mij, vanuit jouw optiek een rare manier om gelijk te willen hebben. Misschien heb ik wel ongelijk en klinkt hij helemaal niet saai. Misschien is de speler wel kapot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Het is maar een voorspelling. Er moet ergens een verklaring zijn voor het feit dat er zoveel audioprofessionals en liefhebbers kiezen voor technisch inferieure systemen. Denk aan bandrecorders, analoge tafels, draaitafels etc. Ik probeer alleen de meest triviale verklaring te vinden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Dat er in het audiowereldje veel onzin wordt verkocht mag wat mij betreft als een vaststaand feit worden aangenomen, dat alle apparatuur - mits de vervormingscijfertjes maar voldoende nullen achter de komma laten zien - hetzelfde klinkt gaat echter dezelfde weg, is dus ook bull-shit. Zoals fabrikanten en het marketing apparaat hetwelk ze in stand houden, met onzinnige one liners hun producten verkopen, zo zie ik ook de techneuten hier, met hun simplificatie en een voortdurend herhalen van hetzelfde gezeur over vervorming. Natuurlijk zijn er ook fabrikanten van componenten die heel handig dezelfde soort verkooptechnieken hanteren en daarmee hun producten meerwaarde weten te geven, echter als je componenten gaat vergelijken blijken er wel degelijk meetbare verschillen op te merken zijn, hieruit zou je kunnen concluderen dat er dan ook wel eens hoorbare verschillen zouden kunnen zijn. Bij simpele zaken als condensatoren en weerstanden blijken allerlei zaken als onbedoelde inductie, impedantie en capaciteit uiteen te lopen, afhankelijk van gebruikte materialen en constructie, al deze factoren zijn meetbaar, bij halfgeleiders, buizen en ook opamps treden ook dit soort verschijnselen op............. Verbazingwekkend is het dan ook dat hier zo weinig aandacht aan wordt geschonken, vervorming - THD dus - blijkt al dit soort verschillen niet te zien, het meest simpele mini setje zou op basis van dit cijfer niet onder doen voor high end apparatuur, vertel eens wat er mis is ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts